Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 29848 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Honjoung Kim
"ABSTRACT
Many KoreanChinese are staying in Korea for economic reasons, and unlike other foreign unskilled workers, their children are allowed to accompany them. The right to education is a premise of human dignity and other fundamental rights it is desirable to recognize at least the right to the necessary conditions for receiving compulsory education for the KoreanChinese children living in Korea. In addition, pursuant to the UN Convention on the Rights of the Child, the Korean government has an obligation to guarantee all children free elementary education and public education. The current legislation lacks a basis for the obligations of the state or parents with foreign nationality to provide compulsory education to their children. Also, as the current legislation lacks specificity in the contents of the law, implementation of the policy is left to the discretion of the state. Efforts should be made to ensure that as many KoreanChinese children as possible enjoy practical educational rights. Although it is important for the judiciary to actively consider the right to education in the Constitution and in international treaties, legislative efforts are also important. As cases in foreign countries suggest, cooperation between the private sector and the government should be considered."
Seoul : OMNES, 2019
350 OMNES 9:2 (2019)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Ahmad Fauzan Kamil
"Penelitian ini membahas kesenjangan digital kedua, yakni perbedaan penggunaaan internet. Studi-studi sebelumnya menjelaskan sosio-ekonomi, modal budaya, dan gender merupakan faktor-faktor yang memengaruhi kesenjangan digital kedua. Untuk memperkaya penelitian-penelitian sebelumnya, penelitian ini menambahkan dimensi pekerjaan orang tua dalam variabel SSE dan modal budaya untuk melihat perbedaan tujuan penggunaan internet sedangkan gender menjadi variabel kontrol untuk melihat variasi perbedaan diantara laki-laki dan perempuan dalam menggunakan internet untuk tujuan akademis. Penelitian ini menggunakan teknik survei pada 193 siswa di SMA M serta tambahan data melalui wawancara mendalam dan observasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa tidak ada pengaruh signifikan antara perbedaan SSE dalam menjelaskan tingkat penggunaan internet siswa untuk tujuan akademis, sedangkan pada variabel modal budaya terdapat pengaruh yang signifikan dalam menjelaskan tingkat penggunaan internet siswa untuk tujuan akademis. Lalu ditemukan, bahwa gender tidak memengaruhi hubungan tingkat SSE dan tingkat penggunaan internet untuk tujuan akademis. Sedangkan gender memengaruhi hubungan tingkat modal budaya dan tingkat penggunaan internet untuk tujuan akademis.

This study discuss the second digital divide on differences internet use. Previous studies explain that socio-economic, cultural capital, and gender as factors that influence the second digital. This study tries to enrich previous study by add the dimensions of parental occupation as SSE to see differences in internet use as a control variable to see variations in differences between male and femase in using the internet. This study uses a survey technique on 193 students in SMA M and additional data through in-depth interviews and observations. The results of this study indicate that there is no significant effect between SES differences in explaining the level of students' internet use for academic purposes, while the cultural capital variable has a significant effect in explaining the level of students' internet use for academic purposes. Then it was found that gender did not affect the relationship between the level of SES and the level of internet use for academic purposes. Meanwhile, gender affects the relationship between the level of cultural capital and the level of internet use for academic purposes.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Gert J. J. Biesta
"Featuring collected essays from leading educationalists from Norway, Sweden, Denmark, the USA, Canada, Israel Germany, Belgium and the UK, these essays provide vital insights into their work as well as being a compelling introduction to contemporary attempts to make sense of education through theory and philosophy. "
Dordrecht, Netherlands: Springer, 2012
e20400394
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Ega Haikal Witomo
"ABSTRACT
Pendidikan tidak dapat terlepas dari kepentingan politik dan kekuasaan. Paulo Freire melihat pendidikan dalam dua wajah yang berlawanan. Pertama, pendidikan sebagai bentuk penindasan. Kedua, pendidikan sebagai bentuk pembebasan. Pendidikan yang menindas terjadi lantaran peserta didik diarahkan hanya untuk memiliki kesadaran naif. Kesadaran naif pada peserta didik mempermudah mekanisme hegemoni. Sedangkan pendidikan yang membebaskan mengarahkan peserta didik untuk memiliki kesadaran kritis. Kesadaran kritis pada peserta didik mampu memicu terjadinya kontra hegemoni. Kesadaran naif pada peserta didik terjadi melalui suatu sistem pendidikan gaya-bank dengan prinsip antidialog. Sedangkan kesadaran kritis pada peserta didik tumbuh melalui suatu sistem pendidikan hadap-masalah dengan prinsip dialog. Dialog menekankan relasi pendidik-peserta didik sebagai subjek yang setara. Sedangkan antidialog menekankan relasi pendidik-peserta didik sebagai subjek-objek. Paulo Freire percaya bahwa humanisasi adalah permasalahan sentral bagi manusia. Sebuah rezim berkuasa yang hendak mempertahankan kekuasaannya melakukan dehumanisasi pada masyarakat melalui mekanisme hegemoni. Filsafat pendidikan yang dikonsepkan oleh Paulo Freire merupakan upaya humanisasi. Humanisasi dalam pendidikan ditandai dengan relasi yang setara antara pendidik-peserta didik sebagai subjek. Sehingga, pendidikan hadap-masalah merupakan pendidikan yang membebaskan serta mendukung proses humanisasi dan kontra hegemoni.

