Ditemukan 57 dokumen yang sesuai dengan query
London: ASLIB, 1985
025.52 INF
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Martino, R.L.
New York, NY: McGraw-Hill, 1968
658.4 MAR i
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Depok: AKK FKM UI, 1999
658.403 8 SIS (1)
Buku Teks Universitas Indonesia Library
London: Aslib, 2001
R 658.403 8 HAN
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Albrecht, Leon K.
New York: Macmillan, 1973
658.4038 ALB o
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Siagian, Sondang P.
Yogyakarta: Andi, 2003
658.403 SIA s
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Davis, Jim
Abstrak :
"Information Revolution enables any organization, no matter how underdeveloped or convoluted its current information architecture, to become an information-driven "intelligent entity"--A survivor." "This utterly practical yet profoundly transformative guide introduces the Information Evolution Model (IEM), a simple but powerful framework for evaluating, configuring, and maximizing the information management infrastructure of any organization."--Jacket.
Hoboken: John Wiley & Sons, 2006
658.403 8 DAV i
Buku Teks Universitas Indonesia Library
London: Facet Publishing, 2005
658.4038 INT
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Evans, G. Edward, 1937-
Chicago : Neal-Schuman, 2013
025.1 EVA m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Ratih Juwitasari
Abstrak :
Tidak dapat disangkal lagi bahwa bencana tsunami pada Desember 2004 menunjukan perlunya perbaikan manajemen penanganan bencana serta sistem informasi, karena sistem yang ada terbukti tidak dapat merespons bencana tersebut dengan baik. Agar manajemen penanganan bencana berjalan dengan baik, kumpulan serta analisis data dan informasi harus terhubung dengan proses pengambilan keputusan. Manajemen informasi, selain memungkinkan organisasi untuk mengambil keputusan yang efektif dan tepat waktu, juga dapat berfungsi sebagai katalis dalam menjalin hubungan dan kerjasama, sehingga akan meningkatkan efektifitas serta efisiensi dari bantuan kemanusian yang diberikan.
There is no doubt that recent event such as the December 2004 tsunami have illustrated the need for improvements in disaster response and information management system. It is evident that these systems were overwhelmed and inadequate to response to the magnitude of the events. In order for disaster management efforts to succeed it is necessary for data and information collection and analysis be inherently linked to decision making process. Information management, while required to enable agencies to make effective and timely decisions, can do more. Information management tools can be catalysts for cooperation and relationship building, resulting in increased effectiveness and efficiency of humanitarian aid delivery.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2008
T25800
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library