Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 13439 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Gibson, James L.
Jakarta : Binarupa Aksara, 1997
658.401 GIB o
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Gibson, James L.
Jakarta : Binarupa Aksara , 1997
658.401 GIB o
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Andre Hardjana
Depok: Rajawali Pers, 2019
302.2 AND k
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Leede, Leonardus Johanes Maria de
Alphen aan den Rijn: Samsom H.D.Tjeenk Willink, 1985
BLD 368.4 LEE s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Nasibah Irani Binti Abdul Azies
"Tesis ini membahas mengenai proses strukturasi yang terjadi di PT. Trans Batavia dalam usaha pembenahan melalui komunikasi antar karyawan. Dalam sebuah organisasi pasti terdiri dari berbagai jenis orang, kepentingan dan lain sebagainya. Keberagaman ini bisa menjadi suatu kelebihan atau justru menimbulkan masalah. Pada sebuah organisasi konflik tidak dapat dihindari, karena memberikan dampak bagi efektivitas dan efisiensi sebuah organisasi. Efektivitas dan efisiensi berpengaruh pada performa perusahaan dalam mencapai tujuannya. Komunikasi juga berperan penting dalam sebuah organisasi, kelancaran berkomunikasi antar bagian dalam sebuah organisasi membantu berjalannya sebuah organisasi. Agen, agensi dan kekuasaan berperan dalam melakukan strukturasi di PT. Trans Batavia. Tesis ini berfokus membahas bagaimana proses strukturasi, perubahan struktur, peran agen dan agensi, serta kekuatan apa dan bagaimana yang digunakan agen pada PT. Trans Batavia guna meningkatkan efektivitas kinerja perusahaan. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif yang menggunakan pendekatan deskriptif analisis dengan menggunakan Teori Strukturasi.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa perubahan dalam perusahaan dapat dilakukan, dan agen memiliki peran signifikan terhadap upaya pembenahan yang terjadi dalam perusahaan yang ditunjang kemampuan lainnya yang di antaranya dualitas pada struktur, integrasi sosial, dan juga penggunaan ruang dan waktu. Peran agen pada perubahan struktur organisasi dan pemecahan masalah pada PT. Trans Batavia dikategorikan menjadi dua peran utama, yaitu pertama discursive consciousness dan practical consciousness. Berkaitan dengan kekuasaan pada suatu organisasi, teori strukturasi mengemukakan kekuasaan sebagai hal yang berpengaruh dalam mencapai keputusan dalam organisasi
Berdasarkan keterbatasan yang diidentifikasi pada penelitian ini, penggunaan teori terkait strukturasi organisasi pada penelitian selanjutnya lebih baik menggunakan teori strukturasi adaptif, karena lebih spesifik menelaah tentang anggota kelompok yang secara sengaja meyesuaikan aturan dan sumber daya untuk mencapai tujuan.

This thesis discuss with the structuration process of PT Trans Batavia in improving the business through the communication between employees. An organization consists of different kinds of people elements, interests, and so on. This diversity can have a positive impact, but on the other side it can add more conflict. Organizational conflict is unavoidable, as it gives impact to the effectiveness and efficiency of an organization. The effectiveness and efficiency of the company affect its performance in achieving the company’s goal. Communication also have an important role in an organization, the smoothness of its communication will help in running the organization. Agent, agency and power were acting elements in doing the Structuration of PT Trans Batavia. This thesis focuses on the process of Structuration, changes in structure, the role of agents and agencies, as well as the power of the agent on PT Trans Batavia in order to increase the effectiveness of the performance of the company. This research is qualitative research using a descriptive approach to the analysis by using the Theory of Structuration.
The results of this research indicate that changes in the company can be done, and the agency has a significant role towards improvements efforts occurred in the company that supported the other capabilities of duality structure, social integration, and also the use of space and time. The role of agent in changing the organization structure and problem solving on PT Batavia Trans are categorized into two main roles, namely first discursive consciousness and practical consciousness. Related to power in an organization, the theory of Structuration posited powers as influential in reaching a decision in the organization.
