UI - Skripsi Membership :: Back

UI - Skripsi Membership :: Back

Hubungan Kebiasaan Sarapan Dengan Prestasi Belajar Dan Status Gizi Siswa Kelas 4-6 SDN. Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur = The Relationship Between Breakfast Academic Performance And Nutritional Status In 4-6th Grade Atudents Of SDN. Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur

Puspa Astriana; Siti Chodidjah, supervisor; Elfi Syareni, examiner (Fakultas Ilmu Keperawatan Universitas Indonesia, 2013)

 Abstract

Sarapan merupakan hal penting bagi anak usia sekolah. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan kebiasaan sarapan dengan prestasi belajar dan status gizi siswa kelas 4-6 SDN Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan desain korelasional, dimana 111 siswa diambil dengan metode stratified random sampling untuk menjadi sampelnya. Hasil penelitian menunjukan bahwa tidak ada hubungan bermakna antara kebiasaan sarapan dengan prestasi belajar (pvalue = 0,574) dan tidak status gizi (pvalue = 0,057) siswa kelas 4-6 SDN Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur. Penanaman akan pentingnya kebiasaan sarapan sejak dini perlu dilakukan untuk meningkatkan prestasi belajar dan status gizi anak usia sekolah.

Breakfast is an important thing for school age children. This quantitative study used a corelational method for its design. The aim of this study was to explore the relationship between breakfast habits and academic performance and nutritional status in 4-6th Grade Students of SDN Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur. This study found that there was no relationship between breakfast habits and academic performance (pvalue = 0,574) also there was no relationship between breakfast habits and nutritional status (pvalue = 0,057) in 4-6th grade students of SDN Cipinang Besar Utara 09 Pagi Jakarta Timur. Even so, knowing this will encourage the school, family, and other health care provider to promote the importance of having breakfast in order to enhance academic performance and nutritional status of school age children.

 Digital Files: 1

Shelf
 S45779 Puspa Astriana.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Membership
Call Number : S45779
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Keperawatan Universitas Indonesia, 2013
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated
Carrier Type volume
Physical Description xv, 79 pages ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S45779 14-23-31561665 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20346341
Cover