Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 142098 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Harris Rizki Ananda
"Nilai pasar barang mewah baik di level global maupun nasional terus meningkat dari tahun ke tahun. Pertumbuhan penjualan pasar barang mewah Indonesia saat ini menyentuh angka 6,6% per tahun. Sektor penjualan terbesar dalam pasar tersebut merupakan sektor fashion, dengan nilai sebesar lebih dari USD 700 juta per tahun. Beberapa kota besar di Asia, salah satunya Jakarta, mengalami pergeseran kelompok usia pembeli barang mewah ke yang lebih muda dimana kalangan Generasi Z menjadi kalangan yang sangat memedulikan fashion saat ini. Mengingat Indonesia merupakan negara dengan populasi muslim terbesar di dunia, keadaan pasar barang mewah tersebut bertolak belakang dengan nilai Islam yang mengajarkan hidup sederhana dan tidak materialistis. Dengan latar belakang tersebut, penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor yang memengaruhi intensi konsumen Generasi Z muslim untuk membeli produk fashion mewah. Metode purposive sampling pada penelitian ini melibatkan 240 responden yang pernah membeli produk fashion mewah pada kategori masstige dua tahun terakhir. Dengan mengadopsi model Theory of Reasoned Action dan pendekatan kuantitatif melalui metode Structural Equation Modelling, hasil penelitian ini menunjukkan bahwa attitude towards behavior, subjective norms, self-esteem, dan materialism memiliki pengaruh positif signifikan terhadap intensi konsumsi fashion mewah, sementara pengaruh religiosity ditemukan tidak signifikan. Religiosity memiliki pengaruh negatif signifikan terhadap attitude towards behavior dan subjective norms.

The market value of luxury goods both at the global and national levels continues to increase from year to year. Sales growth of the Indonesian luxury goods market is currently at 6.6% per year. The largest sales sector in the market is the fashion sector, with a value of more than USD 700 million per year. Several big cities in Asia, one of which is Jakarta, is experiencing a shift in the age group of luxury goods buyers to a younger one, where Generation Z is the one who really cares about fashion today. Considering that Indonesia is a country with the largest Muslim population in the world, the state of the luxury goods market is contrary to Islamic values ​​which teach a simple and not materialistic life. With this background, this study aims to analyze the factors that influence the intention of Muslim Generation Z consumers to buy luxury fashion products. The purposive sampling method in this study involved 240 respondents who had bought luxury fashion products in the masstige category in the last two years. By adopting the Theory of Reasoned Action model and a quantitative approach through the Structural Equation Modeling method, the results of this study indicate that attitude towards behavior, subjective norms, self-esteem, and materialism have a significant positive effect on the intention to consume luxury fashion, while the effect of religiosity is found to be insignificant. Religiosity has a significant negative effect on attitude towards behavior and subjective norms. "
Depok: Fakultas Farmasi Universitas Indonesia, 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Eliza Wahyu Febriani
"Studi ini bertujuan untuk menjelaskan penggunaan fitur Shopee Pay Later sebagai alat pendorong mahasiswa dalam melakukan tindakan konsumsi yang mencolok (conspicuous consumption). Studi-studi terdahulu menunjukkan bahwa mahasiswa memiliki pola konsumsi untuk menggunakan barang-barang mewah bukan berdasarkan fungsi barangnya, namun simbol yang ditunjukkan dari barang-barang tersebut. Namun, tidak semua mahasiswa dapat memenuhi kebutuhan akan barang mewah itu. Keberadaan Shopee Pay Later hadir memfasilitasi kebutuhan mahasiswa terhadap konsumsi barang-barang mewah. Hal ini disebabkan oleh sistem Shopee Pay Later yang dapat diakses dengan mudah dan memiliki persyaratan yang tidak rumit, sehingga dapat dijangkau oleh individu dengan berbagai latar belakang ekonomi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa mahasiswa berhasil membeli produk-produk dengan merek dan harga tertentu untuk menunjukkan status sosialnya. Faktor-faktor di lingkungan perkuliahan, seperti pengaruh dari teman karena adanya perasaan gengsi dan keinginan untuk mencapai kepuasan dengan cepat membuat mahasiswa menggunakan fitur Shopee Pay Later dalam memenuhi segala keinginan mereka. Tindakan konsumsi mencolok yang terjadi pada mahasiswa diperlihatkan oleh mereka dalam kehidupan sehari-hari. 