Based on the limitations identified in this study, the use of the theory of Structuration in organizations on further research will be better in using Adaptive Structuration theory, as it examines more specific about the group members that are intentionally adjusting the rules and resources to achieve the goals.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2015
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Adelisa Pratiwi
"ABSTRAK
Penelitian ini dilatarbelakangi oleh banyaknya ketidakmengertian penyelenggara
penyiaran terhadap peraturan dan kebijakan proses perizinan penyiaran yang oleh
sebab itu perlu adanya strategi komunikasi dari Direktorat Penyiaran dalam
mengkomunikasikan hal tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan
dan mengevaluasi strategi komunikasi Direktorat Penyiaran dalam
mengkomunikasikan peraturan dan kebijakan proses perizinan penyiaran.
Metodologi penelitian menggunakan paradigma konstruktivis pada pendekatan
kualitatif yang bersifat evaluatif serta strategi sosial konstruksionisme. Hasil
penelitian menemukan bahwa strategi komunikasi dilaksanakan secara rutin
sesuai dengan perencanaan yang ada. Disimpulkan bahwa strategi komunikasi
sudah berjalan dengan baik namun pelaksanaan perizinan belum optimal karena
kendala wilayah Indonesia yang luas, kurangnya SDM Direktorat Penyiaran,
sulitnya waktu koordinasi serta belum adanya sistem database yang berbasis IT.

ABSTRACT
This research based on by ignorance from many broadcasting organizer of the
regulation and licensing of broadcasting policy process and therefore the need for
the communicaiton strategy of the Directorate of Broadcasting in communicating
it. This study aims to describe and evaluate communication strategies in
communicating the Directorate of Broadcasting and regulation of broadcasting
policy of th elicensing process. Methodological research is using the paradigm
constructivist on a qualitative approach that is descriptive and social strategies
constuctsionism. The result of the research found that communication strategic are
routinely implemented in accordance with the existing plan. Concluded that
communication strategies are already good, but the implementation is not optimal
due to licensing constraints of Indonesia?s vast territory, the lack of human
resources directorate of broadcasting, the difficulty of the coordination and the
lack of IT-Based on database system."
2012
T30644
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Losania Vernanda Hedianto
"ABSTRAK
Laporan magang ini membahas tentang evaluasi kesesuaian teori manajemen transformasi organisasi dengan praktik manajemen transformasi yang diterapkan oleh PT Konsultan terhadap PT Klien. Lingkup pembahasan adalah seputar prosedur serta strategi proses transformasi, konteks perusahaan yang diubah, metode analisis internal, faktor pendorong transformasi, pihak yang berperan penting, cara membuat transformasi menjadi nyata, serta taktik untuk mengurangi resistensi. Penulis melakukan evaluasi dengan cara membandingkan kerangka evaluasi, yaitu teori yang telah dipelajari pada mata kuliah Strategi Manajemen Kinerja Organisasi dan Struktur, Proses, Perilaku Organisasi, dengan pengalaman penulis selama menjalani magang pada proyek manajemen transformasi di PT Konsultan. Evaluasi yang dilakukan menunjukan bahwa metode manajemen transformasi yang dilakukan oleh PT Konsultan memiliki esensi yang sama dengan teori pada kerangka evaluasi. Namun, memiliki metode yang berbeda dari segi analisis internal. PT Konsultan memiliki pendekatan, prosedur, serta kerangka kerja yang lebih rinci dan telah disesuaikan dengan kondisi PT Klien. Dari sudut pandang mahasiswa, evaluasi ini menunjukan bahwa setiap teori yang ada dan telah dipelajari tidak dapat langsung diterapkan begitu saja, namun perlu dilakukan penyesuaian terhadap situasi dan kondisi yang dihadapi

This internship report discusses the evaluation of the suitability of organizational transformation management with the transformation management practices adopted by PT Konsultan against PT Klien. The scope of the discussion are the procedures and strategies of the transformation process, organizations context changes, internal analysis methodology, the drivers of transformation, the parties that hold an important role, realization of transformation management, and tactics to reduce resistance. The author evaluates by comparing the evaluation framework, which is the theory that has been studied in the subject of Organizational Performance Management Strategies and Structure, Process, Organizational Behavior, against the authors experience during the internship on the transformation management project at PT Konsultan. The evaluation indicates that the transformation management method carried out by PT Konsultan has the same essence as the theory in the evaluation framework. However, there are several differences in term of internal analysis. PT Konsultan has a different approach, procedure, and framework, and more detailed framework with adaptation to PT Kliens conditions. From students point of view, this evaluation shows that every theory that exists and has been studied cannot be directly applied, but needs to be adjusted to the situation and conditions encountered"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Fithri Selva Jumeilah
"Saat ini, aset organisasi bukan hanya yang berwujud saja tetapi juga yang tidak berwujud, seperti pengetahuan. Banyak sekali organisasi yang menyadari akan pentingnya manajemen pengetahuan salah satunya adalah STMIK GI MDP. Namun proses manajemen pengetahuan di STMIK GI MDP belum terlaksana dengan baik, maka perlu diketahui faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi proses manajemen pengetahuan di STMIK GI MDP. Dalam penelitian ini, faktor-faktor yang diduga mempengaruhi proses manajemen pengetahuan adalah faktor kepercayaan, kolaborasi, pembelajaran, strategi organisasi, penghargaan, sentralisasi, formalisasi, IT support, T-shape skill, effort expectancy dan performance expectancy.
