Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5157 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Lunt, Peter Kenneth, 1956-
"Summary:
In Media Regulation, two leading scholars of the media examine the challenges of regulation in the global mediated sphere. This book explores the way that regulation affects the relations between government, the media and communications market, civil society, citizens and consumers. Drawing on theories of governance and the public sphere, the book critically analyzes issues at the heart of today's media, from the saturation of advertising to burdens on individuals to control their own media literacy. Lunt and Livingstone incisively lay bare shifts in governance and the new role of the public sphere which implicate self-regulation, the public interest, the role of civil society and the changing risks and opportunities for citizens and consumers. It is essential reading to understand the forces that are reshaping the media landscape."
Los Angeles: Sage, 2012
343.41 LUN m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Cairncross, Liz
London: Routlege, 1997
363.585 CAI h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Rothenberg, Lawrence S.
Cambridge ; New York: Cambridge University Press, 1992
324.409 73 ROT l
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Pring, Martin J.
New York ; London: McGraw-Hill, 1980
332.8 PRI h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Arnould, Eric J.
Boston : McGraw-Hill, 2002
658.834 2 ARN c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Khoirun Nisa Aulia Sukmani
"Tesis ini mendiskusikan mengenai proses penciptaan karya fotografi dalam konteks lifeworld fotografer di dunia nyata dan dunia maya. Dalam kedua dunia tersebut tidak menutup kemungkinan kehidupan pribadi dan publik fotografer melebur menjadi satu sebagai dasar dalam proses penciptaan karya fotografi. Pendekatan sosial media ethnography digunakan untuk melihat aktivitas media sosial yang dilakukan secara online juga dipengaruhi oleh aktivitas secara offline. Instagram merupakan tempat bagi fotografer untuk beraktivitas secara online dan mempublikasikan karya yang telah diciptakan. Penelitian ini memerlukan waktu selama April 2018 sampai dengan September 2018. Sebagai fotografer yang merasa dirinya berada dalam kehidupan masyarakat, dan akan memperlihatkan karya yang diciptakannya mampu menunjukkan kebermaknaan diri dan karyanya. Analisis lifeworld memberikan 3 (tiga) rangkaian proses dalam penciptaan karya yaitu (1) proses pandangan; (2) proses interaksi; dan (3) proses imajinasi di mana dalam masing-masing proses memiliki hubungan satu dengan lainnya untuk memberikan an imaginative message terhadap karya fotografi yang telah diciptakan. Kemana arah karya fotografi akan dilabuhkan menjadi dasar penciptaan karya itu sendiri, menciptakan karya yang memiliki makna bagi penonton merupakan tanggung jawab besar yang harus dipenuhi oleh fotografer. Instagram sebagai tempat pameran maya, merupakan wadah bagi fotografer untuk dapat menunjukkan kebermaknaan diri dan karyanya, serta menempatkan karya fotografinya sebagai manfaat bagi orang lain yang menontonnya. Simpulannya adalah lifeworld fotografer dalam dunia maya dan dunia nyata merupakan bagian penting dalam proses penciptaan, serta kepekaan yang timbul dari pribadi lain juga penting dalam bagian proses penciptaan karya fotografi.

This Thesis discusses the process of creating photography in the context of lifeworld photographers in the real world and cyberspace. In both worlds it does not rule out the possibility that the photographers personal and public life will become one as the basis for the process of creating photography. The social media ethography approach used to view social media activities conducted online is also influenced by offline activities. Instagram is a place for photographers to move online and publish works that have been created. This research requires from April 2018 to September 2018. As a photographer who feels in the life of the community, and will show the work that created is able to show the meaning of self and works. Lifeworld analysis provides 3 (three) processes in the creation of works, namely (1) the process of view; (2) the interaction process; and (3) the process of imagination in which each process has a relationship with one another to provide an imaginative message to the photography work that has been created. Where the direction of the photography work will be anchored becomes the basis of the work itself, creating a work that has meaning for spectactor who is responsible for the photographer. Instagram as a virtual exhibition venue, is a place for photographers to be able to show the meaning of themselves and thei work, and place their photography works as benefits for others who watch them. The conclusion is that lifeworld photographers in cyberspace and the real world are an important part of the creation process, and the sensitivity arising from other personalities is also important in the part of the process of creating photography works."
2018
T52177
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Simmie, James M.
London: Hutchinson, 1974
307.76 SIM c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Alexander Arie Sanata Dharma S
"Infeksi SARS-CoV-2 yang kemudian diidentifikasi sebagai COVID-19 telah menjadi permasalahan global. Dalam perkembangannya, sejumlah vaksin berhasil dikembangkan dan diproduksi. Peningkatan jumlah negara yang level penularannya telah mencapai transmisi komunitas mendorong urgensi vaksinasi guna membentuk herd immunity. Sebagai pandemi pertama di era media sosial, tercipta infodemi COVID-19, ketika terjadi kelimpahan informasi—baik benar maupun tidak—membuat masyarakat sulit untuk menentukan sumber yang tepat untuk mengambil tindakan. Pemerintah wajib hadir di medium yang sama untuk dapat memberikan Komunikasi, Informasi, dan Edukasi (KIE) sehingga publik memperoleh informasi yang tepat dan dapat mengikuti program pemerintah mengatasi pandemi melalui vaksinasi. Di Indonesia, negara hadir melalui Badan Pengawas Obat dan Makanan (BPOM) sebagai institusi yang memiliki kewenangan menerbitkan Emergency Use Authorization (EUA) serta melakukan KIE yang relevan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pembentukan citizen engagement pada pemanfaatan media sosial pemerintah dalam KIE pengembangan vaksin COVID-19. Media sosial yang digunakan adalah Instagram sebagai media sosial BPOM dengan jumlah pengikut tertinggi. Penelitian ini menggunakan pendekatan positivisme dengan explanatory sequential mixed methods yang mengkombinasikan analisis regresi, analisis sentimen, dan Computer-Assisted Qualitative Data Analysis (CAQDA). Prediktor yang diteliti adalah media richness, content production, dan content type dengan variabel dependennya adalah citizen engagement yang dikalkulasi dari likes dan comments yang diberikan oleh publik pada aktivitas akun @bpom_ri dan 73 akun UPT BPOM di seluruh Indonesia dalam rentang 6 Agustus 2020 hingga 18 Februari 2021 secara spesifik untuk konten pengembangan vaksin COVID-19. Berdasarkan hasil analisis kuantitatif terhadap 2.168 konten, seluruh prediktor secara signifikan mempengaruhi pembentukan citizen engagement, dengan konten video dan foto, konten orisinil, serta konten informasi menghasilkan engagement yang lebih tinggi. Pada analisis sentimen, sebanyak 58,52% konten menghasilkan sentimen positif dan 30,59% memiliki sentimen negatif. Sentimen negatif cenderung terjadi pada konten dengan tingkat interaksi yang tinggi. Pada integrasi dengan analisis kualitatif, faktor pengguna dan konteks menjadi elemen penting bagi pengelola media sosial pemerintah untuk mengoptimalkan citizen engagement.

