Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 20142 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Nico
"ABSTRAK
Manusia dalam usahanya untuk melakukan kegiatan dwelling tentu melakukan penyesuaian, salah satunya dengan membuat recreational vehicle (RV) yang merupakan tempat tinggal berjalan. Selain menggantikan fungsinya, RV juga menghadirkan pengalaman unik yang tidak dapat ditemui di tempat tinggal konvensional. Sifat RV yang portabel dan pemanfaatan akan ruang yang terbatas mengharuskan adanya penyesuaian yang perlu dilakukan demi kelancaran kegiatan dwelling. Skripsi ini mencoba membahas mengenai bagaimana terbentuknya RV dan bagaimana RV dapat menggantikan tempat tinggal konvensional. Tulisan ini juga didukung oleh pembahasan studi kasus di kawasan Amerika, Eropa, Australia, dan Indonesia untuk mengkaji keterkaitannya.

ABSTRACT
Human in a relation with dwelling will always attempt to provide the best as the dwelling is one of the most important aspect of living. One of the results is creating recreational vehicle (RV) as portable dwelling. Beside provide the main function as dwelling, RV also proposing unique experience for the user that are not able to be find in the conventional dwelling system. However the portability and the limited space usage require the adaptability of the user while doing the activities inside the RV. This paper is trying to explain the story behind the RV itself, how it form and how RV can replace the conventional dwelling. Case studies from United States, Europe, Australia and Indonesia are included in supporting the explanation about RV.
"
2014
S54897
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nick TombergeNick Tomberge
"Although previous research shows that the introduction of bicycles drove recreational travel in Western Europe, North America, and Australia, to this day, little is known about tourist cycling in other parts of the world. Nevertheless, a broader geographical context is desirable: the study of the early days of tourist cycling in former European colonies in Southeast Asia can enhance our understanding of the strong political dimensions of tourist travel in a colonial context, as it is interconnected with the project of imperialism, technological change, and modernity. This article examines the early days of tourist cycling in the former Netherlands East Indies from 1884 to 1900. The central questions are: What were the communicated experiences of cycling tourists in the Netherlands East Indies in the late nineteenth century? And what were the ideological foundations underlying their experiences? The research corpus consists of the issues of De Kampioen – the magazine of the Dutch bicycle association ANWB – from this period. It indicates that tourist cycling emerged in various forms in the Netherlands East Indies at the end of the nineteenth century. Whereas most of the Dutch cyclists’ texts that have been examined, strongly emphasize an aesthetic experience, the Australians Burston and Stokes, as the epitome of imperial self-assurance, describe their journey in their travel text more emphatically as dangerous and thereby as a form of adventure tourism. Although the ANWB had some Asian and female members before 1900, episodes of De Kampioen from the nineteenth century extol the physical achievements of Western men. In doing so, these androcentric accounts also underscore the European patriarchal system and the racial hierarchy that supported Dutch colonialism in Southeast Asia."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2024
909 UI-WACANA 25:1 (2024)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
New York: McGraw-Hill, 1979
333.78 REC
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
"ABSTRAK
Tingkat polusi udara di Indonesia dinilai cukup tinggi. Tingginya tingkat poiusi udara ini diakibatkan oleh polutan yang dihasilkan dari aktivitas yang dilakukan manusia. Sebagian besar adalah aktivitas pembakaran.
Kendaraan bermotor merupakan penyumbang polusi udara terbesar. Hal ini disebabkan oleh pembakaran yang kurang sempurna dari mesin kendaraan bermotor dan penyetelan mekanisme pembakaran yang salah.
Dalam mengurangi polusi udara akibat emisi gas buang kendaraan bermotor, maka cara yang paling efektif dan ekonomis adalah dengan menggunakan peralatan yang dapat menurunkan kadar emisi gas buang kendaraan bermotor. Peralatan yang sering dipakai adalah Catalytic Converter {Katalis pengkonversi).
Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh penggunaan peralatan tambahan Catalytic Converter, dengan desain bentuk laluan yang optimum, terhadap keefektifan peralatan tambahan Catalytic Converter terhadap efisiensi konversi emisi gas buang. Untuk mendapatkan desain bentuk laluan yang optimum, maka penulis melakukan proses desain dengan bantuan CFD. Adapun tujuan dari pemakaian CFD ini adalah untuk menghemat biaya penelitian dalam membuat model bentuk laluan.
Pengujian efisiensi konversi catalytic converter dilakukan pada mesin Otto, di laboratorium Pembakaran dan Energi Jurusan Mesin FTUI.
Dari pengujian tersebut didapat efisiensi konversi yang baik dari catalytic converter, dengan bentuk laluan yang didesain optimum, dalam mengkonversi emisi gas buang kendaraan bermotor."
Fakultas Teknik , 2000
LP-pdf
UI - Laporan Penelitian  Universitas Indonesia Library
cover
Meidy Hanifah
"Isolasi sosial adalah suatu keadaan yang dialami individu yang tidak memiliki ketertarikan untuk menjalin hubungan interpersonal yang positif dengan orang lain. Terapi rekreasi dinilai dapat meningkatkan kepercayaan diri untuk bersosialisasi, keterampilan komunikasi. Percobaan dilakukan selama satu minggu dengan mengkombinasikan intervensi latihan berkenalan, bercakap-cakap, melakukan kegiatan sosial, dengan kegiatan yang disukai klien atau kegiatan rekreasi. Hasil pemberian tindakan keperawatan dengan terapi rekreasi selama tujuh hari pertemuan adalah pasien menunjukkan adanya perubahan tanda dan gejala dari 24 gejala menjadi 18 gejala.

