Search Result  ::  Save as CSV :: Back

Search Result

Found 1 Document(s) match with the query
cover
I Gusti Agung Ayu Rominamara Dewi
"Penelitian ini membahas iklan L'Oréal Jerman dan Indonesia dengan membandingkan unsur-unsur iklan yang terkandung di dalamnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui perbedaan yang ada dalam iklan L'Oreal yang berasal dari Jerman dan Indonesia. Iklan yang akan dibahas adalah iklan kecantikan dalam bentuk cetak. Metode yang digunakan di dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif yang bersumber pada kajian pustaka. Analisis iklan L'Oréal ini dilakukan dengan menganalisis unsur-unsur iklan yang kemudian akan dibandingkan.

This research disscusses about L'Oréal Advertisments in Jerman and Indonesia by comparing the elements that are found in the advertisments. The purpose of this reasearch is to find out the diffrenceses between the L'Oreal advertisments that comes from Germany and Indonesia. Advertisments that will be discussed are advertisments of beauty products which uses a printed media. The method used in this research is descriptive qualitative method which is based on literature review. This research of these L'Oréal advertisments are done by analyzing the elements of the advertiment which are found in these L'Oréal advertisments which is then compared between the advertisments.
"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library