UI - Tugas Akhir :: Back

UI - Tugas Akhir :: Back

Penyusunan strategi e-bisnis pada produk branchless banking : studi kasus PT XYZ = E-business strategy formulation for branchless banking : a case study of PT XYZ

Yuan Hanif Syaniardi; Muhammad Rifki Shihab, supervisor; Puspa Indahati Sandhyaduhita, examiner; Putu Wuri Handayani, examiner (Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2016)

 Abstract

PT XYZ meluncurkan produk branchless banking bernama MNO pada awal 2015 untuk mendukung program OJK yaitu Laku Pandai. Namun hingga Desember 2015, jumlah nasabah MNO masih sedikit karena hanya mencapai 0,39% dari target yang ditetapkan pada business plan. Permasalahan utama yang dihadapi PT XYZ yaitu karena belum memiliki pengalaman dalam bidang branchless banking. Dalam penelitian ini dilakukan penyusunan strategi e-bisnis untuk produk branchless banking supaya dapat bersaing dengan produk dari bank lain. Penyusunan strategi e-bisnis dilakukan menggunakan kerangka kerja Chen dengan teknik pengumpulan data yang terdiri dari wawancara, observasi, dan kajian dokumen. Tahapan di dalam Chen terdiri dari analisis situasi (menggunakan analisis SWOT dan SLEPT), membangun visi, menentukan CSF (menggunakan analisis balanced scorecard dan CSF), dan membuat rencana tindakan serta prioritasnya (menggunakan kuadran Covey). Penelitian ini menghasilkan strategi e-bisnis PT XYZ untuk produk branchless banking yang terdiri dari lima rencana tindakan terkait manusia, tujuh rencana tindakan terkait proses, dan empat rencana tindakan terkait teknologi.

PT XYZ launched branchless banking product called MNO in early 2015 to support OJK program, namely Laku Pandai. But until December 2015, the number of MNO customers still few because only achieved 0,39% from targets set in the business plan. The main problem faced by PT XYZ is because they have not had experience in the field of branchless banking. In this research, e-business strategies for branchless banking products is prepared in order to compete with products from other banks. E-business strategy formulation is done using a framework Chen with data collection techniques consisting of interviews, observation and document review. Phases in Chen framework consists of analyse situation (using SWOT and SLEPT analysis), establish vision, define CSF (using the balanced scorecard and CSF analysis), and develop action plan and its priorities (using Covey Quadrant). This research results in e-business strategy PT XYZ for branchless banking products consisting of five human-related work plans, seven process-related work plans, and four technology-related work plans.

 Digital Files: 1

Shelf
 TA-Yuan Hanif Syaniardi.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Tugas Akhir
Call Number : TA-Pdf
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2016
Record of Work Karya Akhir
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type computer
Carrier Type online resource
Physical Description xiv, 116 pages : illustration ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
TA-Pdf 16-18-434115497 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20434345
Cover