UI - Skripsi Open :: Back

UI - Skripsi Open :: Back

Penggunaan internet sebagai sumber belajar: studi kasus Sekolah Menengah Atas Negeri 14 Jakarta

Emma Nurrahmah; Utami Budi Rahayu Hariyadi, supervisor (Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2011)

 Abstract

Skripsi ini membahas mengenai sejauh mana para siswa SMAN 14 menggunakan internet sebagai sumber belajar. Serta menjelaskan alasan apa yang memotivasi mereka untuk menggunakan internet sebagai tempat pemenuhan kebutuhan informasi sekolah daripada menggunakan perpustakaan sekolah. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan desain deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa para siswa lebih memilih internet karena mencari informasi di internet dinilai lebih mudah, cepat, dan lengkap. Dalam mencari informasi di internet para siswa masih mengandalkan bantuan search engine.

This thesis discusses the extent to which the 14 high school students use the internet as a source of learning. And explain the reasons for what motivates them to use the internet as a place to meet the needs of school information instead of using the school library. This research is quantitative descriptive design. Results showed that students prefer the Internet for seeking information on the Internet are considered cheaper, faster, and complete. In searching for information on the Internet the students still rely on the help of search engines.

 Digital Files: 1

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Open
Call Number : S15241
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2011
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated
Carrier Type volume
Physical Description xiv, 63 pages : illustration ; 30 cm
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S15241 14-20-951478942 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20161122
Cover