Ditemukan 2 dokumen yang sesuai dengan query
Felix Septianto, author
Although music could diversely influence consumer judgment process and behavior, it is still
unclear whether music can evoke discrete emotions on consumers and influence consumer evaluation
toward certain advertisements. This research proposes that music could evoke sad and anxious
emotion on consumers; subsequently, consumers would regulate their negative emotions in accordance
to their emotion...
Management Research Center (MRC) Department of Management, Faculty of Economics, University of Indonesia and Philip Kotler Center, 2013
pdf
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Christ Billy Aryanto, author
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perbandingan subjective well-being antara musisi dan non-musisi. Sampel penelitian ini merupakan musisi dan non-musisi yang dibagi berdasarkan aktivitas musikal yang dilakukan sepanjang hidupnya (Hanna-Plady & MacKay, 2011) berusia 18 ? 40 tahun yang berjumlah 123 orang. Musisi merupakan individu yang sudah memiliki pengalaman bermain musik...
Depok: Universitas Indonesia, 2014
S54798
UI - Skripsi (Membership) Universitas Indonesia Library