This study aims to explain the use of the Shopee Pay Later feature as a tool to encourage students to carry out conspicuous consumption. Previous studies show that students have a consumption pattern for using luxury goods not based on the function of the goods, but on the symbols shown by these goods. However, not all students can meet their needs for these luxury goods. The existence of Shopee Pay Later is here to facilitate students' needs for consuming luxury goods. This is because the Shopee Pay Later system can be accessed easily and has uncomplicated requirements, so it can be reached by individuals with various economic backgrounds. The results of this research show that students succeeded in buying products with certain brands and prices to show their social status. Factors in the lecture environment, such as influence from friends due to feelings of prestige and the desire to achieve satisfaction quickly, make students use the Shopee Pay Later feature to fulfill all their desires. The conspicuous consumption actions that occur among students are demonstrated by them in their daily lives. This research uses qualitative research methods with data collection techniques in the form of in-depth semi-structured interviews, digital observation, and document study."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Hera Rachmahani
"ABSTRAK
Penggunaan media sosial telah mempengaruhi beberapa aspek kehidupan kita. Sebelumnya, untuk menunjukkan bahwa seseorang memiliki sesuatu mereka menggunakan media tradisional. Saat ini, dengan kemudahan akses ke media sosial aktivitas sosial dapat dengan mudah ditunjukkan kepada orang lain untuk merepresentasikan status. Aktivitas pamer melalui media sosial media yang bertujuan untuk mengesankan audiens ini disebut sebagai conspicuous consumption. Conspicuous consumption terjadi saat seseorang mengkonsumsi sesuatu untuk menunjukkan kelas sosial mereka. Biasanya, untuk produk atau aktivitas ritual keagamaan, conspicuous consumption tidak dilakukan. Namun, dengan adanya media sosial, ritual keagamaan mudah ditemukan di media sosial. Posting aktivitas keagamaan ini banyak di lakukan oleh generasi muda atau millennials. Dengan menggunakan pendekatan fenomenologis, penelitian ini berusaha menggali alasan generasi millennials melakukan posting aktivitas keagamaan mereka di media sosial. Melalui photo elicitation interview, penelitian ini juga menjelaskan produk religious yang di posting dalam media sosial beserta karakteristiknya. Hasil interview menunjukkan bahwa tidak semua aktivitas keagamaan dapat di posting melalui sosial media. Terdapat karakteristik tertentu dari produk atau aktivitas keagamaan untuk dapat diposting.

ABSTRACT
Massive usage of social media has changes several areas of our life. Before, people are using traditional media to show that they ldquo have rdquo something. Now, with the access to the social media people are easily show their activities to present their status. This ldquo show off rdquo activities through social media with the purpose to impress audients are called as conspicuous consumption. Conspicuous consumption happens when people are consuming product and show their consumption activities to state their status or social class. Normally, for a religious product or activities consumers are prohibited to extensively show the activities mostly when it related to religious sacred rituals. But, with the existence of social media, religious sacred rituals are easily found in social media, mostly in younger generation. Using phenomenological approach, this research seeks to explore the reason of younger generation posting their religious activities in social media. Through in depth interview this research also explores the various religious products posted in social media and its characteristic. Purposive convenience data sampling is used to recruit informants. The recordings are transcribed through verbatim transcription and analyzed using thematic analysis. The result found that there are several reasons for young generation to post their religious sacred rituals and not all religious products are consumed conspicuously. There are specific characteristics for the products to be shown off. "
2018
T49637
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Annisa Suhartini
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor yang memengaruhi slow fashion consumption. Sampel dari penelitian ini merupakan generasi Z di Jabodetabek. Terdapat sebanyak 228 responden yang diperoleh dengan menggunakan metode purposive sampling. Penelitian ini menggunakan Partial Least Square Structural Equation Modelling (PLS-SEM) untuk menganalisis pengaruh dari theory of planned behavior, ethical considerations, dan conscious consumption intention terhadap slow fashion consumption. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa hanya ethical considerations dan conscious consumption intention yang memengaruhi slow fashion consumption. Namun, pro-environmental attitude, subjective norms, dan ethical considerations memengaruhi conscious consumption intention. Penelitian ini juga menunjukkan bahwa subjective norms memengaruhi pro-environmental attitude. Hasil penelitian ini dapat menjadi referensi bagi pelaku usaha di industri fashion untuk memprioritaskan aspek ethicality dalam proses produksinya dan menargetkan konsumen yang conscious. Penelitian berikutnya dapat menambahkan pertanyaan penyaring pada instrumen penelitian terkait apakah responden pernah membeli pakaian dari brand slow fashion untuk menghindari outcome bias.

