Ditemukan 1048 dokumen yang sesuai dengan query
Depok: Universitas Indonesia, 1996/1997
LP-Pdf
UI - Laporan Penelitian Universitas Indonesia Library
Chanwoo Kim
"This study explores why Chinese consumers use pirated software programs and how they think about their illegal use, relying on Q methodology. we developed 32 Q statements that outline reasons for using pirated software and surveyed 30 respondents from public officials, and software companies employees to students, professors, researchers, and the public. we developed four Q factors to describe four types of response to the use of pirated software. One group addresses a normative legal response, the second makes an economic utility argument, the third calls for punishing violators, and the fourth claims that they find themselves facing an uncomfortable dilemma in having to choose between the cheapness of illegal software and its illegality. chinese respondents believe that government intervention can reduce the extent of illegal use (normative legal) and that intellectual property should be protected (economic utility). furthermore, they acknowledged that the illegal use of software is a socio-structural problem across all social groups rather than a problem of a specific demographic group, such as a group of teenagers. Future research is required to explore not only whether or not perceptions regarding the use of illegal software vary from country to country but also how Confucian culture and norms are related to attitudes about the widespread use of counterfeit products in Asian countries."
Seoul : Graduate School of Public Administration, Seoul National University, 2017
370 KJPS 32:2 (2017)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Khairul
"
ABSTRAKPenelitian tindakan kelas ini bertujuan mengungkapkan strategi/metode pembelajaran dalam upaya mencapai hasil belajar yang baik melalui peningkatan motivasi dan minat belajar serta penggunaan strategi pembelajaran yang tepat dan efektif yang diterapkan melalui pendekatan modified free inquiry sebagai upaya peningkatan kemampuan divergent thinking dalam pembelajaran aplikasi pemrograman yang dilaksaksanakan pada labortorium komputer. Metode pembelajaran yang digunakan adalah model pembelajaran modified free inquiry, Dosen memberikan suatu permasalahan dimana mahasiswa diberikan kesempatan untuk mengatasi permasalahan baik secara individu maupun kelompok. Dosen berperan memberikan bantuan yang dibutuhkan untuk memastikan bahwa mahasiswa dapat melakukan penyelidikan dengan tidak banyak mengalami kesalahan. Dosen dapat memberikan bantuan dalam bentuk pertanyaan yang dapat membantu mahasiswa untuk memikirkan tentang prosedur penyelidikan yang mungkin dilakukan. Pertanyaan diberikan sebagai stimulan bagi mahasiswa untuk dapat memecahkannya masalah dengan ide-ide penyelidikan yang kreatif. Peningkatan motivasi dan minat belajar serta penggunaan strategi pembelajaran melalui penerapan pendekatan modified free inquiry dapat meningkatkan kemampuan divergent thinking mahasiswa. Peningkatan kemampuan divergent thinking mahasiswa dapat dibuktikan dari adanya peningkatan nilai tes yang dilakukan sebelum dan setelah tindakan. Besarnya rata-rata nilai postest lebih tinggi daripada rata-rata nilai pretest yang menunjukkan metode atau strategi model pembelajaran modified free inquiry yang digunakan sudah tepat"
Medan: Polimedia Negeri Medan, 2018
338 PLMD 21:4 (2018)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Craib, Ian
Jakarta : RajaGrafindo Persada, 1986
301.42 CRA t
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Carey, Stephen S.
California: Thomson Wadsworth, 2004
507.2 CAR b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Martin, Gary J.
London: Chapman and Hall, 1995
581.63 MAR e
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Barnard, C. J.
Burnt Mill: Harlow Longman Scientific & Technical , 1993
570 BAR a
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Woodger, J.H.
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1952
574.018 WOO b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Froe, Arie de
Amsterdam: J.M. Meulenhoff, 1951
BLD 347.05 FRO v
Buku Teks Universitas Indonesia Library
London: Arnold , 1996
001.42 RES
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library