UI - Tugas Akhir :: Back

UI - Tugas Akhir :: Back

Implementasi national development strategy 1 dan 2 pada bidang pendidikan di Qatar = The implementation of national development strategy 1 and 2 in Qatar's education sector

Anggitha Fikra Putri Almi; Suranta, supervisor; Apipudin, examiner; Ade Solihat, examiner (Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2021)

 Abstract

Qatar adalah negara Timur Tengah yang menginvestasikan hasil pendapatan negaranya pada sektor pendidikan yang bertujuan meningkatkan kualitas pendidikan sehingga masyarakat Qatar mampu bersaing di dunia internasional. Penelitian ini membahas implementasi National Development Strategy 1 dan 2 pada bidang pendidikan di Qatar. Masalah penelitiannya adalah Bagaimana implementasi bidang pendidikan pada NDS-1? Bagaimana implementasi bidang pendidikan pada NDS-2? Teori yang digunakan adalah teori kebijakan publik yang dikemukakan oleh Jekins. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif dan teknik pengumpulan data berupa studi pustaka. Adapun hasil dari penelitian ini adalah implementasi pendidikan pada NDS-1 adalah merencanakan pengembangan pendidikan dan pengajar pada sistem K-12 dan implementasi pada NDS-2 adalah meningkatkan partisipasi siswa serta meningkatkan kualitas pendidikan berstandar tinggi.

Qatar is a Middle Eastern country that invests its revenue in the education sector which aims to improve the quality of education so that Qatari people can compete globally. This study discusses the implementation of National Development Strategy 1 and 2 in the education sector in Qatar. The research aims to find out how the implementation of education in NDS-1 and NDS-2 is. The theory used is the public policy theory proposed by Jekins. This study uses a qualitative method with a descriptive approach and data collection techniques in the form of literature study. The results of this study show that the implementation of education in NDS-1 is planning the development of education and teachers in the K-12 system and implementation in NDS-2 is increasing student participation and improving the quality of high-standard education.

 Digital Files: 1

Shelf
 TA-Anggitha Fikra Putri Almi.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Tugas Akhir
Call Number : TA-pdf
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2021
Record of Work Tugas Akhir
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type computer
Carrier Type online resource
Physical Description 34 pages : illustration + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
TA-pdf 146-25-25484564 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 9999920553790
Cover