Ditemukan 8 dokumen yang sesuai dengan query
Yosua Tahi Bonar
"Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan bahwa kontrak pemain sepakbola memenuhi kriteria sesuai kebijakan akuntansi untuk diakui sebagai asset takberwujud. Selain itu penelitian ini juga menganalisis manfaat ekonomi masa kini dan masa depan dari investasi pemain pada klub sepakbola di Eropa. Metode penelitian yang dipakai merujuk kepada penelitian Amir dan Livne (2005). Data yang dipakai adalah data klub divisi utama di 10 liga besar di Eropa, dengan periode dari 2007-2013. Penelitian ini membuktikan bahwa investasi pemain berpengaruh signifikan terhadap manfaat ekonomi klub tersebut hanya pada tahun dilakukannya investasi. Namun, investasi klub pada tahun berjalan tidak berpengaruh terhadap manfaat ekonomi masa depan klub.
......
This paper aims to clarify that the contract of football player meets the criteria appropriate accounting policies to be recognized as intangible asset. In addition, this study analyze the current and future economic benefit of an player investment in European football clubs. The research method used to refer to the study Amir and Livne (2005). The paper use a data from some of the club in 10 major division of European league from 2007 - 2013. This study summaries the findings that players investment significantly effect its economic benefits only in the current period of investment. However, the club’s investment in the current period does not effect the club's future economic benefits."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
S55854
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Zulfan Noor Satwika
"Tulisan ini dilatarbelakangi oleh adanya kompetisi competitive gaming yang diadakan oleh RRQ MABAR sebagai wadah pengembang esports khusus murid SMA/SMK dan sederajat di Indonesia. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah etnografi dengan melakukan observasi partisipatif. Penelitian ini ingin melihat bagaimana dinamika student-athletes yang sedang dalam proses menjadi professional player Mobile Legends: Bang Bang dalam situasi prekariat. Dalam situasi prekaritas, seseorang dihadapkan dengan peluang resiko yang besar untuk menghabiskan waktu tanpa penghasilan, memiliki beban kerja di luar kewajiban, jam kerja yang bervariasi, namun mempunyai lebih sedikit keamanan kerja dan jenjang karir yang tidak pasti kedepannya. Ditambah lagi, esports yang masih belia menambah kerentanan dari segi kepastian eksistensi industri ini. Pada akhirnya, tulisan ini kemudian mengungkap proses bagaimana para student-athletes menggunakan kompetisi sebagai creative process yang merupakan upaya manifestasi dirinya sebagai professional player dalam situasi prekaritas.
......The background of this writing is from the existence of a competitive gaming competition held by RRQ MABAR as a platform for esports developments, specifically for high school/vocational school students or equivalent in Indonesia. The method used in this research is ethnography by conducting participatory observation. This research wants to see how the dynamics of student-athletes who are in the process of becoming professional Mobile Legends: Bang Bang players in a liminal state. In a precarious situation, a person would be facing great risk such as: spending time without income, has an extra-duty workload, varies working hours, but has less job security and displays an uncertain career path ahead. In addition, esports can still add vulnerability in terms of the certainty of the existence of this industry. In the end, this paper then reveals the process of how student-athletes use competition as a creative process which is an effort to present themselves as professional players in practical situations."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Sihombing, Yosafat Timothy Garcia
"SMA Olahraga Ragunan dibentuk oleh pemerintah sebagai sebuah sentra pendidikan dan pelatihan olahraga utama untuk mengolah talenta olahraga di Indonesia, salah satunya pada cabang olahraga sepak bola. SMA Olahraga Ragunan memiliki modal sosial yang mendukung proses pembentukkan siswa untuk menjadi atlet berkualitas. Namun demikian, seiring dengan perkembangan pola pengelolaan pendidikan dan olahraga muncul beberapa tantangan bagi SMA Olahraga Ragunan, seperti kemunculan Diklat-Diklat daerah, pembentukkan tim U-21 oleh klub-klub dalam negeri, ataupun munculnya sekolah sepak bola yang dikelola oleh swasta. Keberadaan tantangan tersebut serta minimnya inovasi yang dilakukan oleh sekolah kemudian menurunkan potensi yang dihasilkan oleh SMA Olahraga Ragunan. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan berbasis studi kasus. Studi ini berusaha untuk mempelajari upaya SMA Olahraga Ragunan dalam memanfaatkan modal sosial yang dimiliki di tengah tantangan-tantangan yang ada.
SMA Olahraga Ragunan established by the government of Indonesia as a central education and training institution fo athletes in Indonesia. One of the sports which trained in that school is football. SMA Olahraga Ragunan is equipped with various social capitals to support their programs. However, along with the development of education and sports management pattern emerged several challenges for SMA Olahraga Ragunan such as the emergence of individual provinces training program (Diklat), the formation of the U-21 team by the clubs in the country, or the emergence of a soccer school run by the private sector. The existence of these challenges and the lack of innovation undertaken by the school and then lowering the potential produced by SMA Olahraga Ragunan. This study used a qualitative method based on case studies. This study attempted to study the effort of SMA Olahraga Ragunan in utilizing their social capitals in the middle of the existed challenges."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S55159
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Adrian Christianto
"Pola pergerakan pemain sepakbola dapat menjadi kajian geografi yang berskala mikro. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pola pergerakan pemain kunci dan keseluruhan tim pada sebuah pertandingan sepakbola. Pola pergerakan pemain sepakbola dapat dikaji dengan menggunakan heatmap. Pola pergerakan pemain kunci pada pertandingan Final Liga Champions 2015 Juventus Vs Barcelona akan mempengaruhi pola pergerakan keseluruhan pemain dalam pertandingan dengan pendekatan spatio-temporal. Hasil analisis heatmap menunjukan bahwa pola pergerakan pemain dapat berupa pola pergerakan yang terorganisir, acak, dan mengelompok pada area tertentu. Pola pergerakan pemain kunci yang terorganisir akan direspon dengan pola pergerakan tim yang mengelompok. Pola pergerakan tim yang mengelompok pada area tertentu akan direspon dengan pola pergerakan tim yang terorganisir oleh tim lawan.