ABSTRACT
Education can not be separated from political interests and power. Paulo Freire sees education in two opposite faces. First, education as a form of oppression. Second, education as a form of liberation. The oppressive education occurs because learners are directed only to have a naive consciousness. Naive consciousness in learners facilitates hegemony mechanism. While liberating education leads learners to have critical consciousness. Critical consciousness in learners can trigger the occurrence of counter hegemony. Naive conscousness of the learners occurs through a banking concept of education with the principle of antidialogue. While critical awareness in learners grows through a problem-posing education with the principle of dialogue. Dialogue emphasizes the relation of educator-learners as an equivalent subject. While antidialog emphasizes the relationship of educators-learners as subject-objects. Paulo Freire believes that humanization is a central issue for humans. A ruling regime that wants to defend its power to dehumanize the society through the mechanism of hegemony. The philosophy of education conceptualized by Paulo Freire is a humanization effort. Humanization in education is characterized by an equal relationship between educators and learners. Thus, problem-posing educiation is education that liberates and supports the process of humanization and counter hegemony."
2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"Machine generated contents note: I.THEORETICAL AND HISTORICAL PERSPECTIVES
A.Status Attainment and Social Mobility
1.The "Rationalization" of Education and Training /​ Max Weber
2.Social and Cultural Mobility /​ Pitirim Sorokin
3.Sponsored and Contest Mobility and the School System /​ Ralph H. Turner
4.Status Attainment Processes /​ Alejandro Portes
B.Human Capital, Cultural Capital, and Social Capital
5.Human Capital /​ Gary S. Becker
6.Cultural Capital: Allusions, Gaps, and Glissandos in Recent Theoretical Developments /​ Annette Lareau
7.Schools, Families, and Communities /​ Thomas Hoffer
C.Changing Theories of Education Systems
8.The First Element of Morality: The Spirit of Discipline /​ Emile Durkheim
9.The School and the Community /​ Willard Waller
10.Functional and Conflict Theories of Educational Stratification /​ Randall Collins
11.The Long Shadow of Work /​ Pete"
Los Angeles: SAGE Publications, 2015
306.43 STR
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
New York: McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
"Taking Sides volumes present current controversial issues in a debate-style format designed to stimulate student interest and develop critical thinking skills. Each issue is thoughtfully framed with Learning Outcomes, an Issue Summary, an Introduction, and an Exploring the Issue section featuring Critical Thinking and Reflection, Is There Common Ground?, and Additional Resources. Taking Sides readers also offer a Topic Guide and an annotated listing of Internet References for further consideration of the issues. An online Instructor?s Resource Guide with testing material is available for each volume. Using Taking Sides in the Classroom is also an excellent instructor resource. Visit www.mhhe.com/takingsides for more details."
New York : McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Antoni Verger
"This book explores the strategies and actions, as well as the challenges and impact of civil society organizations in the achievement of the 'education for all' international commitments. It does so by specifically focusing on seven national coalitions affiliated to the GCE. From Africa, to Asia to Latin America. The book shows how these coalitions work and manage the differences between their different types of constituencies, explores their varied tactics and strategies, and explains their successes and failures after more than a decade of coordinated action. The book also provides a concise and comprehensive synthesis of findings from the distinct case studies and offers a series of lessons learned that are vital for education practitioners, academics, activists and policy-makers committed to more equitable and relevant education systems around the world."
Rotterdam : Sense, 2012
e20401358
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"metodologi penelitian dapat dibedakan antara metodologi penelitian kuantitatif (penelitian ilmiah) dan metodologi penelitian kualitatif (penelitian alamiah). Penelitian ilmiah pada umumnya menggunakan proses logika-hipotetiko-verivikatif, sedangkan penelitian alamiah pada umumnya menggunakan proses sirkuler. Kadangkala karena ketidaktahuan kita, kemudian kita mengidentifikasi diri sebagai penganut metode tertentu, dan dengan latah mengecam metode lainnya. Walaupun terdapat perbedaan antara kedua metode tersebut, tak ada faedahnya untuk mempertentangnya bahkan memandangnya sebagai dua aliran yang bermusuhan. Yang perlu diperhatikan ialah bahwa ada masalah yang lebih sesuai diteliti dengan menggunakan penelitian ilmiah, ada pula masalah yang lebih sesuai diteliti dengan menggunakan penelitian ilmiah ada pula alamiah. Penelitian ilmiah lebih menekankan pada pengukuran produk, sedangkan penelitian alamiah lebih menekankan pada pengukuran proses. "
Jakarta: Badan Penelitian dan Pengembangan Depdiknas,
370 JPK
Majalah, Jurnal, Buletin  Universitas Indonesia Library
cover
Sutjipto
"Tujuan penelitian ini adalah mengkaji fakta empiris implementasi kurikulum multikultural di sekolah dasar. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif. Data utama dikumpulkan dengan diskusi kelompok terpumpun dan observasi sekolah. Teknik analisis data menggunakan statistik deskriptif, yaitu penggambaran data dengan pola deskripsi atau telaah. Penelitian dilakukan pada bulan juli 2016 sampai dengan november 2016. Populasi penelitian ini adalah guru dan siswa sekolah dasar di Kota Tangerang Selatan. Sampel penelitian diambil secara purposive sampling. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dokumen kurikulum yang ada secara signifikan telah mengintegrasikan nilai-nilai multikulturalisme dan pemahaman guru serta kepala sekolah terhadap pengetahuan multikurtural berada pada kategori cukup siginifikan. Berkaitan dengan implementasi kurikulum, terdapat tiga temuan, yakni belum dikendalikan secara signifikan dengan baik di sekolah; belum mendorong secara signifikan penguatan nilai-nilai multikurtural; dan belum menyuarakan keharmonisan secara signifikan budaya pendidikan, kultur sekolah, dan multikulturalisme melalui pemberdayaan. Dengan demikian, pengimplemetasian kurikulum multikultural di sekolah dasar di Kota Tangerang Selatan umumnya belum berubah kearah yang lebih baik."
Jakarta: Badan Penelitian dan Pengembangan Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, 2017
370 JPK 2:1 (2017)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>