Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 19934 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Klotz. James M.
Netherlands: Kluwer, 2008
658.405 2 KLO p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Salacuse, Jeswald W.
London : Century Business, 1992
658.18 SAL m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Harris, Charles Edison
New York: Van Nostrand Reinhold, 1983
658.4 HAR b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Cellich, Claude
New York: Business Expert Press, 2012
658.405 2 CEL p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Moran, Robert T.
Houston: Gulf, 1991
658.4 MOR d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Wild, John J.
Boston: Pearson, 2016
658.049 WIL i
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Czinkota, Michael R.
Fort Worth: The Dryden Press, 1994
658.049 CZI i (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Kennedy, Gavin
Boston: Harvard Business School Press, 994
R 658.4 KEN f
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Salacuse, Jeswald W.
"Almost everyone has faced the frustrating task of negotiating with government -- local, state, national, or foreign -- at some point in their lives. Whether they are applying for a building permit from their local zoning board, trying to sell software to the U. S. Defense Department, looking for approval for a merger, or planning to set up a business in Limerick or Bangalore, businesspeople confront a unique set of challenges when dealing with any form of government."
New York: American Management Association;, 2008
e20443942
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Surti Utami Sunanto
"Penelitian ini bertujuan untuk memahami proses evaluasi pelanggaran ekspektasi komunikasi dalam negosiasi bisnis internasional di Indonesia. Dengan menggunakan Expectancy Violation Theory EVT oleh Judee K. Burgoon 1976 sebagai rujukan teoritis utama akan dieksplorasi bagaimana proses pembentukan ekspektasi komunikasi negosiator serta proses evaluasi yang dilakukan pada saat ekspektasi komunikasi tersebut dilanggar dalam konteks negosiasi bisnis internasional. Penelitian dilakukan dengan menggunakan pendekatan kualitatif untuk memahami pembentukan ekspektasi dan proses evaluasi pelanggaran ekspektasi dalam konteks negosiasi melalui pengalaman para negosiator berkebangsaan Indonesia yang telah berpengalaman melakukan negosiasi bisnis internasional. Dengan strategi ini diharapkan dapat terungkap detail proses tersebut, sehingga dapat dipahami dan diindentifikasi faktor-faktor baru yang muncul ketika proses evaluasi pelanggaran ekspektasi dilakukan dalam konteks tersebut. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa dalam konteks negosiasi bisnis, tujuan negosiasi dan motivasi sosial negosiator menjadi moderator utama dalam proses evaluasi pelanggaran ekspektasi, baik pada saat terjadi prilaku komunikasi yang ambigu, maupun saat terjadi pelanggaran ekspektasi secara negatif. Hal ini berbeda dengan apa yang disebutkan dalam EVT bahwa kadar nilai komunikator menjadi moderator utama dalam proses evaluasi. Dari temuan hasil penelitian ini diajukan juga model evaluasi pelanggaran harapan dalam konteks negosiasi. Kata kunci: ekspektasi komunikasi, pelanggaran ekspektasi, komunikasi interpersonal, negosiasi, negosiasi bisnis internasional.

This study aims to understand the evaluation of communication expectancy violations in international business negotiations in Indonesia. By utilizing the Expectancy Violation Theory EVT coined by Judee K. Burgoon 1976 as the primary theoretical reference, this study will explore the forming of communication expectancy as well as the evaluation process undertaken when those communication expectancies are violated within the context of international business negotiations. This study was conducted using a qualitative approach to understand the formation of expectancies, the process of evaluating expectancy violations and interaction adaptation undertaken within the business negotiation context through the lenses of experiences of Indonesian negotiators of the same industry. This strategy is hoped to provide details of the aforementioned process so then this phenomenon can be understood and new arising factors can be identified. The findings of the research indicate that the goal of negotiation and the negotiator rsquo s social motives have become the main moderator in the evaluation of expectancy violations in the negotiation context, both in the event of ambiguous communication behaviors and when an expectation is negatively violated. This differs to EVT rsquo s proposition stating that communicator reward valence is the main moderator in the evaluation process. This study also proposed a model of expectancy violation evaluation within the negotiation context that was never discussed before in previous literature. Keywords communication expectancy, expectancy violations, interpersonal communication, negotiation, international business negotiations."
Depok: Universitas Indonesia, 2017
D2285
UI - Disertasi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>