Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 171333 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Kristiana Putri Kumajaya
"Sejak ditemukannya teknologi dalam bidang industri, industri fast moving consumer goods (FMCG) selalu mengeluarkan berbagai macam produk dengan dengan berbagai merek dan varian. Konsumen yang disuguhi berbagai macam produk tidak lagi memilih produk berdasarkan promosi sebelum pembelian tetapi juga promosi saat pembelian, yaitu promosi di dalam toko saat keputusan pembelian diambil. Salah satu komponen yang dapat mempengaruhi keputusan pembelian adalah kemasan. Kemasan produk tidak hanya dapat melindungi produk namun juga menjadi media informasi serta promosi produk. Fungsi kemasan saat ini dapat dibedakan menjadi empat, yaitu sebagai pelindung produk, alat penakar dan petunjuk penggunaan, informasi tentang produsen dan alat promosi. Pada kemasan cokelat Monggo, semua fungsi yang harus dipenuhi oleh sebuah kemasan produk telah dipenuhi dengan baik. Untuk memenuhi fungsinya sebagai alat promosi, kemasan harus memiliki desain yang sesuai dengan citra yang ingin ditunjukkan produknya. Elemen desain yang digunakan sebagai alat ukur adalah desain fisik dan non-fisik. Desain fisik dari kemasan cokelat Monggo juga sudah dibuat dengan baik dan sesuai dengan fungsinya. Namun, pada desain non-fisiknya, ada beberapa elemen yang belum dipenuhi dengan baik.

Since the evolution of industry technology, industry of fast moving consumer goods (FMCG) always launch new products with different brands and variants. Consumers whom always offered products no longer choose product based on in-store promotions when decision to buy taken. One of the components that may affect the desicion to buy is packaging. Packaging product can also become media information and promotion besides protect its product. Packaging functions are to protect its product, as measurement tool and inform how to use the product, inform about the manufacturer and become promotional tool. By its functional analysis, Monggo packaging has fulfilling all function. To fulfill its function as a promotional tool, the packaging design must appropriate to the image of product. Design elements content of physical design and non-physical design and also design structure and graphic design. Physical design of chocolate packaging Monggo also been made properly with its function. However, by nonphysical analysis, there are some elements that have not proper made.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Klimchuk, Marianne Rosner
"Now in full-color throughout, the second edition of Packaging Design offers fully up-to-date coverage of the entire packaging design process, including the business of packaging design, design principles, the creative process, and pre-production and production issues. New chapters cover topics related to branding, business strategies, social responsibility, and sustainability. All new case studies and examples illustrate every phase of the process, making this the single most important guide for designers on how to create successful packaging designs that serve as the marketing vehicle for con."
Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2012
658.564 KLI p
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
"Graphic elements in packaging design for local and export market are suspected to have different kind of purposes. This is why I am interested to analyze the graphic elements in instant noodle packaging produced by Indofood. The analyzes are including what elements are different and why the designer made them difference. There are a lot of factors that customer choose an instant noodle, like cultural factors, buying and consuming habits. Hopefully, through this research the consumer could understand the importance of graphic element in packaging design."
NIJUDKV
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Nanda Devita Putri
"Tesis ini mengkaji prospek perlindungan kekayaan intelektual pada kemasan makanan yang sudah memiliki hak desain industri. Permasalahan dalam tesis ini berisi penjabaran atas hak desain industri dan merek yang dimiliki masing-masing kemasan produk ?Pia Legong? maupun ?Pia Janger? sehubungan dengan kasus desain industri kemasan Pia Janger terhadap Pia Legong, analisis Putusan Kasasi Nomor 18 K/Pdt.Sus-HKI/2014 mengenai desain industri atas kemasan Pia Legong yang dilanggar hak esklusifnya oleh Pia Janger, prospek penggunaan Persaingan Curang yang dilakukan Pia Janger dalam Kasus desain industri atas kemasan kotak Pia Legong. Penelitian ini bersifat yuridis normatif normatif dengan menggunakan pendekatan kasus (case approach). Pengumpulan dan analisis datanya melalui studi kepustakaan dengan menggunakan data sekunder.Selanjutnya akan ditarik suatu kesimpulan dari data-data yang terkumpul berdasarkan metode analisis kualitatif.
Hak merek dan hak desain industri yang dimiliki oleh Pia Legong dan hak merek yang dimiliki oleh Pia Janger akan dianalisis menggunakan reward theory sebagai landasan perlindungan kekayaan intelektual. Terjadi kekeliruan Dalam Putusan Kasasi Nomor 18 K/Pdt.Sus-HKI/2014 yang menyatakan Pia Janger bersalah melanggar hak desain industri atas kemasan Pia Legong. Pelanggaran hak desain industri menurut Pasal 9 ayat (1) UU Desain Industri ialah membuat secara identik barang yang dilindungi hak desain industri. Karena Pia Janger tidak membuat kemasan yang identik dengan hak desain industri terdaftar atas kemasan Pia Legong, maka tidak terjadi pelanggaran desain industri menurut UU Desain Industri.
Berikutnya akan dianalisis ketidakrelevanan pertimbangan hakim dalam Putusan Kasasi yang menggunakan konsep merek, merek terkenal, dan persamaan pokoknya pada kaedah merek serta asas kebaruan pada kaidah desain industri. Kemudian dibahas prospek penggunaan ketentuan persaingan curang pada Pasal 382 bis KUHP dan Pasal 1365 KUH Perdata dalam melindungi desain kemasan suatu produk makanan populer dari para kompetitornya yang meniru tidak secara identik namun sudah merugikan bagi produsen produk populer yang ditiru kemasannya.