This study aims to investigate the factors influencing slow fashion consumption. The samples used in this study includes generation Z in Jabodetabek. There were 228 respondents obtained using purposive sampling method. This study uses Partial Least Square Structural Equation Modelling (PLS-SEM) to analyze the effect of theory of planned behavior, ethical considerations, and conscious consumption intention on slow fashion consumption. The results of this study show that only ethical considerations and conscious consumption intention that affect slow fashion consumption. However, pro-environmental attitude, subjective norms, and ethical considerations affect conscious consumption intention. This study also show that subjective norms affect pro-environmental attitude. The results of this study can be used as a reference for business in fashion industry to prioritize ethicality aspects in the production process and targeting conscious consumers. Future research can add a screening question about whether the respondent has purchased clothes from slow fashion brand in order to avoid outcome bias."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Frida Junia
"ABSTRAK
Perkembangan busana muslim dan jilab di Indonesia sangatlah pesat. Hal ini ditandai dengan antusias masyarakat muslim, khususnya kaum wanita muslimah yang kini mulai menggemari busana muslim dan jilbab bergaya modern dengan beragam jenis style dan fashion. Selain itu pemerintah juga ingin menjadikan Indonesia sebagai World Islamic Fashion Center pada tahun 2020. Kondisi ini tidak terlepas dengan adanya peran para fashion blogger muslim yang mulai memperkenalkan berbagai jenis style fashion busana muslim yang modern. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa pengaruh kedekatan psikologis fashion blogger terhadap sikap konsumen pada fashion blog serta minat pembelian pada berbagai produk yang ditampilkan oleh fashion blogger dengan adanya variabel moderasi yakni fashion leadership dan LOV interpersonal value. Data diolah dengan menggunakan metode hierarchical regression serta linear regression. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kedekatan psikologis fashion blogger mempengaruhi sikap konsumen terhadap fashion blog dan minat pembelian terhadap produk yang ditampilkan fashion blogger muslim. Dan variabel moderasi fashion leadership mampu memberikan pengaruh terhadap hubungan kedekatan psikologis fashion blogger pada sikap dan minat beli konsumen. Sedangkan LOV interpersonal value tidak memiliki pengaruh moderasi pada hubungan antara kedekatan psikologis fashion blogger terhadap minat beli konsumen serta sikap terhadap situs fashion blog. Dan pengujian hipotesis terakhir menunjukan bahwa sikap terhadap fashion blog memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat pembelian.

ABSTRACT
The development of fashion moslems and jilab in Indonesia is very rapid at present. It is characterized by enthusiastic the Moslem community, especially women moslem girls who is now began to like wearing Moslem fashion and jilbab style of modern with various types of style and fashion. In addition the government also wants to make Indonesia as World Islamic Fashion Center in 2020. This condition can not be separated with the role of the Moslem fashion bloggers who started to introduce various kinds of fashion styles of modern Moslem. This study aims to analyze the influence of psychological closeness fashion blogger on the attitudes of consumers on a fashion blog as well as interest in purchasing the various products displayed by fashion bloggers with fashion leadership and LOV interpersonal value as variabel moderating. The data is processed by using hierarchical regression and linear regression.The results showed that psychological closeness fashion blogger influence consumer attitudes towards fashion blog and purchase intention of the products displayed by Moslem fashion bloggers. And moderating variable fashion leadership able to give ffect to psychological closeness relationships fashion blogger on consumer attitudes and buying interest. While the value of LOV interpersonal haven?t a moderating effect on the relationship between psychological closeness fashion blogger on consumer purchase intention and attitude toward the fashion blog. And the last hypothesis testing showed that attitudes towards fashion blog has a significant positive effect on consumer purchase intention.
