Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 10081 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Andreas, John C.
New York: Marcel Dekker, 1992
621.462 AND e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Subrahmanyam, Vedam
New Delhi: Tata McGraw-Hill, 1994
621.462 SUB e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
"Electric motors and drives : fundamentals, types and applications provides information regarding the inner workings of motor and drive system. The book is comprised of nine chapters that cover several aspects and types of motor and drive systems. Chapter 1 discusses electric motors, and Chapter 2 deals with power electronic converters for motor drives. Chapter 3 covers the conventional d.c. motors, while Chapter 4 tackles inductions motors – rotating field, slip, and torque. The book also talks about the operating characteristics of induction motors, and then deals with the inverter-fed induction motor drives. The stepping motor systems; the synchronous, switched reluctance, and brushless d.c. drives; and the motor/drive selection are also covered. The text will be of great use to individuals who wish to familiarize themselves with motor and drive systems."
Oxford, UK: Newnes, 2013
e20426971
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Rosenberg, Robert
New York: Holt Rinehart and Winston, 1970
621.436 ROS e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Kevin Rifartsyah Risto
"Perkembangan kendaraan listrik mengalami tren kenaikan pada abad 21 ini. Hal tersebut tidak hanya dapat dilihat pada mobil listrik dan sepeda motor listrik saja, namun juga pada bus listrik sebagai alternatif transportasi publik yang lebih ramah lingkungan. Salah satu fokusan dalam pengembangan bus listrik adalah pengembangan model motor yang digunakan pada sistem penggerak bus listrik tersebut. Pada skripsi ini akan dibahas mengenai desain, simulasi, dan optimasi dari desain synchronous reluctance motor untuk mendapatkan nilai torsi sebesar 700 Nm dengan kecepatan 1500 RPM. Desain yang akan disimulasikan adalah syncrhronous reluctance motor (SynRM) dan permanent-magnet assisted synchronous motor (PMSynRM). Desain-desain tersebut dibuat menggunakan perangkat lunak SolidWorks dan disimulasikan menggunakan perangkat lunak Motorsolve. Hasil simulasi dari masing-masing desain diharapkan dapat memberikan pemaparan yang lebih baik dalam pengembangan synchronous reluctance motor untuk bus listrik.

In this 21st century, the development of electric vehicles is experiencing an increasing trend. This not only happened on electric cars and electric motorcycles, but also in electric buses as an alternative solution to public transportation that is more environmentally friendly. One of the subjects in the development of electric buses is the development of motor models that are used in the electric bus drive system. This book will discuss the design, simulation, and optimation of synchronous reluctance motor to obtain a torque value of 700 Nm at a speed of 1500 RPM. The simulated designs are synchronous reluctance motor (SynRM) and permanent-magnet assisted synchronous reluctance motor (PMSynRM). These designs were made using SolidWorks and simulated using Motorsolve. The simulation result from each design are expected to provide better understanding in the development of synchronous reluctance motors for electric buses."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2019
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
New York: McGraw-Hill, 1987
R 621.462 ELE (1)
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Raden Muhamad Rizza Fahlevi
"Penggunaan BBM Indonesia di sektor transportasi cukup besar yang tumbuh 5.36% pertahun yang masih menggunakan bensin serta digunakan pada kendaraan sepeda motor dan mobil pada umumnya. Penelitian ini berfokus untuk menghilangkan impor BBM dengan mensubtitusi dari kendaraan sepeda motor konvensional menuju sepeda motor listrik dan memberikan gambaran penerapan sepeda motor listrik di Indonesia dengan diterapkannya kebijakan-kebijakan terkait. Pada penelitian ini menggunakan metode kualitatif untuk menganalisa proses penerapan sepeda motor listrik dan metode kuantitatif untuk membuktikan bahwa penerapan sepeda motor listrik dapat menghilangkan import BBM per hari di Indonesia. Hasil penelitian didapatkan penggunaan BBM pada sepeda motor tahun 2018 sebesar 388793.25 BBL/hari dan impor BBM sebesar 320904.74 BBL/Hari untuk memenuhi kebutuhan nasional, maka dapat dikatakan bahwa apabila penggunaan sepeda motor listrik diterapkan untuk menggantikan sepeda motor konvensional dapat menghilangkan import BBM/hari.

The used of Indonesian fuel in the transportation sector is quite large, which is grows 5.36% per years, which is still use gasoline and used in motorcycles and cars general. The research is focus on eliminating import fuel by substituting from conventional motorcycles to electric motorcycles and provides an overview of the application of electric motorcycles in Indonesia with the implementation of related policies. This research use qualitative methods to analyze the process of applying electric motorcycles and quantitative methods to prove that application of electric motorcycles can eliminate the import of fuel a day in Indonesia. The results showed the use of fuel of motorcycles in 2018 was 388793.25 BBL/day and imported fuel was 320904.74 BBL/day to complete national needs, so it can be said that if the use of electric motorcycles is apply to replaced conventional motorcycles, it can eliminate the import of fuel/day."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rizky Pangestu
"Kompresor pada bus listrik digunakan pada bagian sistem pendingin bus tersebut dimana kompresor dikopel dengan motor induksi. Suhu ruangan pada bus listrik tergantung dari bagaimana kita mengendalikan kecepatan motor induksi tersebut untuk memutar impeller blade yang terdapat di dalam kompresor agar refrigerant dapat disalurkan menuju kondenser dan menurunkan suhu ruangan. Untuk dapat menerapkan sistem ini, dibutuhkan inverter sebagai pengubah daya listrik yang bersumber dari baterai DC 400 V menjadi listrik AC 3 fasa. IGBT switch yang terdapat pada inverter menerima sinyal masukan berupa pulsa ON dan OFF yang dihasilkan melalui metode Sinusoidal Pulse Width Modulation (SPWM) untuk menghasilkan tegangan 3 fasa. Tegangan tersebut akan divariasikan untuk mengendalikan kecepatan motor induksi dengan menggunakan metode pengendalian vektor medan rotor Rotor Field Oriented Control (RFOC) dan pengendali PI. Pengendali suhu refrigerant akan menjadi outer loop dari sistem ini dengan menggunakan pengendali IP. Dengan menggunakan metode seperti ini, dapat disimulasikan pengendali kecepatan motor induksi untuk mengendalikan suhu gas pendingin pada sistem pendingin.

The compressor on the electric bus is used on the part of the bus cooling system where the compressor is coupled with an induction motor. The room temperature on an electric bus depends on how we control the speed of the induction motor to rotate the impeller blade inside the compressor so that the refrigerant can be channeled through the condenser and lowering the room temperature. To be able to implement this system, an inverter is needed as a power converter that convert a 400 V DC battery source to 3 phase AC electricity. IGBT switches inside the inverter receive input signals in the form of ON and OFF pulses generated through the Sinusoidal Pulse Width Modulation (SPWM) method to produce 3 phase voltages. The voltage will be varied to control the speed of the induction motor using the Rotor Field Oriented Control (RFOC) method and the PI controller. The temperature controller of the refrigerant will be the outer loop of this system using an IP controller. With this method, the simulation of induction motor speed control for temperature control of cooling gas system can be made."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2019
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Traister, John E.
Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1986
621.46 TRA c (1)
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>