This thesis reviews the protection of intellectual property rights on the food packaging which has industrial rights design. The issues discussed in this thesis contains the elaboration of industrial design and trademark rights owned by "Pia Legong" and ?Pia Janger?, in connection with the industrial design dispute case of Pia Legong over Pia Janger; the analysis of Cassation Decision no. 18/K/Pdt.Sus-HKI/2014 on industrial design of Pia Legong packaging exclusive rights which was violated by Pia Janger; and the prospect of using unfair competition on the case of industrial design violation done by Pia Janger to Pia Legong. This research is conducted normatively using case approach. Data collecting and analysis is carried out through library research and employ secondary data. Conclusion will be drawn from the collected data based on qualitative analysis method.
Trademark rights and industrial design rights owned by Pia Legong and trademark rights owned by Pia Janger will be analyzed using reward theory as a basis for intellectual property protection. There has been a mistake in the cassation decision no. 18/K/Pdt.Sus- HKI/2014 which state that Pia Janger is proven guilty in violating the industrial design rights of Pia Legong packaging. According to Article 9 paragraph 1 of the Industrial Design Act, industrial design rights violation involves the action to identically copy the product which is protected by industrial design rights. Since Pia Janger did not fabricate identical copy of Pia Legong packaging, there are no violation in accordance with the Industrial Design Act.
Furthermore, analysis will be made on the irrelevance of the consideration of the judge on the Cassation Decision which used trademark concepts, famous mark, and substantial similarity on the trademark regulation as well as the principle of novelty in industrial design regulation. This thesis will also analyze the prospect of using unfair competition on Article 382 bis KUHP and Article 1365 KUH Perdata in protecting packaging design of a popular food product from its competitors who produce non-identical copies yet inflicting financial loss.
"
Depok: Fakultas Hukum Universitas Indonesia, 2016
T44988
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Roojen, Pepin van, compiler
Amsterdam: Thw Pepin Press, 2010
688.8 FAN
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Amsterdam: The Pepin Press, 2010
688.8 COM
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Thompson, Rob
London: Thames & Hudson, 2012
688.8 THO m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
"Packaging for sustainability is a concise and readable handbook for practitioners who are trying to implement sustainability strategies for packaging. Industry case studies are used throughout the book to illustrate possible applications and scenarios. Packaging for Sustainability draws on the expertise of researchers and industry practitioners to provide information on business benefits, environmental issues and priorities, environmental evaluation tools, design for environment, marketing strategies, and challenges for the future."
London: Springer, 2012
e20418603
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Rengkung, Stephanie
"Packaging pada era ini tidak lagi hanya digunakan sebagai wadah namun juga digunakan sebagai salah satu sarana pemasaran perusahaan. Dalam penelitian ini penulis mencoba menganalisa pengaruh packaging pada keputusan konsumen dalam membeli produk Yogurt. Produk Yogurt sendiri diprediksi akan mengalami ekspansi pasar di Indonesia. Penelitian ini dibagi menjadi dua bagian yaitu penelitian awal dan penelitian utama. Penelitian awal berguna untuk mengerucutkan enam level yang ada dalam faktor skema warna dan font menjadi dua pilihan terbaik yang nantinya akan dikombinasikan dengan faktor shape pada penelitian utama.
Metode penelitian yang akan digunakan dalam penelitian awal adalah metode Eye tracking dan Retrospective Think Aloud.
Hasil penelitian awal menunjukkan bahwa font jenis "fineliner" dan "bodoni", dan skema warna "analogue" dan "tetradic" adalah yang terbaik dan akan dikombinasikan dalam penelitian utama dengan faktor shape. Metode Conjoint Analysis akan digunakan pada penelitian utama. Hasil penelitian utama menunjukkan preferensi rakyat Indonesia untuk packaging produk Yogurt adalah packaging dengan jenis font "fineliner", jenis shape Rounded dan jenis skema warna "analogue".

In this era, Packaging are no longer only used as a container but also used as a means of marketing in companies. In this study the authors tried to analyze the effect of packaging on consumer willingness to buy with a case study in Yogurt products. Yogurt is predicted to experience expansion in the Indonesian market. This study is divided into two parts, the initial research and primary research. Initial studies are useful for pursing six levels in the color scheme and font factors into two best options that will be combined with the shape factor of primary research.
Research methods will be used in the initial study was the Eye tracking method and Retrospective Think Aloud.
Preliminary results showed that "fineliner" and "bodoni" font type, and "analogue" and "tetradic" color schemes are the best and will be combined in the main study with shape factor. Conjoint Analysis methods will be used in the main study. The main results of the study showed a preference for the people of Indonesia for Yogurt product packaging is packaging with "fineliner" font type, Rounded shape and "analogue" color scheme
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2013
T35611
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Klimchuk, Marianne Rosner
Hokoben: John Wiley & Sons, 2006
658.5 KLI p
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>