"
2015
S60661
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rhania Devi Amaradhanny
"Sejak zaman dahulu kala, Indonesia merupakan negara yang kaya akan budaya dan tradisi yang diturunkan secara turun-temurun. Salah satu wujud dari upaya pelestarian budaya dan tradisi tersebut adalah wastra nusantara. Di Indonesia, industri tekstil untuk wastra nusantara cukup produktif dan bervariasi di seluruh wilayah Indonesia. Meskipun begitu, penggunaan produk wastra nusantara hingga saat ini masih lebih didominasi untuk kepentingan ekspor. Sementara itu, pada kehidupan sehari-hari, masyarakat Indonesia, khususnya generasi muda, yaitu Generasi Y (milenial) dan Generasi Z, masih menganggap bahwa pemakaian wastra nusantara hanya perlu dipakai untuk acara-acara khusus. Untuk meningkatkan tingkat minat Generasi Y dan Z terhadap wastra nusantara, diperlukan analisis terhadap faktor yang mempengaruhi tingkat minat Generasi Y dan Z terhadap wastra nusantara, agar dari faktor- faktor tersebut dapat dibentuk strategi untuk meningkatkan tingkat minat untuk pemakaian dan pembelian wastra nusantara. Penelitian ini bertujuan untuk merumuskan strategi guna mengoptimalkan tingkat pemakaian dan konsumsi wastra nusantara oleh masyarakat Indonesia dalam kehidupan sehari-hari, terutama oleh Generasi Y dan Z, dengan mengembangkan model konseptual menggunakan instrumen dari theory of planned behavior (TPB). Pengambilan data dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada generasi Y dan Z di seluruh wilayah Indonesia. Selanjutnya, partial least square (PLS) digunakan untuk menganalisis kedua model. Metode Ansoff matrix digunakan untuk perumusan dan pengembangan strategi, serta metode analytical hierarchy process digunakan untuk validasi dan pemilihan strategi. Berdasarkan analisis model Generasi Y, 6 hipotesis diterima dan 2 hipotesis ditolak. Sedangkan pada analisis model Generasi Z, 5 hipotesis diterima dan 3 hipotesis ditolak. Berdasarkan perumusan dan pengembangan strategi menggunakan Ansoff matrix, 6 rekomendasi strategi untuk masing-masing model diajukan, kemudian 3 strategi untuk masing-masing model dipilih sebagai prioritas atau fokus utama berdasarkan hasil pengolahan data menggunakan analytical hierarchy process.
..... Since ancient times, Indonesia is a country that is rich in culture and traditions that have been passed down from generation to generation. One manifestation of efforts to preserve culture and tradition is the traditional fabrics. In Indonesia, the textile industry for traditional fabrics and garments is quite productive and varies in entire archipelagos. Nevertheless, the use of Indonesian textile products is still dominated for export purposes. Meanwhile, in everyday life, Indonesian people, especially the younger generation, particularly Generation Y (millennial) and Generation Z, still think that the use of Indonesian traditional fabrics only needs to be worn for special occasions. To increase the level of interest of both generations in Indonesian traditional fabrics, it is necessary to analyze the factors that influence the level of interest of them in Indonesian traditional fabrics so that from these factors a strategy can be formed to increase the level of interest in using and purchasing archipelago literature. This study aims to formulate a strategy to optimize the level of use and consumption of archipelago literature by Indonesian people in their daily lives, especially by Gen Y and Z, by developing a conceptual model using instruments from the theory of planned behavior (TPB). Data collection was carried out by distributing questionnaires to Gen Y and Z throughout Indonesia. Furthermore, partial least squares (PLS) are used to analyze both models. The Ansoff matrix method is used for strategy formulation and development, and the analytical hierarchy process method is used for strategy validation and selection. Based on the analysis of the model of Gen Y, 6 hypotheses were accepted and 2 hypotheses were rejected. Meanwhile, in the analysis of the model of Gen Z, 5 hypotheses were accepted and 3 hypotheses were rejected. Based on the formulation and development of strategies using ansoff matrix, 6 strategic recommendations for each model are proposed, then 3 strategies for each model are selected as priorities or main focus based on the data processing results using the analytical hierarchy process"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Aneira Meidhania
