UI - Skripsi Open :: Back

UI - Skripsi Open :: Back

KTSP sebagai kurikulum pendidikan nasional dan relevansinya dengan teori komunikasi Jürgen Habermas = KTSP as a curriculum of national education and the relevance with Jürgen Habermas theories of Communication

Hery Dwi Prasetyo; Mohamad Fuad, supervisor; Naupal, examiner; Embun Kenyowati Ekosiwi, examiner (Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2011)

 Abstract

Skripsi ini membahas mengenai KTSP (Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan). KTSP merupakan sistem kurikulum nasional yang diselenggarakan di setiap sekolah formal tingkat dasar dan menengah. Skripsi ini menelaah relevansi antara KTSP dengan Teori Komunikasi Jurgen Habermas. Serta kaitannya dengan permasalahan ideologi di dalam aspek pendidikan.

Abstract
This graduation project is about to explain KTSP. KTSP is a national curriculum that organized in level basic and elementary formal school. This graduation project is about to analyze relevance between KTSP and Habermas' theories of communication. And it's connection with problem of ideologies in aspect of education.

 Digital Files: 1

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Open
Call Number : S222
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2011
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated ; computer
Carrier Type volume ; online resource
Physical Description xii, 81 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S222 14-24-16400833 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20232256
Cover