Ditemukan 4 dokumen yang sesuai dengan query
Amalia Suzianti
"
ABSTRAKKualitas merupakan fenomena yang sangat dekat dalam kehidupan kita sehari-hari. Kualitas merupakan parameter terhadap nilai yang diberikan oleh perforrna suatu produk atau pelayanan. Dalam era globalisasi sekarang ini dan menjelang era perdagangan bebas tahun 2003 yang akan datang setiap perusahaan dituntut untuk menghasilkan produk dan pelayanan yang sesuai dengan standar kualitas yang telah ditetapkan apabila ia ingin memenangkan persaingan.
Dalam dunia kesehatan kualitas dan fenomenanya baru mulai diperhitungkan pada era akhir 80-an. Mengingat dunia kesehatan berkaitan dengan kondisi fisik dan psikis manusia, maka penjabaran kualitas pelayanan rumah sakit biasa hanya dijabarkan secara kualitatif. Program-program peningkatan kualitas dibuat dengan memperhitungkan tingkat kepuasaan pelanggan dan indikator keberhasilan program adalah tercapainya kepuasan konsumen.
Biaya Kualitas sebagai piranti pengukuran kualitas secara kuantitatif merupakan indikator yang paling tepat untuk mengukur tingkat keberhasilan program peningkatan kualitas dengan tepat dan terstruktur. Karena dengan biaya kualitas setiap alokasi dana yang dikeluarkan untuk masing-masing kategori program akan terlihat dengan jelas dan dapat dilihat korelasinya dengan tingkat pendapatan perusahaan. Program peningkatan kualitas perusahaan akan dikatakan berhasil apabila alokasi dana untuk biaya kualitas dapat meningkatkan jumlah pendapatan perusahaan yang merupakan indikator kepuasan konsumen dan berhasilnya program peningkatan kualitas.
Oleh karena itu penerapan biaya kualitas dalam rumah sakit perlu dilakukan untuk menilai tingkat keberhasilan penerapan program peningkatan kualitas secara kuantitatif."
2000
S49899
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Amalia Suzianti
"Product packaging is not only used as a product container, but also used as a means of marketing by companies, particularly by those involved in consumer goods. Yogurt products are predicted to experience expansion in the Indonesian market. In this study, the authors analyzed the implementation of cognitive-based design in developing yogurt product packaging to increase consumers’ willingness to buy the product. This study was divided into two phases: initial research and primary research. Initial research pursued six levels of color scheme and font factors and then narrowed down the results into the two best options that would later be combined with the primary research that analysed the shape factors. Research methods used in the initial study were the Eye-Tracking method and the ‘Retrospective-Think-Aloud’ (RTA) method. Preliminary results showed that ‘Fineliner’ and ‘Bodoni’ font type along with ‘Analogue’ and ‘Tetradic’ color schemes are judged to be the best combination and thus, these results would be combined in the main study with the shape factor. Conjoint Analysis methods were used in the main study. The main results of the research study showed a preference from Indonesian consumers for yogurt product packaging with the ‘Fineline’ font type with its rounded shape and an ‘Analogue’ color scheme."
Depok: Faculty of Engineering, Universitas Indonesia, 2015
UI-IJTECH 6:4 (2015)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Amalia Suzianti
"Online business or e-commerce is now very popular and is a growing industry in Indonesia. Although the growth is high with a 15% rise from 2011, it is found that only 57% of the Indonesians used the Internet for online shopping (MasterCard, 2012). To increase purchases through online stores, a study on customer satisfaction is needed. This study designs a preferred service for fashion online shops based on customer preferences, which would then increase customer satisfaction. By analyzing service attributes that enhance satisfaction for online customers, a suitable service for fashion online shops could be generated. The Kano model is used to classify which service attributes are important for improving and developing the quality of fashion online shops. To understand customer preferences for fashion online shops, conjoint analysis is used to calculate the preferences statistically."
Depok: Faculty of Engineering, Universitas Indonesia, 2015
UI-IJTECH 6:5 (2015)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Amalia Suzianti
Jakarta: UI Publishing, 2025
658 AMAA m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library