Media Indonesia telah konsen dengan eksistensi Internet. Beberapa media cetak menciptakan situs berita online yang bisa diakses beragam jenis teknologi. Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi situs berita online dari beragam teknologi, respon emosi pengguna. Dengan menerapkan respon emosi bipolar, kajian eksperimen ini mengevaluasi konten dari aspek kredibilotas, kualitas, kegemaran, dan pertanggungjawaban.Hasilnya adalah respon emosi bipolar dari pengguna memiliki beragam polarisai padansetiap aspek konten. Penemuan ini menunjukkan bahwa situs berita online Indonesia memiliki perbedaan respon secara emosional diantara pengguna dari beragam alat teknologi.
Indonesia media have concern with the existence of the Internet. Several printed media created online news website and that can be accessed by various devices. However, none of the online news websitesnwere evaluated by any tools. This study proposed to evaluated online news websites based on emotional response of users. By adopting bipolar emotional response, the experiment study evaluated the content from credibility, quality, liking, and representativeness aspects. Results revealed that emotional resppnse of users had various polarization on every aspect of content. This finding shows that Indonesia onlone news websites have different response emotionally among users from different devices.