Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 2 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Usha Widya Rochmatika
"Iklan merupakan salah satu media komunikasi yang digunakan oleh pembuat produk untuk menyampaikan produknya kepada masyarakat luas. Setiap iklan memiliki keunikan tersendiri agar dapat menarik minat masyarakat, begitu juga dengan iklan minuman beralkohol di Belanda. Penelitian ini bertujuan untuk memaparkan penggunaan unsur SPEAKING dalam iklan minuman beralkohol Amstel, Grolsch, Heineken, Majesteit, Martini, De Kuyper, dan Weduwe Joustra.
Hasil dari penelitian ini memperlihatkan bahwa setiap iklan memiliki tujuan tertentu dan dengan menggunakan cara penyampaian berbeda antara satu dan yang lainnya. Sebagai iklan yang muncul di masa Kroning, iklan-iklan ini tetap memperhatikan penggunaan unsur-unsur yang dapat mendukung kesesuaian tema. Dalam peredarannya, tidak semua iklan dapat digunakan pada kesempatan lain.

Advertisement is one of the communication media used by producers for promoting their products to public. Every advertisement has its own uniqueness in order to attract people, as well as the advertising of alcoholic beverages in the Netherlands. This research aims to describe the use of SPEAKING elements in the advertising of alcoholic beverages Amstel, Grolsch, Heineken, Majesteit, Martini, De Kuyper, and Weduwe Joustra.
The results of this research show that each advertisement has the specific purpose that using the different delivering method from and other. As the advertisements that appear in the Kroning period, these advertisements still consider the using of elements that can support the suitability of the theme. In its distribution, not every advertisement can be used in another period.
"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Indah Permata Sari
"This journal discusses about the advertisement of chocolate flavour Kellogg's Tresor. Kellogg's Tresor is a healthy cereal meal. Through its unique advertisements, Kellogg's Tresor leave an impression on the Netherland's public. The analysis in this discussion uses semiotics to discover the meaning in the advertisements. From the analysis, can be seen that Kellogg's Tresor's way of promotion represents the Dutch culturen as it is intended by the ads creator itself:"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2016
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library