Search Result  ::  Save as CSV :: Back

Search Result

Found 7 Document(s) match with the query
cover
Dhany Krishna Murti
"ABSTRAK
Dewasa ini di Indonesia perkembangan pengguna layanan internet berkembang
dengan sangat pesat, dan dengan prediksi pertumbuhan pengguna yang sangat
pesat, maka layanan mobile internet merupakan suatu sumber pemasukan sangat
menjanjikan bagi Industri Telekomunikasi di dunia pada umumnya dan di
Indonesia khususnya. Persaingan layanan mobile internet antara operator
telekomunikasi di Indonesia sangat sengit, sehingga diperlukan strategi pemasaran
yang sesuai dengan kemauan calon pelanggan. Dari operator ? operator tersebut,
saat ini jumlah pelanggan layanan mobile internet yang paling banyak dimiliki
oleh PT. Telkomsel melalui merek Telkomsel Flash. Dimana jumlah pelanggan
telkomsel Flash yang masih sedikit sekali jika dibandingkan dengan jumlah total
pelangan telkomsel. Maka potensi Telkmosel Flash sebagai sumber revenue baru
untuk Telkomsel sangatlah besar, dan oleh karena itu Telkomsel perlu
menganalisa faktor ? faktor yang mempengaruhi pelanggan dalam memilih
layanan telkomsel flash sebagai bahan acuan untuk memfokuskan kekuatan
internal dalam menghadapi persaingan atau meningkatkan jumlah pelanggan.
Banyak faktor yang dapat mempengaruhi keputusan calon pelanggan dalam
memilih suatu layanan mobile internet.
Tesis ini bertujuan untuk menganalisa faktor ? faktor yang mempengaruhi
keputusan konsumen dalam memilih telkomsel flash sebagai sebagai bahan acuan
bagi PT Telkomsel untuk memfokuskan kekuatan internal dalam menghadapi
persaingan atau meningkatkan jumlah pelanggan.
Dari hasil penelitian diperoleh bahwa faktor motivasi, persepsi, dan sikap terbukti
mempengaruhi keputusan pelanggan dalam memilih layanan Telkomsel Flash.
Faktor motivasi (X1), persepsi (X2), dan sikap (X3) berpengaruh highly
significant terhadap keputusan memilih (Y) layanan Telkomsel Flash. Makna
highly significant menunjukkan bahwa motivasi, persepsi, dan sikap berpengaruh
sangat nyata secara bersama-sama terhadap keputusan konsumen memilih layanan
Telkomsel Flash, sehingga dengan demikian semakin baik motivasi, persepsi, dan
sikap konsumen terhadap Telkomsel Flash maka keputusan untuk memilih
layanan tersebut akan semakin meningkat. Faktor motivasi (X1), persepsi (X2),
dan sikap (X3) juga berpengaruh secara parsial terhadap keputusan konsumen
memilih layanan Telkomsel Flash.

ABSTRACT
Today in Indonesia internet user are developing very rapidly, and with a very
rapid user growth prediction for mobile internet, made mobile internet service a
very promising source of revenue for telecommunication industry in the world and
Indonesia. The competition of mobile internet service among the operators in
Indinesia is very fierce, so a marketing strategy which in accordance with the
wishes of potential customers is a must. From those operators,PT Telkomsel with
Telkomsel Flash Brand is the one who have the most number of subscribers of
mobile internet servicesThe subscribers of Telkomsel Flash is still very
little compared with the total number of Telkomsel customers. So the potentialof
TelkmoselFlash as a new revenue source for Telkomsel is very large, and
therefore Telkomsel need to analyze the factors that affect customers
in choosing service Telkomsel flash as reference to focus the internal strength in
the face of competition or increase the number of subscribers. Many factors can
influence customer decision in choosing a mobile internet service.
This tesis will analyze factors that influence customer decision to choose
Telkomsel Flash as their mobile internet service as a reference materials for PT
Telkomsel to focus its internal strength in the face of competition or to increase
the number of Telkomsel Flash Subscriber.
Research have proven that motivation, pereption, and attitude affect customer?s
decision to chose Telkomsel Flash service.motivation (X1), perception (X2), and
attitude (X3)high significantly affectthe decision to choce Telkomsel Flash
service. High significantly affect here means that motivation, perception, and
attitude altogether really give a concrete influence he decision to chose Telkomsel
Flash service. Therefore, as the higher and more positive the motivation,
perception, and attitude towards Telkomsel Flash, the decision to xhose Telkomsel
Flash is more likely. Motivation (X1), perception (X2), and attitute (X3) also
partially affect the consumer?s decision to chose Telkomsel Flash service."
2011
T29923
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Simbolon, Nursani Oktora Saktina
"ABSTRAK

