Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 40 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Purnawan Junadi
Jakarta: FKM UI, 1991
658.403 PUR p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Roopa Raman
London: Sage publications, 2019
600 JIT 34:1 (2019)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1971
029.7 SMA
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
D. Suryadi H.S.
Jakarta: Gunadarma, 1996
658.403 SUR p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Beynon-Davies, Paul
New York: Palgrave Macmillan, 2002
025.04 BEY i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Uray Hasyir
"Penulisan laporan magang ini membahas prosedur pada siklus pendapatan PT XYZ serta pencatatan akuntansi terkait penjualan. PT XYZ merupakan perusahaan distributor perdagangan bahan kimia dan berfokus di pasar Indonesia. Pembahasan diawali dengan penjelasan mengenai siklus pendapatan, dilanjutkan penerapan pencatatan pada siklus pendapatan dan pengendalian internal yang telah dilakukan terkait pencatatan tersebut.
Kesimpulan dari laporan magang ini adalah implementasi prosedur siklus pendapatan PT XYZ yang terbagi atas penjualan ekspor dan lokal sudah diterapkan dengan baik dan sistematis. Untuk pencatatan atas penjualan perusahaan, manajemen sekiranya mengevaluasi kembali terkait waktu pengakuan pendapatan agar sesuai dengan peraturan akuntansi yang berlaku di Indonesia.

This internship report discusses procedures in PT XYZ's revenue cycle and accounting records related to company sales. PT XYZ is a chemical trading distributor company and focuses on the Indonesian market. The discussion begins with an explanation of the income cycle, followed by recording the income cycle and internal controls that have been carried out regarding the accounting record.
The conclusion of this internship report that the implementation of PT XYZ's revenue cycle procedure which is divided into export and local sales has been implemented well and systematically. For recording the sales of the company, management supposed to reevaluate the time of revenue recognition in accordance with the applicable accounting regulations in Indonesia.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Felisia Irma Akemirastiwi
"PT. Sasana Artha Finance (SAF) mempunyai Sistem Multifinance lama yaitu eMF seiring berjalannya waktu sistem ini digantikan oleh sistem baru yaitu Sistem Confins. Kenyataan sistem yang tidak sesuai dengan harapan merupakan kendala yang dihadapi SAF saat ini. Salah satu penyebabnya adalah tidak pernah melakukan evaluasi terhadap sistem yang berjalan. Penelitian ini akan melakukan evaluasi penerimaan terhadap sebuah sistem dengan tujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi penerimaan Sistem Confins. Model penerimaan yang digunakan adalah UTAUT2 dan dianalisa menggunakan konsep Structural Equation Modeling (SEM) berbasis varian dengan menggunakan perangkat lunak SmartPLS. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penerimaan Sistem Confins dipengaruhi oleh Effort Expectancy, Facilitating Condition, dan Habit.

PT. Sasana Artha Finance (SAF) has old multifinance system named eMF, over time this system was replaced by a new system named Confins System. The fact that the system is not in accordance with the expectations of the constraints faced by the SAF today. One of the reasons is that SAF has never performed an evaluation of this system. This study will evaluate the acceptability of a system in order to determine the factors that influence the acceptance of Confins System. The model is using UTAUT2. The Analyzed method is using the concept of Structural Equation Modeling (SEM) based variants using software SmartPLS. The results of this study indicate that the admission system Confins influenced by Effort Expectancy, Facilitating Condition, and Habit.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2014
16-24-863761509
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Martin, Karen S.
""The Omaha System is a research-based, comprehensive classification designed to enhance health care practice, documentation, and information management. It is appropriate to use with individual, family, of community clients and is a useful tool to link clinical, demographic, administrative, and staffing data." "Regardless of your work setting. The Omaha System: A Key to Practice, Documentation, and Information Management, second edition, is ideal for health care practitioners, managers, educators, students, and software developers seeking information or guidance on this classification system."--BOOK JACKET."
St. Louis, Missouri: Elsevier Saunders, 2005
362.173 068 MAR o
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Donny Hermanto
"Puskesmas dan Klinik yang merupakan gate keeper dalam memberikan pelayanan klinis kepada masyarakat harus dapat menyediakan pelayanan klinis tingkat pertama yang aman dan bermutu. Dengan kata lain, Puskesmas dan Klinik merupakan ujung tombak dalam memberikan pelayanan kesehatan kepada masyarakat. Prinsip penyelenggaraan Puskesmas yaitu pertenggungjawaban kesehatan di daerah kerjanya membuat Puskesmas memiliki kewenangan untuk mengkoordinir dan membina klinik yang berada di wilayah kerjanya. Namun, di Kota Bandung, pelaksanaan pengawasan dan pembinaan klinik oleh Puskesmas saat ini tidak seragam dikarenakan tidak adanya pedoman pelaksanaanya di lapangan dan di tingkat Dinas Kesehatan pengelolaannya belum berjalan. Dengan menerapkan metode System Development Life Cycle (SDLC) Prototyping, penelitian ini bertujuan membangun prototype pengawasan dan pembinaan klinik oleh Puskesmas. Tahapan penting yang dilalui adalah menyusun format standar pengawasan, menetapkan standar klinik yang sesuai dengan pengawasan dan pembinaan klinik oleh Puskesmas, dan menyusun informasi standar output. Terdapat 73 parameter yang terbagi ke 10 jenis kategori pengawasan dan 6 jenis keluaran yang dihasilakan oleh sistem ini yang salah satunya adalah klinik yang sesuai dengan standar pengawasan dan pembinaan Puskesmas. Teknologi internet, berupa prototype berbasis Web, yang memiliki keunggulan memangkas jarak dan waktu dapat menjadi solusi bersama. Tujuannya, selain keunggulan diatas, situs Web mampu berkomunikasi, melakukan jasa, mengumpulkan informasi dari penguna dan berbagi basis data dengan pihak-pihak yang telah ditentukan sebelumnya. Kebijakan yang mendukung pengembangan sistem informasi ini dapat dilakukan pada perumusan pedoman pelaksanaan kegiatan pengawasan dan pembinaan klinik oleh Puskesmas dengan mengundang lebih banyak pihak seperti oraganisasi profesi dan ASKLIN.