......
Players Movement Pattern in Football Game became one of micro scale geographical study. The purpose of this research is to determine the movement pattern of key player and the whole team in a football match. Football player movement patterns can be analyze using the heatmap. Key player movement in Champions League Final 2015 Juventus Vs Barcelona affect the overall pattern of movement of players in the game with spatio-temporal approach. Movement patterns will affect the scheme of the team that is also influenced by factors such as passes and shots on goal. Key players movement pattern will affect the movement pattern of the two teams. The resulting pattern can be categorized as organized, random, and clustered movement patterns in certain areas. An organized key player movement pattern in his position will be responded with movement patterns clustered by team. Movement patterns of teams clustered in certain areas will be responded with organized movement patterns team by the opposing team."
Depok: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam Universitas Indonesia, 2016
S63386
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Alim Khasah
"Tulisan ini memaparkan ragam kajian agensi dalam video game. Agensi memiliki batu pijakan penting dalam kajian video game mengenai aktivitas player yang otonom. Berbagai kajian agensi yang ada menunjukan terdapat keragaman analisis agensi yang memiliki pendekatan dan perspektif yang berbeda secara kontekstual. Penelitian ini menggunakan metode studi pustaka berbasis anotasi bibliografi. Anotasi berfungsi sebagai basis penyediaan data analisis yang kemudian dijabarkan ulang dalam makalah. Cakupan data yang diulas merupakan literatur ilmiah yang diterbitkan dari tahun 2019 hingga tahun 2023. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa kajian agensi merupakan kajian mengenai struktur yang menghasilkan penjelasan sistematis bagaimana pengalaman gaming yang otonom terjadi. Kajian agensi memiliki tendensi untuk menggunakan aspek-aspek atau perangkat yang terdapat pada aktivitas gaming untuk kemudian digunakan sebagai penjelasan atas pengalaman agensial yang terjadi. Kemudian analisis agensi diulas dan dikategorikan dengan menggunakan berbagai perspektif dengan dua fokus besar, yaitu: agentic qualities dan agentic modalities. Kedua fokus ini mengimplikasikan bahwa kajian agensi memiliki kecenderungan untuk membahas atribusi yang ada pengalaman agensi dan agensi sebagai mode-mode dari himpunan.
...... This article presents various studies of agency in video game. Agency has an important standing point in video game regarding player autonomy during activity. The various existing studies about agency show that there is a diversity of agencies analysis that used contextually different approaches and perspectives. This research uses literature study method based on bibliographic annotation. Annotations have a function as a basis for providing data analysis which is then re-explained in the paper. The scope of the data is scientific literature which published from 2019 to 2023. The results of this research show that agency studies are studies of structures that produce systematic explanations of how autonomous gaming experiences occur. Agency studies have a tendency to use aspects or devices that contained in gaming activities to be used as an explanation of the agency experience that occurs. Thus agency analysis is reviewed and categorized using various perspectives with 2 major focuses, namely: agentic quality and agentic modalities. These two focuses imply that agency studies have a tendency to explain attributions that exist by agency and agency as modes of assemblage."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2024
TA-pdf
UI - Tugas Akhir Universitas Indonesia Library
Brannan, James A.
New York: McGraw-Hill, 2011
005.26 BRA i
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Grimes, Shawn
"iOS 5 recipes : a problem-solution approach is your guide to developing solutions on iPad, iPhone, and other iOS 5 devices and platforms. This book provides in-depth code samples and discussions for scenarios that developers face every day. You'll find numerous examples of real-world cases that will enable you to build fully functional applications quickly and efficiently. The recipes included in this book are wide in scope, and have been geared toward the professional developer. You'll find clear and concise code samples accompanying each recipe, and will be presented with cutting-edge solutions that bring forth the best that the iOS 5 SDK has to offer. The recipes include, working with Interface Builder in the latest version of Xcode, building applications that incorporate animation and multimedia, building location-aware apps, and understanding best practices for application design and development."
New York: Springer, 2012
e20425452
eBooks Universitas Indonesia Library
"If you’re an iOS app developer, chances are you’ll be using table views in your development projects. Table views are the bread and butter of iOS apps. With them, you can create everything from the simplest of lists to fully tricked-out user interfaces. Table views are also one of the most complex components found in UIKit. While using them for boring standard user interfaces is quite simple, customizing them can become really challenging.
Pro iOS Table Views takes a task-oriented focus to assist you when implementing customized table views. Although it delves deeply into the Table View API, you can always decide in which level of detail you want to dive in. It’s aimed to be a great reference and customization cookbook at the same time, useful for beginners as well as intermediate developers. Fitur, covers the entire Table View API in depth, covers customization and performance topics in depth, and task-oriented reference with multiple levels of detail."
New York: Springer, 2012
e20426566
eBooks Universitas Indonesia Library