Manajemen SDM yang diberlakukan di pemerintahan lokal sebagian besar masih dilakukan secara konvensional dengan kertas. Sebagai solusinya, dilakukan pengembangan kompetensi SDM dengan pemanfaatan Teknologi Informasi dengan membangun Human Resource Information System (HRIS). Aplikasi yang digunakan dinamakan Manajemen Aparatur Pegawai (MAP). Dengan dukungan koneksi internet dalam komunikasi real time, MAP dapat melakukan pengolahan basis data untuk data setiap karyawan dan menghasilkan data atas proses transaksi serta analisis dan pengambilan keputusan secara lebih cepat dibandingkan dengan sistem terdahulu secara manual atau offline. Dengan adanya latar belakang pegawai yang berbeda, kemampuan penerimaan dan penggunaan yang ada pun akan berbeda untuk masing-masing pegawai. Dengan adanya difusi teknologi dalam suatu organisasi, penelitian ini berupaya untuk mengetahui tentang penerimaan dan penggunaan aplikasi MAP dan faktor yang mempengaruhinya. Analisis pada penelitian ini menggunakan model UTAUT dengan modifikasi yang menyesuaikan keadaan dalam praktik penggunaan aplikasi MAP, dengan 4 variabel dependen (Performance Expectancy, Effort Expectancy, Peer Influence, dan Facilitating Condition) dan 1 variabel dependen (Behavioral Intention to Use the System), serta 2 variabel kontrol (Jenis Kelamin dan Kategori Usia). Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif, dengan populasi pegawai Perwakilan BPKP Provinsi NTB sejumlah 88 orang. Pengambilan sampel dilakukan dengan teknik purposive sampling, dan pengujian hipotesis dilakukan dengan uji regresi berganda (multiple regression).


ABSTRACT


Most of the HR management applied in local government is still done conventionally with paper. As a solution, human resource competency development is carried out by utilizing Information Technology by building a Human Resource Information System (HRIS). The application used called Employee Management (MAP). With the support of the internet connection in real time communication, MAP can perform database processing for each employees data and generate data on the transaction process as well as analysis and decision making faster than the previous system manually or offline. With different employee backgrounds, the ability of acceptance and use will also be different for each employee. With the diffusion of technology in an organization, this study seeks to find out about the acceptance and use of MAP applications and the factors that influence them. The analysis in this study were using the UTAUT model with modifications that adjust the conditions in the practice of using MAP applications, with 4 dependent variables (Performance Expectancy, Effort Expectancy, Peer Influence, and Facilitating Condition) and 1 dependent variable (Behavioral Intention to Use the System), also 2 control variables (Gender and Age Category). This study use quantitative research methods, with a population of 88 NTB BPKP Representative employees. Sampling is done by purposive sampling technique, and hypothesis testing is done by multiple regression tests.

"
2020
T55050
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rhaka Naufan Azmi
"ABSTRAK
Jaringan Mobile Internet Protocol adalah feature yang terdapat pada Ipv4 dan Ipv6 dan memungkinkan mobile device untuk dapat diidentifikasikan dengan menggunakan IP tunggal walaupun device tersebut berpindah dari satu jaringan (home network) ke jaringan lainnya (foreign network). Proses perpindahan tersebut dinamakan handover yang dibedakan menjadi horizontal dan vertical handover. Untuk mengetahui performa jaringan dengan kedua jenis handover tersebut, dapat diukur beberapa parameter QoS seperti throughput, delay, packet loss dan transfer time. Skripsi ini menggunakan aplikasi game flash yang akan diukur QoSnya. Pengukuran dilakukan dengan cara memainkan aplikasi antara server dan client. Dari hasil pengukuran QoS, dapat dilihat bahwa proses horizontal handover memiliki performa yang lebih baik dibandingkan proses vertical handover. Selisih performa skenario vertical handover dengan horizontal handover untuk parameter throughput, delay, packet loss, dan transfer time adalah 21,61%, 18,43%,20% dan 23,48%.

