UI - Skripsi Membership :: Back

UI - Skripsi Membership :: Back

Ruang Gerak Anak pada Multisetting dengan Elemen Biophilic (Studi Kasus: Sekolah Alam Indonesia Cipedak) = Children’s Movement Space in Multisetting with Biophilic Elements (Case Study: Sekolah Alam Indonesia Cipedak)

Catleya Azzah Banafsaj; Coriesta Dian Sulistiani, supervisor; Paramita Atmodiwirjo, examiner (Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2023)

 Abstract

Perspektif multtisetting pada anak adalah pengalaman yang terjadi ketika anak menempati satu tempat ke tempat lainnya memicu ruang geraknya. Ruang gerak anak menjadi kebutuhan pergerakan anak semasa perkembangan hidupnya mencakup peristiwa pergi dan kembali dengan elemen pembentuk ruang yaitu jarak dan jalur. Bagi anak, adanya kebutuhan untuk melakukan pergerakan pada lingkungan atau settings yang berbeda-beda sebagai bentuk eksplorasi dan penambahan pengalaman. Hubungan antara lingkungan dan alam kemudian menjadi salah satu strategi pengaturan multisetting yang dapat meningkatkan pengalaman anak terutama untuk aktivitas belajar dan bermain. Strategi tersebut dapat diterapkan dengan konsep biophilic yang mencakup aspek nature dan built environment. Skripsi ini membahas bagaimana ruang gerak anak pada multisetting dapat menghasilkan respons gerak bagi anak dengan penerapan elemen biophilic.

The multisetting perspective on children is an experience that occurs when children occupy one place after another, triggering their space to move. The space for children’s movement becomes a need during their life development. It includes going and returning events involving space-forming elements, namely distance, and path. For children, there is a need to move around in different environments or settings as a form of exploration and experience enhancement. The relationship between the environment and nature then becomes one of the multisetting regulatory strategies that can enhance children's experiences, especially for learning and playing activities. This strategy can be applied using biophilic concepts which include natural aspects and the built environment. This thesis discusses how spaces for children’s movement in multisetting produce specific movement responses of children that apply biophilic elements.

 Digital Files: 1

Shelf
 S-Catleya Azzah Banafsaj.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Skripsi Membership
Call Number : S-pdf
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2023
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type computer
Carrier Type online resource
Physical Description xii, 62 pages ; illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
S-pdf 14-24-69337687 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 9999920524694
Cover