UI - Tesis Membership :: Back

UI - Tesis Membership :: Back

Pertanggung-Jawaban Hukum Terhadap Penggunaan Merek Sebagai Keywords Dalam Pemanfaatan Jasa Optimasi Pada Jasa Search Engine (Mesin Pencari) = Legal Responsibility for the Use of Brands As Keywords in Utilizing Services Optimization in Search Engine Services

Winda Anessya Dewi; Edmon Makarim, supervisor; Cita Citrawinda, supervisor; Abdul Salam, examiner; Brian Amy Prastyo, examiner (Fakultas Hukum Universitas Indonesia, 2018)

 Abstract

Tesis ini membahas mengenai praktek penggunaan "Merek Terdaftar" sebagai keywords dalam pemanfaatan search engine (mesin pencari) untuk mengoptimalkan fungsi website dalam perdagangan elektronik (e-commerce) ataupun pemanfaatan media periklanan seperti Google Adwords. Adanya itikad tidak baik pelaku terhadap merek yang dimiliki oleh pesaing dan karena belum adanya aturan khusus terkait praktek penggunaan Merek sebagai Keywords di dalam praktik optimasi website, dikhawatirkan memicu pihak-pihak lai1mya untuk melakukan hal yang sama dalam bisnis perdagangan online. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah Normatif Yuridis yang meliputi Undan-Undang No. 5 tahun 1999 tentang Anti Monopoli dan Persaingan Usaha Tidak Sehat, Undang-undang No. 20 tahun 2016 tentang Merek dan Indikasi Geografis, Undang-undang No. 8 tahun 1999 tentang Perlindungan Konsumen, maupun aturan-aturan lainnya yang terkait.

This thesis discusses the practice of using "Registered Mark" as keywords in the search engine to optimize the function of website in electronic commerce ( ecommerce) or the utilization of advertising media like Google Adwords. The existence of bad faith of an entrepreneur towards any brand owned by the competitor and the lack of regulation which governs the practice of using the brand as keywords in website optimization practices, concern to trigger other parties to act similar in online trading business. The research method used in this study is the normative juridical which includes the Law of the Republic of Indonesia No.5 of 1999 Concerning the Ban On Monopolistic Practices And Unfair Business Competition, Law No. 20 of 2016 Concerning Trademarks and Geographical Indications, Law No. 8 of 1999 Concerning the Consumer Protection, as well as other related rules.

 Digital Files: 1

Shelf
 T-Winda Anessya Dewi.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Tesis Membership
Call Number : T-pdf
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Jakarta: Fakultas Hukum Universitas Indonesia, 2018
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type computer
Carrier Type online resource
Physical Description xi, 119 pages : illustration
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
T-pdf 15-23-74146379 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 9999920531856
Cover