Ditemukan 39097 dokumen yang sesuai dengan query
"One of civil service reform orgent agenda in Indonesia for shortly been done is reform of civil servant candidates (CPNS) procuremen,remembering that it is the most deep critical thing in the entiraly of civil service management process
"
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Djoko Prakoso
Jakarta: Bina Aksara, 1987
350.6 DJO p
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Pratisto Prawotosoediro
Jakarta: Pradnya Paramita, 1983
342.068 PRA p
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Djoko Prakoso
Jakarta: Sinar Grafika, 1996
342.068 DJO t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Situmorang, Victor M.
Jakarta: Rineka Cipta, 1994
342.068 SIT t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Situmorang, Victor M.
Jakarta: Rineka Cipta, 1990
342.068 SIT t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Tatang Suganda
Jakarta: Yayasan LBHI, 1988
342.068 TAT t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Dzaki Aulia
"Bank Indonesia memiliki fungsi dan tugas yang sangat penting yaitu untuk mencapai dan memelihara kestabilan nilai Rupiah. Dalam menjalankan fungsinya, Bank Indonesia perlu didukung dengan manajemen kelembagaan yang baik, salah satunya dalam hal pengadaan barang dan jasa. Peningkatan kinerja pengadaan perlu dilakukan secara berkesinambungan agar efisiensi dan efektivitas proses pengadaan semakin meningkat. Berdasarkan studi literatur, salah satu metode untuk meningkatkan kinerja pengadaan adalah dengan mengukur tingkat kematangan proses pengadaan agar dapat diketahui komponen pengadaan yang perlu ditingkatkan. Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan strategi berdasarkan analisis gap terhadap kondisi eksisting kematangan proses pengadaan dengan menggunakan Procurement Maturity Model (Guth, 2010) untuk meningkatkan kinerja pengadaan di Bank Indonesia. Penelitian ini menggunakan metode studi literatur dan survei yang dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada responden di Departemen Pengadaan Strategis Bank Indonesia. Selanjutnya dilakukan studi literatur untuk menyusun konsep strategi peningkatan yang akan dibahas secara mendalam melalui
focus group discussion untuk menghasilkan strategi peningkatan tingkat kematangan proses pengadaan di Bank Indonesia. Strategi tersebut kemudian divalidasi sehingga dihasilkan rekomendasi strategi peningkatan tingkat kematangan pengadaan. Hasil dari penelitian ini adalah 21 strategi yang disarankan untuk diimplementasikan oleh Bank Indonesia untuk meningkatkan kinerja proses pengadaan barang dan jasa di Bank Indonesia.
Bank Indonesia has very important duties to achieve and maintain the stability of the Rupiah value. In carrying out its functions, Bank Indonesia needs to be supported by good institutional management, one of which is in the procurement. Procurement performance improvement needs to be done continuously hence the efficiency and effectiveness of the procurement will increase. Based on literatures, method to improve procurement performance is by measuring the procurement maturity level to identify which procurement components need to be improved. This research aims to produce improvement strategies based on a gap analysis of the existing procurement maturity level using the Procurement Maturity Model (Guth, 2010) to improve procurement performance at Bank Indonesia. This research uses literature studies and surveys by distributing questionnaires to respondents at the Strategic Procurement Department of Bank Indonesia. Subsequently, literature studies were conducted to formulate conceptual improvement strategies that would be discussed in focus group discussions to produce strategies. These strategies are then validated to produce recommendation in the form of strategies to increase the procurement maturity level. The results of this study are 21 strategies that are suggested to be implemented by Bank Indonesia to improve the performance of the procurement process at Bank Indonesia."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
"Government officials in Indonesia are required to continuously improve their services quantitatively and qualitatively to increase the country competitiviness and public sector management quality
."
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Nainggolan, H.
Jakarta:
1984
350.6 NAI p
Buku Teks Universitas Indonesia Library