"Penelitian ini bertujuan untuk memahami pendorong sikap Gen Zs terhadap produk mewah dan palsu di Jakarta yang dimoderatori oleh pengaruh interpersonal. Penelitian menggunakan sampel sebanyak 272 responden yang berdomisili di Jakarta. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perfeksionis dan konsumsi status memiliki sikap positif terhadap produk mewah. Selanjutnya, ketika perfeksionisme dan konsumen dimotivasi oleh status yang dimoderatori oleh pengaruh interpersonal, hal itu hanya mempengaruhi konsumen status dan sikap mereka terhadap produk mewah. Hasil temuan ini berimplikasi untuk memberikan perspektif baru bagi para praktisi, regulator, dan akademisi terkait sikap konsumen terhadap produk mewah dan palsu.

The study aims to understand the drivers of the attitude towards luxury and counterfeit products of Gen Zs in Jakarta, which is moderated by interpersonal influence. The study uses a sample of 272 respondents that reside in Jakarta. The findings showed that perfectionist and status consumption have a positive attitude towards luxury products. Furthermore, when perfectionism and consumers are motivated by status moderated by interpersonal influence, it only influences status consumers and their attitude towards luxury products. The results of these findings have implications for providing new perspectives for practitioners, regulators, and academics regarding the consumer’s attitude toward luxury and counterfeit products."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Arkania Choirin Tameema
"Energi karbon kini menjadi isu penting yang menjadi perhatian dunia. Di Indonesia, industri tenaga listrik menjadi sektor penghasil emisi karbon terbesar. Konsumsi listrik per kapita yang kian meningkat seiring berjalannya waktu tidak menutup kemungkinan akan berdampak pada kerusakan lingkungan dan perubahan iklim di masa mendatang. Masyarakat Indonesia memiliki tingkat religiositas yang tinggi. Tingkat religiositas dapat mempengaruhi sikap seseorang dalam mengambil keputusan, salah satunya konsumsi energi. Dengan menggunakan data IFLS 5, penelitian ini hendak menguji penagruh dari tingkat religiositas terhadap konsumsi energi rumah tangga muslim di Indonesia sebagai negara dengan mayoritas masyarakat beragama Islam. Mengingat terdapat permasalahan endogenitas pada variabel tingkat religiositas, studi ini menggunakan metode estimasi two-stage least squares (2SLS) dengan jumlah sampel sebanyak 21.023 individu yang berasal dari rumah tangga muslim. Hasil studi ini menunjukkan bahwa terdapat hubungan negatif tingkat religiositas dengan konsumsi listrik rumah tangga. Artinya, semakin tinggi tingkat religiositas seseorang, maka konsumsi energi listrik pada rumah tangganya akan semakin berkurang. Hal ini didasari oleh teori bahwa aktivitas yang berhubungan dengan keagamaan akan mengurangi alokasi waktu seseorang untuk mengonsumsi energi.

Carbon emissions have now become an important issue of global concern. In Indonesia, the electricity industry is the largest carbon emitter sector. The increasing per capita electricity consumption over time may potentially have an impact on environmental damage and climate change in the future. Indonesian society has a high level of religiosity. The level of religiosity can influence a person's attitudes and decision-making, including energy consumption. Using IFLS 5 data, this research aims to examine the influence of religiosity on household energy consumption among Muslim households in Indonesia, a country with a majority of Islamic population. Considering the endogeneity issue in the variable of religiosity, this study employs the two-stage least squares (2SLS) estimation method with a sample size of 21,023 individuals from Muslim households. The results of this study indicate a negative relationship between religiosity and household electricity consumption. This means that the higher the level of religiosity, the lower the electricity energy consumption in their households. This is based on the theory that religious activities reduce a person's allocation of time for energy consumption."
