Ditemukan 91 dokumen yang sesuai dengan query
Storholm, Gordon R.
Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1982
658.81 STO s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Johansson, Johny K.
Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 1998
658.8 Joh c
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Johansson, Johny K.
Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 1998
658.8 Joh c
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Johansson, Johny K.
Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 1998
658.8 Joh c
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Dedi Ramawijaya
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 1994
S36460
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Kotama Guritno
"Penulisan tesis ini dilandasi pada evolusi Six Sigma yang senantiasa berkembang. Six Sigma pada awalnya fokus pada perbaikan proses guna menghasilkan produk yang bebas cacat. Perbaikan pada mesin, fasilitas, prosedur proses, material dan lain-lain dilakukan secara sistematis dengan metodologi Define-Measure-Analyze-Improve dan Control. Perkembangan selanjutnya adalah implementasi six sigma bukan hanya untuk proses-proses yang menghasilkan produk, tapi juga untuk proses-proses transaksional khususnya yang berkaitan dengan pelanggan karena salah satu critical to quality dari sisi pelanggan adalah proses pelayanan pada pelanggan. Tesis ini mengangkat rancangan pengukuran keeratan hubungan (engagement) antara organisasi, karyawan dan pelanggan yang bermanfaat untuk menyempurnaan hubungan itu sendiri guna meningkatkan kinerja organisasi. Pengukuran tersebut yang dikenal dengan Human Sigma diperkenalkan oleh John Fleming dan Jim Asplund dari lembaga riset Gallup. Tesis ini menterjemahkan konsep-konsep tersebut ke dalam sebuah implementasi pada sebuah perusahaan dan mendapatkan bukti-bukti keefektivitasan implementasi dari konsep Human Sigma."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
T41165
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library
Lambert, Brian W.
"Delivers the research-based criteria for sales teams interested in selling effectively against a business environment. This guide is suitable for professionals working with or within the sales organization who have influence on the structure, processes, policies, and culture of the sales team and the sales and service culture of the organization. "
Alexandria, Virginia: American Society for Training & Development, 2009
e20441120
eBooks Universitas Indonesia Library
Lambert, Brian
"Sales - it's an everyday event and part of every business transaction more than a million times a day. This book presents the fundamental elements of successful sales - the kind of success everyday business professionals can apply to create lasting relationships, productive business dealings, and successful bottom line results."
Alexandria, Virginia: American Society for Training & Development, 2010
e20441050
eBooks Universitas Indonesia Library
Dodge, H. Robert
Dallas: Business Publications, 1973
658.81 DOD f
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Hombur, Christian, 1962-
"This book presents a very novel and strategic approach to Sales Management, an area that has suffered from a lack of sophistication in practice. This book considers the sales performance of an organization at a very high, strategic level and offers specific guidance in managing not just a few direct reports but an entire organization's sales function. The book includes many useful tools and guidelines and is enhanced with numerous examples, that help bring the concepts to life and make them very approachable for the trade market. A checklist-based scoring system that is utilized throughout the book allows readers to specifically evaluate their own company as well as to track its progress as concepts are applied over time. "
Berlin: Springer, 2012
e20397194
eBooks Universitas Indonesia Library