Ditemukan 1383 dokumen yang sesuai dengan query
Aziz Sattar
Selangor: Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia, [date of publication not identified]
R 927.914 3 AZI m
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Aziz Sattar
Ampang: Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), 2007
791.43 AZI m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Mohamed Ghouse Nasuruddin
Kuala Lumpur: Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, 2005
928.992 3 MOH s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Armelia Citra Ardiyanti
"Skripsi ini membahas tentang aksi penutupan studio di Jakata tahun 1957 yang dilakukan oleh produser film yang tergabung dalam organisasi PPFI (Persatuan Perusahaan Film Indonesia) untuk meminta perlindungan terhadap perfilman nasional. Berbagai permasalahan yang terjadi pada awal kemunculan peusahaan film pribumi membuat industri perfilman di Indonesia menjadi tidak berkembang. Adanya persaingan dengan film asing merupakan salah satu faktor utama yang menyebabkan kejatuhan film Indonesia. Selain itu, masalah perfilman yang di urusi berbagai departemen pemerintahan pun menyebabkan sulitnya mengambil suatu kebijakan untuk menyelesaikan permasalahan perfilman di Indonesia. Akhirnya di tahun 1964, pemerintah mengeluarkan Penetapan Presiden No. 1 Tahun 1964 tentang pembinaan perfilman nasional. Dengan keluarnya Penpres ini, urusan perfilman berada dibawah Departemen Penerangan dan merupakan suatu jalan untuk melindungi perfilman nasional.
This thesis discusses about the action of closure of studio in Jakarta in 1957. This action was made by Indonesian producers who joined in PPFI (Persatuan Perusahaan Film Indonesia). They demanded the government to protect the national film industry. Various problems made the early emergence of Indonesian film company can‟t grow up. The main factor that made them unable to grow is, the foreign films. The Indonesia films unable to compete with the film from overseas. In addition, the Indonesian film industry are managed by various government departments. It causes the difficulty of taking a policy to resolve the problems of Indonesia film industry. Finally after doing various actions, in 1964 government issued a Presidential Decree No. 1, 1964. This is the regulation about the guidance of national films. With the release of this Presidential Decree, the Indonesia film industry is managed under the Information Department."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2012
S1855
UI - Skripsi Open Universitas Indonesia Library
Freer, Ian
"Moviemakers provides profiles of the 50 greatest film directors in cinematic history. From D.W. Griffith to the iconic films of Quentin Tarantino, the range is wide, featuring not only the Hollywood greats, but also a full complement of European and Asian directors. Author Ian Freer writes with infectious enthusiasm for his subject and outlines the life of every director, the passage of each career, seminal influences, and major films, plus fascinating anecdotes from behind the scenes"
London: Quercus, 2008
R 791.430 FRE m
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Ahmad Sarji
Kuala Lumpur: MPH Group Publishing Sdn Bhd, 2011
792.092 AHM p
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Raisha Shadrina
"Skripsi ini membahas rincian makna pantai yang terdapat dalam film ‘Les Plages d'Agnes’ karya Agnes Varda. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif yang ditunjang dengan teori-teori pengkajian sinema. Hasil penelitian menyatakan bahwa melalui analisis aspek naratif dan sinematografis ditemukan beberapa rincian makna pantai dalam film ‘Les Plages d’Agnès’. Berdasarkan rincian makna tersebut dapat dilihat bahwa Varda secara konsisten menggunakan pantai sebagai penyambung narasi sepanjang alur dalam film ini. Keseluruhan makna pantai dalam film ini berdasarkan analisis terhadap alur dan latar ruang membuktikan bahwa film sepenuhnya memperlihatkan diri Varda melalui latar pantai. Pantai menjadi dominan dalam film ini dan hadir dalam hampir setiap sekuen serta identik dengan laut, ombak, pasir, ikan, suara burung camar, perahu layar dan segala hal yang berada di pantai dan laut.