Depok: Fakultas Ekonomi dan BIsnis Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nandita Nur Zahrani
"Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan perilaku konsumsi di kalangan generasi Z melalui live shopping Shopee pada pembelian skincare, saat ini masyarakat melakukan konsumsi barang karena keinginan (desire) alih-alih kebutuhan (needs). Studi-studi terdahulu menemukan bahwa hadirnya Shopee sebagai platform belanja online meningkatkan minat beli konsumen dan terjebak dalam gaya hidup konsumtif. Studi terdahulu membahas bagaimana konsumen Shopee membeli produk yang sedang tren atau viral, termasuk skincare. Namun, studi-studi terdahulu belum membahas peran live shopping Shopee sebagai media belanja online mendorong perilaku konsumsi barang karena keinginan (desire) alih-alih kebutuhan (needs). Melalui konsep needs vs desire mengenai perilaku konsumsi masyarakat dari Zygmunt Bauman, studi ini berargumen bahwa hadirnya fitur live shopping di e-commerce Shopee mengkondisikan pergeseran pola perilaku konsumsi masyarakat yang sebelumnya untuk memenuhi keinginan, kini berganti menjadi memenuhi hasrat, emosional, bahkan untuk identitas diri. Untuk melakukan penelitian ini, peneliti menggunakan metode penelitian kualitatif dan melakukan pengumpulan data dengan metode in-depth interview terhadap generasi Z dengan rentang usia 19 - 23 tahun. Pengumpulan data juga dilakukan dengan metode observasi digital dan studi literatur. Hasil temuan penelitian ini menyatakan terdapat pergeseran aktivitas konsumsi masyarakat yang sebelumnya dilakukan untuk memenuhi kebutuhan, kini menjadi untuk memuaskan emosionalnya. Hal ini disebabkan oleh beberapa faktor yang terdapat dalam live shopping Shopee yaitu tergiur dengan produk viral, terdapat harga murah, bundling produk, voucher, hingga praktisnya pembayaran, membuat keinginan informan untuk berbelanja meningkat. Masyarakat juga merasa tidak puas dan ingin mencoba produk skincare dengan jenis dan brand yang berbeda. Pembelian skincare dengan fitur live shopping kemudian membuat konsumen merasa seperti melakukan berbelanja langsung ke Offline Store. Hal ini menunjukkan pembelian produk skincare untuk memenuhi keinginan (desire), bukan kebutuhan (needs) dan akhirnya terjerat dalam gaya hidup yang konsumtif.

This research aims to explain consumption behavior among generation Z through live shopping Shopee when purchasing skincare. Currently, people consume goods because they want rather than need. Previous studies have found that the presence of Shopee as an online shopping platform increases consumers' buying interest and makes them trapped in a consumerist lifestyle. Previous studies discussed how Shopee consumers buy products that are trending or viral, including skincare. However, previous studies have not discussed the role of Shopee live shopping as an online shopping medium that encourages goods consumption behavior out of desire rather than need. Using the need vs desire concept regarding people's consumption behavior from Zygmunt Bauman, this study argues that the presence of the live shopping feature in Shopee e-commerce has conditioned a shift in people's consumption behavior patterns which were previously to fulfill desires, now have changed to fulfilling desires, emotions, even for self-identity. To conduct this research, researchers used qualitative research methods and collected data using in-depth interviews with generation Z with an age range of 19 - 23 years. Data collection was also carried out using digital observation methods and literature studies. The findings of this research state that there is a shift in people's consumption activities, which were previously carried out to fulfill their needs, now to satisfy their emotions. This is caused by several factors in Shopee live shopping, namely being tempted by viral products, low prices, product bundling, vouchers, and the convenience of payments, making the informant's desire to shop increase. People also feel dissatisfied and want to try skincare products with different types and brands. Purchasing skincare with the live shopping feature then makes consumers feel like they are shopping directly at an offline store. This shows that purchasing skincare products is to fulfill desires, not needs and ultimately becomes entangled in a consumptive lifestyle."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>