UI - Skripsi Membership :: Back

UI - Skripsi Membership :: Back

Pengaruh electronic word of mouth (e-WOM) melalui media sosial terhadap minat beli konsumen: studi pada Ojju k food = The effect of electronic word of mouth through social media towards purchase intention: study on Ojju k food

Nadya Zharah Ayuningtyas; Achmad Fauzi, supervisor; Fatimah Muchtar, examiner; Eva Andayani, examiner; Prima Nurita Rusmaningsih, examiner (Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017)

 Abstract

Pemanfaatan media sosial kini telah menjadi salah satu dari gaya hidup konsumen Jakarta saat ini. Media sosial kini telah menajdi salah satu alat pemasaran yang efektif bagi suatu produk.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui adanya pengaruh electronic word of mouth e-WOM melalui Instagram terhadap minat beli konsumen pada Ojju K Food. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah dengan metode non-probability sampling dengan teknik purposive, dan melibatkan 100 responden yang merupakan pengguna Instagram aktif yang telah terpapar e-WOM namun belum pernah membeli produk Ojju K Food. Dimensi penelitian ini terdiri dari 6 dimensi yang mempengaruhi minat beli konsumen, yaitu relevance, accuracy, comperehensiveness, timeliness, source expertice dan source trustworthiness. Hasil dari penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh yang terbentuk antara e-WOM dengan minat beli dan dimensi e-WOM yang paling berpengaruh adalah adalah dimensi relevance.

The utilization of social media has now become one of the lifestyles of Jakarta 39 s consumers today. Social media has now become one of the most effective marketing tools for a product. The purpose of this research is to know the existence of electronic word of mouth e WOM influence through Instagram to consumer buying interest in Ojju K Food. The method used in this research is by non probability sampling method with purposive technique, and involving 100 respondents who are active Instagram users who have been exposed to e WOM but have never bought Ojju K Food product. Dimensions of this research consists of 6 dimensions that affect consumer buying interest, namely relevance, accuracy, comperehensiveness, timeliness, source expertice and source trustworthiness. The results of this study indicate the influence formed between e WOM with consumer purchase intention and the most influential e WOM dimension is the relevance.

 Digital Files: 1

Shelf
 S68579-Nadia zharah ayuningtias .pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Membership
Call Number : S68579
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated ; computer
Carrier Type volume ; online resource
Physical Description xv, 98 pages : illustration ; 29 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S68579 14-19-907722399 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20458619
Cover