Abstract
Mobile Internet Protocol is a network feature contained in the IPv4 and IPv6 and enable mobile devices to be identified by using a single IP even though the device is moved from one network (home network) to another network (foreign network). Transfer process is called handover is divided into horizontal and vertical handover. To find out the network performance with both types of handover, the QoS can be measured several parameters such as throughput, delay, packet loss and transfer time. This thesis uses flash game application to be measured QoSnya. Measurements were performed by means play between server and client applications. Of QoS measurement results can be seen that the horizontal handover has better performance than the vertical handover process. Difference in the performance of vertical handover scenarios with horizontal handover to the parameters throughput, delay, packet loss, and transfer time is 21.61%, 18.43%, 20% and 23.48%."
Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2012
S43552
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Musa Abdul Qohhar
"Pendapatan Domestik Bruto (PDB) Sektor Informasi dan Komunikasi Tahun 2020 mengalami pertumbuhan tertinggi dibandingkan dengan sektor-sektor lainnya. Hal tersebut dikarenakan regulasi pemerintah untuk mencegah penyebaran Covid-19 yang menyebabkan perubahan gaya hidup masyarakat yang sebelumnya berinteraksi secara tatap muka langsung menjadi secara daring. Dampak perubahan gaya hidup tersebut menyebakan pengguna internet yang meningkat pesat dan penggunaan internet yang tinggi. Pertumbuhan pengguna internet yang pesat tersebut diiringi oleh peningkatan keluhan pengguna terhadap penyedia layanan internet dengan PT. X merupakan penyedia layanan internet dengan pengaduan terbanyak. Keluhan tersebut merupakan indikasi kualitas layanan yang kurang baik dan dapat mempengaruhi retensi pelanggan, loyalitas pelanggan, dan profitabilitas perusahaan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis kinerja PT. X berdasarkan ekspektasi dan persepsi pelanggan berbasis metode ServQual dan menentukan prioritas perbaikan menggunakan metode Importance Performance Analysis (IPA). Hasil penelitian menunjukkan bahwa seluruh atribut kualitas layanan memiliki nilai gap negatif yang mengindikasikan layanan yang diberikan belum memenuhi ekspektasi dan kepuasan konsumen serta 4 dari 5 atribut pada dimensi Network Quality merupakan atribut yang perlu diprioritaskan dalam proses perbaikan.

The Information and Communication Sector Gross Domestic Product (GDP) in 2020 experienced the highest growth compared to other sectors. It was due to government regulations to prevent the spread of Covid-19 which had led to changes in the lifestyle of people who previously interacted face-to-face to go online. The impact of these lifestyle changes has resulted in rapidly increasing internet users and high internet usage. The rapid growth of internet users was in line with user complaints towards internet providers with PT. X being the provider with the most complaints. These complaints indicated that the quality of service provided was not good enough and could affect customer retention, customer loyalty, and company profitability. This research was conducted to analyze PT. X's performance based on customer expectations and perceptions using the ServQual-based method and determine priority improvements using the Importance Performance Analysis (IPA) method. The results showed a negative gap score in each service quality attribute indicating that the services provided did not meet customer satisfaction and expectations. Also, four out of five attributes in the Network Quality dimension should be prioritized for improvement process."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dendi Avianto
"ABSTRAK
Mobile Internet adalah dalam sebuah fase evolusioner yang mempunyai kemiripan dengan salah satu teknologi web yang masuk sekitar tahun 1996. Pada saat itu hanya sedikit sekali jumlah web yang tersedia untuk para penggunanya. Meskipun ada sebuah analogi yang mengatakan walaupun ada keragu-raguan yang terjadi apakah para konsumen dan perusahaan akan membeli barang-barang dan jasa melalui web, sebaliknya potensi dari teknologi mobiLe internet telah diterima oleh masayarakat luas.
PT. Asia Dagang Cyberindo sebagai salah satu penyedia layanan bursa perdagangan komoditi melalui internet harus melakukan inovasi-inovasi terbaru untuk meraih peluang bisnis pada pasar mobiLe internet. Inovasi-inovasi tersebut juga harus dapat mempertahankan posisi dari PT. Asia Dagang Cyberindo serta menjadi sebuah jasa nilai tambah pada layanan bursa perdagangan komoditi melalui internet.
Tesis ini akan memberikan faktor-faktor penentu keberhasilan (criticaL success factor) dari obyektif implementasi mobile internet dan menganalisanya dengan tujuan membantu manajemen PT. Asia Dagang Cyberindo untuk fokus terhadap aktivitas yang dirasakan paling penting dalam pencapain CSF tersebut. Tesis ini juga mengembangkan model bisnis layanan mobile internet untuk membantu manajemen PT. Asia Dagang Cyberindo mengaplikasikan strategi bisnis pada pelayanan mobile internet.