Proses manajemen pengetahuan diukur dengan menggunakan pendekatan Socialization, Externalization, Combination, dan Internalization. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif melalui kuesioner dimana respondennya adalah semua karyawan di STMIK GI MDP dengan mengunakan skala likert 5 poin. Hasil kuesioner dianalisis menggunakan pendekatan partial least square (PLS). Hasil dari penelitian ini adalah faktor kepercayaan, faktor strategi organisasi dan penghargaan terbukti signifikan memberikan pengaruh kuat terhadap proses manajemen pengetahuan.

Currently, organization’s assets not only tangible but also intangible, for example is knowledge. Lots of organizations are realizing the importance of knowledge management one of them STMIK GI MDP. But the process of knowledge management in the STMIK GI MDP has not done well, it is necessary to knowed the factors that influence the process of knowledge management in the STMIK GI MDP. In this study, the factors allegedly influence the process of knowledge management is a factor of trust, collaboration, learning, organizational strategy, rewards, centralization, formalization, information technology support, T-shaped skills, effort expectancy and performance expectancy.
Knowledge management processes is measured using Socialization approach, externalization, Combination, and Internalization. This study uses a quantitative approach through a questionnaire where respondents are all of employees in STMIK GI MDP by using 5-point Likert scale. The results of the questionnaire analyzed using the approach of partial least square (PLS). The results of this study is the trust factor, factor organizational strategy, and rewards proved significant a strong influence on the process of knowledge management.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Soni Andrie Wijaya
"Setiap kelompok yang berkompetisi biasanya memiliki penggemar. Penggemar selalu hadir untuk mendukung idolanya. Seiring dengan berkembangnya teknologi kini seorang penggemar dimampukan untuk mengirim pesan atau komentar kepada idolanya. Interaksi pun terjadi antara penggemar dengan idolanya melalui sosial media. Dari terpaan informasi melalui sosial media tersebut akhirnya seseorang menjadi anggota fandom untuk yang diidolakannya. Seperti misalnya seorang yang tergabung dalam fandom terhadap klub Sepakbola yang diidolakannya. Ia tidak akan segan untuk menandai klub tersebut bahkan menandai personel klub tersebut dalam komentar yang disampaikanya. Meskipun komentar dan semangat yang disampaikan tidak pernah dibalas oleh idolanya hal itu tidak menyurutkan niat sang penggemar untuk mendukung idolanya. Namun ada juga seorang penggemar yang menyampaikan kritik agar idolanya menjadi lebih baik lagi.
Dalam fandom sendiri juga erat kaitannya dengan kehadiran penggemar dan antifans. Antifans mendasari perilakunya dengan kebencian dan rasa muak. Sehingga kerapkali komentar yang disampaikan adalah hinaan. Seringkali anggota fandom yang merupakan seorang penggemar dan seorang antifans berkonflik. Di mana sang penggemar membela idolanya dari segala kritik dan hinaan. Serta hal inilah yang menjadikan kolom komentar pada akun sosial media dari suatu komunitas penggemar menjadi interaktif. Konflik yang terjadi tentunya dipicu oleh rivalitas antara penggemar satu kelompok dengan penggemar kelompok lainnya dan keduanya saling familiar karena saling mengamati perkembangan rivalnya.