Social isolation is a condition experienced by individuals who have no interest in establishing interpersonal relationships with others. Recreational therapy is considered is one of therapy that can increase social confidence and communication skills. The experiment was carried out for one week by combining the intervention of “getting to know each other”, “conversation”, “socialize”, with activities that the client liked or recreational activities. The results of implementation of nursing intervention with recreational therapy after seven day meeting were that there was a decreased in the severity of social isolation from 24 to 18 remaining sign and symptoms.
"
Depok: Fakultas Ilmu Keperawatan Universitas Indonesia, 2024
PR-PDF
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Sully, F.K.
London: Butterworths, 1979
629.2 Sul m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Hillier, V.A.W.
London : Pasto Press, 1995
629.287 HIL m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Newcomb, T.P.
London: Newnes-Butterworths, 1979
629.246 NEW c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Jazar, Reza N.
"This book covers the principles and applications of vehicle handling dynamics from an advanced perspective in depth. The methods required to analyze and optimize vehicle handling dynamics are presented, including tire compound dynamics, vehicle planar dynamics, vehicle roll dynamics, full vehicle dynamics, and in-wheel motor vehicle dynamics. The provided vehicle dynamic model is capable of investigating drift, sliding, and other over-limit vehicle maneuvers. This is an ideal book for postgraduate and research students and engineers in mechanical, automotive, transportation, and ground vehicle engineering.
Covers many applications of vehicle handling dynamics from an advanced perspective;
Broadens readers understanding of the mathematical prediction of the dynamic behavior of vehicles for full vehicle models;
Reviews the required methods to analyze and optimize vehicle handling dynamics, including vehicle planar dynamics, full vehicle dynamics, vehicle roll dynamics, and more."
Switzerland: Springer Nature , 2019
e20505599
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Lourentius Dimas Setyonugroho
"Studi ini bertujuan untuk mengetahui fungsi pajak pigouvian dari pajak terkait kendaraan bermotor di Indonesia. Pajak terkait kendaraan bermotor yang dibahas dalam studi ini adalah Pajak Kendaraan Bermotor PKB untuk kepemilikan kendaraan bermotor pertama, Bea Balik Nama Kendaraan Bermotor BBNKB untuk kepemilikan kendaraan bermotor pertama, Pajak Bahan Bakar Kendaraan Bermotor PBBKB , dan progresivitas PKB untuk untuk kepemilikan kendaraan bermotor kedua dan seterusnya. Dengan menggunakan data panel dari 31 provinsi di Indonesia pada tahun 2010 hingga tahun 2014, studi ini menggunakan metode regresi fixed effect untuk melihat pengaruh dari pajak terkait kendaraan bermotor dan dinamikanya terhadap pertumbuhan jumlah kendaraan bermotor per rumah tangga di Indonesia.
Studi ini menemukan bahwa PKB, BBNKB, dan progresivitas PKB berpengaruh negatif dan signifikan terhadap pertumbuhan jumlah kendaraan bermotor per rumah tangga sedangkan PBBKB tidak memiliki pengaruh yang jelas. Meskipun demikian, ketika pertumbuhan jumlah kendaraan bermotor per rumah tangga dipisahkan antara kendaraan bermotor jenis mobil dan sepeda motor, ditemukan bahwa pajak terkait kendaraan bermotor cenderung lebih efektif dalam menghambat pertumbuhan jumlah kendaraan bermotor per rumah tangga untuk kendaraan bermotor jenis sepeda motor dibandingkan kendaraan bermotor jenis mobil.
Pada akhirnya, studi ini merekomendasikan penyesuaian tarif pajak terkait kendaraan bermotor untuk sepeda motor dan mobil dalam rangka penanganan isu equity dan meningkatkan efektivitas fungsi pajak pigouvian dari pajak terkait kendaraan bermotor.

This study aims to identify pigouvian tax function of vehicle related taxes in Indonesia. The vehicle related taxes which being discussed in this study are vehicle tax for first vehicle ownership or locally known as Pajak Kendaraan Bermotor, vehicle purchase tax or locally known as Bea Balik Nama Kendaraan Bermotor, fuel tax, and vehicle tax progressivity for more than one vehicle ownership. Using panel data from 31 provinces in Indonesia between 2010 and 2014 with fixed effect regression method, this study specifically tried to identify national scale impact of vehicle related taxes on vehicle quantity growth per household in Indonesia.
This study found that vehicle tax, vehicle purchase tax, and vehicle tax progressivity had a negative and significant while fuel tax had unclear impact on vehicle quantity growth per household in Indonesia between 2010 and 2014. Further, this study disaggregated vehicle quantity growth per household into vehicle quantity growth per household for car and vehicle quantity growth per household for motorcycle. After disaggregating vehicle quantity growth per household, this study discovered that vehicle related taxes are more effective in reducing motorcycle quantity growth rather than car quantity growth.
This findings leads into a main policy recommendation Vehicle related taxes adjustment in order to handle equity issue and to improve the effectiveness of vehicle related taxes in Indonesia both for car and motorcycle.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2017
S67104
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>