ABSTRACT
The Mobile Internet is in an evolutionary phase similar to the one the traditional web entered 1996. At the time, only a limited number of online services were available to users. However, the analogy ends there: whereas serious doubts existed as to whether consumer and companies would want to use the web to purchase goods and services, the potential for the mobile internet has already gain wide acceptance.
PT. Asia Dagang Cyberindo as one of the commodity exchange provider must create new innovations to gain a foothold in the mobile internet market. Mobile internet literally puts internet-based purchasing power into the hands of consumers, allowing a degree of personalization never before seen. It also opens up a new path to the market for today's content and service provider and enables the creation of an array of services native to mobile communications.
This thesis identifies the CSFs (Critical Success Factor) for the objective stated above an analyze them in order to enable their achievement and associated activities to be accurately pinpointed. Initially, two business models applicable to mobile internet services are developed in this thesis. This business models are used to understand how business strategis can be applied to the mobile internet services"
Jakarta: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2002
T40396
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Agus Kustiwa
"CROP (Cepat Respon Opini Publik) dirilis pada bulan Desember 2014 hadir sebagai media dan juga saluran implementasi dari TIK dalam bentuk aplikasi yang digunakan oleh pemerintah daerah DKI Jakarta untuk memonitor, memahami, menganalisis dan merencanakan kota yang bertujuan untuk meningkatkan efisiensi, ekuitas dan kualitas hidup warganya secara real time. Ketika sebuah teknologi hadir, diadopsi, dan diterapkan, selalu ada faktor-faktor yang mempengaruhinya, baik itu berpengaruh positif atau negatif secara individu maupun organisasi. Oleh sebab itu penelitian ini berupaya untuk mengetahui apa saja faktor-faktor penerimaan dan penggunaan aplikasi CROP dalam versi mobile yang digunakan oleh para pegawai pemerintah DKI Jakarta tingkat Kelurahan yang dianalisis dengan menggunakan model UTAUT (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology) yang dikembangkan oleh Venkatesh, et al. pada tahun 2003. Penelitian ini menggunakan model UTAUT yang dimodifikasi sesuai dengan fenomena yang terjadi, terdapat 4 variabel independen yaitu: Performace Expectancy (PE), Effort Expectancy (EE), Peer Influence (PI), dan Facilitating Conditions (FC) serta 1 variabel dependen yaitu Behavioral Intention to Use the System (BIUS), dan 1 variabel moderat: Gender. Populasi dalam penelitian ini adalah para pengguna aplikasi CROP versi mobile tingkat kelurahan di Pemerintah Daerah DKI Jakarta yang berjumlah 231 kelurahan (tanpa menyertakan 6 kelurahan di Kabupaten Kepulauan Seribu dan 30 buah kelurahan yang telah digunakan sebagai pre-test). Pengambilan sampel dilakukan dengan teknik multistage cluster sampling, dan pengujian hipotesis dilakukan dengan uji regresi berganda (multiple regression) dan Moderated Regression Analysis (MRA).

CROP (Quick Response of Public Opinion) released in December 2014 present as media and also implementation channel of ICT in the form of application system used by Provincial Government of DKI Jakarta to monitor, understand, analyze and plan the city with aim to improve efficiency, equity and the quality of life of its citizens in real time. When a technology is present, adopted, and applied, there are always factors that influence it, whether it affects positively or negatively. Therefore, this research attempts to find out what factors of acceptance and use of CROP application in mobile version that are used by city government officials at Village level using UTAUT (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology) model developed by Venkatesh, et al in 2003. The population of this research is the users of CROP mobile application at the Village level in Provincial Government of DKI Jakarta, total population is 231 Village (without 6 Villages in Kepulauan Seribu Regency and 30 Villages that have been used as pre-Test). Sampling gathered by multistage cluster sampling technique, and hypothesis confirmation run by multiple regression and Moderated Regression Analysis (MRA) test.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
T48413
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"This book contains selected papers from the 9th International Conference on Information Science and Applications (ICISA 2018) and provides a snapshot of the latest issues encountered in technical convergence and convergences of security technology. It explores how information science is core to most current research, industrial and commercial activities and consists of contributions covering topics including Ubiquitous Computing, Networks and Information Systems, Multimedia and Visualization, Middleware and Operating Systems, Security and Privacy, Data Mining and Artificial Intelligence, Software Engineering, and Web Technology.
The proceedings introduce the most recent information technology and ideas, applications and problems related to technology convergence, illustrated through case studies, and reviews converging existing security techniques. Through this volume, readers will gain an understanding of the current state-of-the-art information strategies and technologies of convergence security.
The intended readership includes researchers in academia, industry and other research institutes focusing on information science and technology."
Singapore: Springer Singapore, 2019
e20501955
eBooks  Universitas Indonesia Library