SARS-CoV-2 infection, later identified as COVID-19, has become a global problem. In its progress, several vaccines were successfully developed and produced. However, the increasing number of countries whose transmission rates have reached community transmission encourages the urgency of vaccination to form herd immunity. As the first pandemic in the social media era, COVID-19 generates infodemic when information was abundant, both valid and not, making it difficult for the public to determine the right source to take action. Therefore, the government must be present in the related medium to provide communication, information, and education (KIE) for citizens to accept accurate information and support government programs to overcome pandemics through vaccination. In Indonesia, the nation is present through the Badan Pengawas Obat dan Makanan (BPOM) as an institution with the right to issue Emergency Use Authorization (EUA) and conduct relevant KIE. This study aims to analyze the formation of citizen engagement on the utilization of government social media in the development of the COVID-19 vaccine KIE. The social media used is Instagram as a social media BPOM with the highest number of followers. This study uses a positivism approach with explanatory sequential mixed methods that combine regression analysis, sentiment analysis, and Computer-Assisted Qualitative Data Analysis (CAQDA). The predictors studied were media richness, content production, and content type, with dependent variables are citizen engagement calculated from likes and comments given by the public on the activity of @bpom_ri accounts and 73 regional office accounts in the range of August 6, 2020, to February 18, 2021, specifically for COVID-19 vaccine development content. Based on the quantitative analysis of 2,168 content, all predictors significantly influenced the formation of citizen engagement, with video and photo content, original content, and informational content generate higher engagement than an infographic, repost, and news event content. On sentiment analysis, 58.52% of content produces positive sentiment, and 30.59% has a negative sentiment. Negative sentiment tends to occur in content with a high level of interaction. In integrating qualitative analysis, user factors and context become essential for government social media administrators to optimize citizen engagement. "
Jakarta: Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Siahaan, Dulvan
"ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan pengaruh positif dan signifikan dari variabel karakteristik social commerce (s-commerce) yang terdiri dari reputation, size, information quality, transaction safety, communication, economic feasibility dan word of mouth referral terhadap trust, serta variabel trust terhadap trust performance yakni purchase intention dan word of mouth intention pada media sosial. Penelitian ini menggunakan desain penelitian eksploratif dan deskriptif yang dilakukan satu kali dalam satu periode. Responden penelitian ini diambil dengan metode survey dengan alat bantu kuesioner terhadap social media user dengan aktivitas online shop. Model penelitian dengan sembilan hipotesis diuji menggunakan Structural Equation Modelling (SEM). Hasil penelitian menunjukan bahwa reputation, economic feasibility dan transaction safety berpengaruh signifikan dan positif terhadap trust pada media sosial. size, communication dan information quality tidak memiliki pengaruh terhadap trust pada media sosial serta trust berpengaruh signifikan dan positif terhadap purchase intention dan word of mouth intention.

ABSTRACT
The purpose of this study is to prove the impact and relation from characteristics of social commerce (s-commerce) which is consist of reputation, size, information quality, transaction safety, communication, economic feasibility and word of mouth referral toward trust, and also trust toward trust performance which is consist of purchase intention and word of mouth intention in social media environment. This research uses exploratory and descriptive design research conducted in one time period (cross sectional design). Respondents collected by survey with questionnaire tools who have account of social media. The nine-hypotheses research model in this research model study are tested with Structural Equation Modeling (SEM). The study states that the reputation, economic feasibility and transaction safety significant and positive impact on trust in social media. Size, communication and information quality have no effect on trust in social media, and then trust have a positive significant effect on purchase intention and word of mouth intention.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
S53563
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Washington, D.C.: The Massachusetts Institute of Technology , 1973
004 REC
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>