Perubahan sosial muncul dalam masyaralcat yang menginginkan perubahan bentuk dan mengontrol terjadinya pentbahan tersebut. Harapan membawa kesejahteraan publik adalah tantangan dan tujuan social marketing. YCAB, sebuah lembaga independent non profit yang tnenipakan pelaku kampanye anti narkoba merupakan institusi yang sangat baik dan efektif dalam menerapkan model social marketing. Kampanye mereka yang ditargetkan kepada para remaja telah mendapat respon yang sangat positi£ Penelitian ini rnemberikan telaah ekploratif bagaimana YCAB mengimplementasikan proses dan strategi sosial marketing utuk mempersnasi para remaja sehingga mereka dapat menerima pesan, inengubah perilaku dan akhirnya mempraktekannya dalam kehidupan dengan bersikap tegas menolak narkoba.
Social change campaign arise among people who are intent on directing, shaping and controlling change. Bringing about life improving social change is the challenge and goal of social marketing. YCAB, non profit social foundation which positioned as a campaigner for ‘anti drugs’ seens as a suocessiiil institutions which applicated social marketing models. Their campaigns was targeted to teenagers, their reform message have been suiiiciently motivating and giving a way to respond constructively. This tesis seeks an exploration research that will gain a comprehensive explanation on how YCAB conducted their campaign to persuade their target adopters, to accept, modify or abandon certain ideas, attitudes, practices and at the end to change their behavior, to Say no to drugs.