UI - Skripsi Membership :: Back

UI - Skripsi Membership :: Back

Analisis iklan kinder schokolade terhadap permasalahan obesitas anak-anak di Jerman ditinjau dari aspek semantik dan semiotik = Analysis of kinder schokolade advertisement against children's obesity problem in Germany in terms of semantic and semiotic aspect

Lutfeia Rhacmadani Rhachim Khaista; Muhammad Arie Andhiko Ajie, supervisor (Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014)

 Abstract

Penelitian ini menguraikan tentang pengaruh masalah obesitas yang terjadi di kalangan anak-anak Jerman terhadap iklan Kinder Schokolade, baik itu dari segi bahasa maupun dari segi visualnya. Iklan yang diteliti terdiri atas sembilan iklan cetak Kinder Schokolade dari tahun 2010-2013 dengan tiga versi iklan yang berbeda, yang dianalisis dari aspek semantik dan semiotik.
Di dalam penelitian ini dipaparkan perubahan komponen-komponen dalam iklan-iklan Kinder Schokolade sejak muncul permasalahan obesitas pada anak-anak. Pilihan kata dan gambar berperan penting dalam setiap iklannya karena dapat membentuk citra produk yang positif sebagai produk makanan yang berhubungan erat dengan anak-anak. Hasil penelitian menunjukkan bahwa iklan-iklan Kinder Schokolade terpengaruh permasalahan obesitas.

This study describe about the effect of the children?s obesity problem against Kinder Schokolade advertising in terms of languange and visual. This advertisement consist of nine Kinder Schokolade print advertisement from 2010-2013 with three different versions and it will be analyzed from the semantic and semiotic aspects.
In this study will be presented about the change in the components of Kinder Schokolade advertisement since the children?s obesity problem appear. The choice of words and images play the important role in each advertisement because it can make a positive image as food product that have closely relationship with the children. The results showed that Kinder Schokolade advertising affected by the obesity problem.

 Digital Files: 1

Shelf
 S56642-Lutfeia Rhacmadani Rhachim Khaista.pdf :: Download

LOGIN required

 Keyword

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Membership
Call Number : S56642
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated ; computer
Carrier Type volume ; online resource
Physical Description xv, 94 pages: illustration ; 28 cm.+ appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S56642 14-21-135256406 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20387148
Cover