The focus of this study is to find the details meaning of the beach in the film ‘Les Plages d’Agnès’. This study uses some theories on the cinema studies. The final results of this study show that the details meaning of beach are found in the film ‘Les Plages d’Agnès’ through an analysis from the narrative and cinematographic aspect. Based on the details of the meaning of the beach, Varda consistently uses the beach as a link along in the film narrative. On the whole meaning of the beach in the film based on the analysis of the narrative structure and the setting proves that the existence of Varda in the film appear through the beach. The beach has become dominant in this film and has existed in almost every sequence, it is considered as the sea, the waves, the sand, the fish, the voice of the seagulls, the yachts and everything that lies on the beach and the sea."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2013
S44383
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Mereghetti, Paolo
New York: Abrams, 2012
R 791.430 MAR m
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Ginting, Antonio Rajoli
"Film sebagai salah satu karya sinematografi yang dilindungi dalam Hak Cipta. Keterlibatan banyak pihak dalam proses pembuatannya mulai dari Produser, Sutradara, Penulis Naskah, Pemain Film, sampai kru film lainnya memberikan kesempatan kepada insan perfilman untuk dapat memperoleh hak ekonominya. Permasalahan yang dibahas dalam penelitian ini adalah pengaturan film sebagai ciptaan karya sinematografi dalam Undang-Undang Hak Cipta dan Undang-Undang Perfilman serta kepatutan pemberian royalti sebagai hak ekonomi pelaku pertunjukan pemain film. Penelitian ini merupakan jenis penelitian hukum empiris untuk meenganalisa pemberlakuan Undang-Undang Hak Cipta dan Undang-Undang Perfilman terhadap kepatutan pemberian royalti sebagai hak ekonomi pelaku pertunjukan pemain film. Pengumpulan data dilakukan dengan studi kepustakaan yang berkaitan dengan permasalahan dan wawancara dengan narasumber yakni akademisi Institut Kesenian Jakarta, Sutradara, Produser, dan Pemain Film. Undang-Undang Hak Cipta dan Undang-Undang Perfilman telah memberikan payung hukum terhadap kemungkinan pemain film memperoleh hak ekonomi berupa royalti atas fiksasi akan karakter yang diperankannya. Namun pada prakteknya, hubungan kerja antara Produser dan Pemain Film merupakan hubungan perburuhan yang mana pekerjanya dibayar sekali atas pekerjaan yang dilakukan sehingga jarang sekali ditemui adanya pemberian royalti kepada pemain film karena dalam perjanjian hanya menyepakati pembayaran sekali saja dan hak ciptanya dipegang oleh Produser atau pemilik rumah produksi.
Film as one of the cinematographic works protected by copyright. The involvement of many parties in the production process, from Producers, Directors, Scriptwriters, Film Players, to other film crews, provides an opportunity for filmmakers to be able to obtain their economic rights. The problems discussed in this study are the regulation of films as cinematographic creations in the Copyright Act and the Film Act and the appropriateness of granting royalties as an economic right for actors performing film performers. This research is a type of empirical legal research to analyze the application of the Copyright Law and the Film Law on the appropriateness of granting royalties as an economic right for film performers. Data collection was carried out by means of literature studies related to problems and interviews with informants, namely academics from the Jakarta Art Institute, directors, producers, and film actors. The Copyright Law and the Film Law have provided a legal umbrella for the possibility of film actors obtaining economic rights in the form of royalties for fixations on the characters they play. However, in practice, the working relationship between Producers and Film Actors is a labor relationship in which the worker is paid once for the work performed, so that royalties are rarely found for film actors because the agreement only agrees to pay once and the copyright is held by the Producer or the owner of the house production."
Jakarta: Fakultas Hukum Universitas Indonesia, 2023
T-pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Goodridge, Mike
East Sussex: Roto Vision, 2002
791.43 GOO s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library