Dari komentar- komentar yang disampaikan tersebut penulis menyimpulkan terdapat tipe pelontar komentar yakni fanatik positif, realistis, dan fanatik negatif. Komentar- komentar yang disampaikan juga dibagi menjadi empat tipe yakni komentar membela, komentar menyemangati, komentar kritik, dan komentar menghina. Dari studi fandom ini penulis juga menjelaskan tingkatannya yakni entertainment social level ,personal intense level, dan borderline pathological. Melalui tiga faktor utama tersebut yakni tipe pembicara, tipe pembicaraan, serta tingkatan fandom. Penulis hendak menjelaskan mengapa hubungan berbasis medium digital tersebut dapat bertahan. Temuan studi ini membuka peluang hubungan parasosial yang awalnya di tingkat personal sangat mungkin untuk dikaji dalam level kelompok. Hal ini di dorong oleh teknologi yang memudahkan pembentukan & kolaborasi.

Every group that compete in competition usually has a fans. The fans always there to support their idol.Along with the development of technology, a fan is now enabled to send messages or comments to his idol. Interaction between a fan and his idol also happen through social media. Through information exposure by the social media finally a fan can be a member of fandom. As an example a person that joined in the fandom of football club that he love. He will never regret to tag the club or even the club's member in the comment that he sent. Eventhough the comments and the support that was sent never been replied by his idol. This issue never decrease the will from the fan to support his idol. But also there's a fan that send the critics to his idols to be better.
In the 'fandom' itself has a closely related between the presence of fans and antifans. Antifans underlies his behavior with hatred and disgust. So that usually the comments that he sent was the insults. More often a member of fandom and antifans were in conflict. And this is the reason that makes the comment column can be interactives. The conflict is certainly triggered by rivalry between supporters of one group and supporters of the other groups and both are familiar with each other as they observe the development of their rivals.
From the comments conveyed, the authors conclude that there are types of commentators namely positive, realistic, and negative fanatics. The comments delivered were also divided into four types namely defensive comments, encouraging comments, critical comments, and derogatory comments. From this fandom study the authors also explained the level of entertainment social level, personal intense level, and borderline pathological. Through these three main factors, namely the type of speaker, type of conversation, and the level of fandom. The author wants to explain why digital media- based relationships can survive. The findings of this study open opportunities for parasocial relations which at the personal level are initially very likely to be studied at the group level. This is driven by technology that facilitates the formation & collaboration.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2018
T52518
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Erwin Dwi Hermawan
"Tugas akhir ini membahas mengenai perbaikan sistem dan proses bisnis pada perusahaan BUMN PT Adhi Karya dimana secara umum semua perusahaan BUMN Karya saat ini mengalami hal yang serupa yakni keuangan yang tidak sehat sehingga Kementerian BUMN membentuk PMO (Project Management Office) yang mempunyai tujuan untuk mempercepat penyehatan keuangan BUMN Karya. Program sub stream PMO Karya ada 5 (lima) macam yaitu Financial Risk Policy, Financial Dashboard, Asset Recycling Property, Core Competencies dan Specialization. Selain itu PT ADHI KARYA yang sebelumnya pernah menjadi peringkat 1 diantara BUMN Karya pada tahun 2000an awal, saat ini ingin kembali mencapai posisi tersebut dengan tagline Transformasi “Back to be The Best”. Untuk melaksanakan transformasi diperlukan role model dan lead by example.

This final project discusses the improvement of systems and business processes at the SOE PT Adhi Karya where in general all BUMN Karya companies are currently experiencing the same thing, namely unhealthy finances so that the Ministry of SOE has formed a PMO (Project Management Office) which has the aim of accelerating health BUMN Karya finance. There are 5 (five) types of PMO Karya sub stream programs, namely Financial Risk Policy, Financial Dashboard, Asset Recycling Property, Core Competencies and Specialization. In addition, PT Adhi Karya, which was previously ranked 1 among Karya SOE in the early 2000s, now wants to return to that position with the Transformation tagline "Back to be The Best". To carry out the transformation, a role model and lead by example are needed.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
PR-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>