Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 819 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Anny Veradiani
"Tulisan ini mengkaji tentang proses pengambilan keputusan dan pencitraan dirisebagai konsekuensi dari pilihan metode persalinan water birth. Water birthmerupakan alternatif baru dalam metode persalinan normal di Indonesia yangdiyakini dapat meminimalisir rasa sakit pada saat melahirkan. Kajian inimenggunakan metode kualitatif dengan teknik pengumpulan data pengamatan,wawancara mendalam dan studi literatur. Penelitian ini menunjukkan bahwapilihan water birth dilakukan berdasarkan pertimbangan yang meliputi aspekekonomi, psikologi, dan sosial budaya pada setiap penggunanya, yang memilikikonsekuensi terbentuknya citra eksklusif terhadap mereka yang menggunakanmetode persalinan ini.
This article is study about decision-making process and self image as a consequence from preference water birth method. Water birth be new alternative in normal birth method in Indonesia that is believed can minimize birth pangs at the time of give birth to. This study use qualitative method with data collecting technique include observation, in-depth interview and literature study. This research shows that water birth preference done based on consideration that cover economy aspect, psychology, and social-cultural in every the user, which has consequence to construct exclusive image towards them whose use the birth method."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2008
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Mohamad Iqbal Ibrahim
"Matlin (1999) mendefinisikan pengambilan keputusan sebagai Proses memilih mengenai sesuatu yang disukai dari suatu kejadian. Individu membuat keputusan ketika memprediksi masa depan, memilih diantara dua pilihan atau lebih dan membuat perkiraan mengenai suatu situasi dengan bukti-bukti yang ada. Dalam melakukan pengambilan keputusan terdapat banyak faktor yang mempengaruhi seseorang dalam memilih alternatif pilihan. Melalui elisitasi didapatkan bahwa dalam pengambilan keputusan untuk melakukan seks pranikah pada remaja, terdapat beberapa faktor yang mempengaruhi, diantaranya adalah faktor rasa keingintahuan, faktor emosi, dan faktor peer. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan gambaran pengaruh ketiga faktor tersebut dalam pengambilan keputusan untuk melakukan seks pranikah pada remaja. pengumpulan data dilakukan terhadap tiga remaja yang bertujuan untuk menggali bagaimana pengaruh dari setiap faktor pada diri ketiga remaja tersebut. Hasil penelitian ini memperlihatkan bahwa ketiga faktor tersebut memberikan penghayatan yang berbeda pada setiap remaja.

Matlin (1999) defines decision making as a process where an individual choose their preferences for something they want from an event. A person make a decision when they are about to predict future, to choose between two choices or making an assumption about a situation with a given evidence. In decision making there are many factors that affect a person to choose among the alternatives of choices. Researcher found at least three factors that influence decision making for doing premarital sex in adolescent, they are curiosity, emotion, and peer pressure. The purpose of this study is to know how this three factors influence adolescent decision making to engage in premarital sex. Data were collected from three adolescent to gain information about the influences of this three factors on each individuals. The results show that the three factors has an influence on each participant, but the it varies on each participant."
Depok: Universitas Indonesia, 2007
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Orlvoski, Sergei A.
New York: Allerton Press, 1994
511.32 ORL c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
London: Churchill Livingstone Elsevier, 2009
610.73 ESS
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Churchman, Charles West, 1913-
Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1961
658 CHU p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Pinney, William E.
New York, N.Y: Harper & Row, 1982
658.403 3 PIN m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Kahneman, Daniel
"Summary:
In the international bestseller, Thinking, Fast and Slow, Daniel Kahneman, the renowned psychologist and winner of the Nobel Prize in Economics, takes us on a groundbreaking tour of the mind and explains the two systems that drive the way we think. System 1 is fast, intuitive, and emotional; System 2 is slower, more deliberative, and more logical. The impact of overconfidence on corporate strategies, the difficulties of predicting what will make us happy in the future, the profound effect of cognitive biases on everything from playing the stock market to planning our next vacation-each of these can be understood only by knowing how the two systems shape our judgments and decisions. Engaging the reader in a lively conversation about how we think, Kahneman reveals where we can and cannot trust our intuitions and how we can tap into the benefits of slow thinking. He offers practical and enlightening insights into how choices are made in both our business and our personal lives-and how we can use different techniques to guard against the mental glitches that often get us into troubl"
London: Penguin Books, 2011
153.42 KAH t
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
cover
cover
Sihite, Janfry
"Pertukaran dalam pemasaran politik terdiri dari pertukaran di pasar pemilihan dan pertukaran di pasar pemerintah. Penelitian dalam pemasaran politik umumnya fokus pada pertukaran di pasar pemilihan, penelitian ini mengintegrasikan pertukaran di pasar pemilihan dan pertukaran di pasar pemerintah yang dikenal dengan kampanye permanen. Pertukaran di pasar pemilihan dimulai ketika partai politik menyampaikan janji kepada pemilih, oleh karena itu janji partai politik merupakan variabel independen dalam model penelitian.
Selain itu, model penelitian mengusulkan bahwa realisasi janji partai politik akan memengaruhi reputasi merek baik partai politik, memengaruhi kampanye permanen partai politik, dan memengaruhi kepercayaan keputusan pemilih dan akhirnya memengaruhi intensi untuk mendukung partai politik.
Terdapat total 9 hipotesis dalam penelitian ini. Model penelitian terdiri dari 5 variabel dan total 44 indikator, indikator janji merek partai politik dikembangkan dari analisis faktor tweet twitter partai politik Indonesia. Data diperoleh dari kampanye pemilu 2014 dan dianalisa menggunakan perangkat lunak Provalis QDA Miner.
Setelah kuesioner dibangun, kuesioner dikirim kepada sampel mahasiswa di 3 Universitas di Jakarta, total 150 siswa berpartisipasi dan menyelesaikan kuesioner. Selanjutnya dilakukan analisis dengan 10.000 bootstrap sampel, selanjutnya hasilnya menunjukkan ada 8 hipotesis yang diterima dan 1 hipotesis ditolak.
Temuan menunjukkan bahwa variabel kampanye permanen sebagai proses realisasi janji partai politik selama masa setelah pemilu signifikan untuk memengaruhi intensi untuk mendukung partai politik. Disisi lain reputasi merek tidak signifikan memengaruhi keyakinan keputusan untuk mendukung partai politik.

The exchange in the political marketing consist of the exchange in the electoral market and the exchange in the government market. The research in political marketing generally focus on the electoral market, therefore this research integrate the exchange in the electoral market and the exchange in the government market which are the permanent campaign.
The exchange in the electoral market begin when the political party promise delivered to the target voter, therefore the political party promise is the independent variable within the research model. Furthermore, the model propose that the political party promise realization will influence a good political party brand reputation, influence the political party permanent campaign, and influence the decision confidence of the voter and finally influence the intention to support the political party.
There are total 9 hypotheses in this research. The research model consist of 5 variables and there are total 44 indicators, the brand promise variable indicator developed from an exploratory factor analysis on Indonesian political party twitter. The tweet extracted from the 2014 election campaign and further analyzed using the Provalis QDA Miner software.
The questionnaire delivered to students in 3 university in Jakarta, the total 150 students participated and finished the questionnaire. Furthermore the partial least square analysis with 10.000 bootstrap sample conducted and the results show there are 8 hypothesis accepted and 1 hypotheses rejected.
The findings show that the permanent campaign variable as the process of promise realization during the term after the election is significant to influence the intention to support the political party. The brand reputation is not significant to influence the decision confidence of the political party.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2017
D2374
UI - Disertasi Membership  Universitas Indonesia Library