Puskesmas and Clinics, the gatekeepers of social health services, as spearheads in providing first communal health services, always have to be on the top of their roles, giving the community their basic health services. Puskesmas as a senior partner, has the authority to nurture, coordinate, and to monitor its subordinate Clinics in order to implement their portion of health responsibility roles in the community. However, in the City of Bandung, the implementation of monitoring and supervising clinic by Puskesmas is not in the same shape over one another due unavaliable of implementation guidance in the field. The management of this activity at The District Health Office level has not been enabled yet. However, in the city of Bandung, the implementations of Puskesmas and Clinics monitoring supervising activities differ one from another, due to the absence of a thorough implementation guideline that can act as a Puskesmas-Clinic uniformed. Meanwhile, at the District Health Office level, such guidance or system are also yet to be invented, controlled nor managed systematically. This research objective is to build a monitoring sytem prototype in which to help Puskesmas effectively performs one of its functions and intended roles in the community, which are to monitor and to supervise its subordinate Clinics. The system suitable to perform in this environment is called System Development Life Cycle (SDLC). Important steps are arrange the standard format of supervision, establishing clinic standards monitoring and supervision of clinic by the Puskesmas, and the preparation of standard output information. The important steps are therefore broke down into three main stages. The first stage is to arrange the standard form for supervision, to be followed by establishing clinical standard for monitoring and supervising Clinics by the Puskesmas, and the third stage is to arrange the information standard output. The SLDC is going to generate seventy three parameters, which are then divided into ten different supervisory catagories and six different type of outputs. One of the outputs is going to produce a Clinic that complies with Monitoring and Supervision Standards of Puskesmas. Webbased data, supported by lightning fast internet connection that shaves time and distance, can be offered as solution to become the backbone of SLDC. Furthermore, web-based technology is projected to have the ability to communicate, to provide services, to collect information from users, and even to be able to share data to many different type of pre-selected individuals or institutions. The governing policies which will support the development of this information system can be proposed and formulated by Puskesmas under the Clinical Supervision and Monitoring Guidelines, with the help of other professional associates such as from ASKLIN or other professional institutions.
"
Depok: Fakultas Kesehatan Masyarakat Universitas Indonesia, 2017
T48343
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Anggiani Nyssa Clarissa
"ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk melakukan analisis atas usulan perancangan sistem dan teknologi informasi siklus pendapatan penayangan iklan media televisi di PT. XYZ. Saat ini, terdapat dua sistem informasi yang digunakan PT. XYZ dan belum terintegrasi satu sama lain, yaitu Broadcast Management System (BMS) sebagai sistem produksi penayangan iklan dan Oracle Finance (ORAFIN) sebagai sistem Enterprise Resource Planning (ERP). Selain itu belum adanya fitur-fitur utama yang terintegrasi dalam sistem sehingga menimbulkan beberapa masalah yang mempengaruhi kinerja divisi terkait. Akibatnya, memungkinkan terjadi perbedaan atau kesalahan jumlah penagihan iklan karena sistem yang ada saat ini belum memenuhi kebutuhan pengguna. Penelitian ini merupakan penelitian studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Metodologi penelitian yang digunakan adalah Participatory Action Research (PAR), dimana peneliti melibatkan langsung para pengguna sistem informasi siklus pendapatan pada PT XYZ untuk mengidentifikasi langsung permasalahan dan kelemahan sistem informasi siklus pendapatan yang ada saat ini serta menganalisis kebutuhan selanjutnya. Data diperoleh melalui wawancara dan observasi data-data pada PT XYZ. Metode yang digunakan untuk merancang pengembangan sistem informasi siklus pendapatan penayangan iklan ini adalah metode FAST (Framework for the Application of Systems Technique). Penelitian ini memberikan solusi kepada PT. XYZ berupa sistem informasi siklus pendapatan baru yang dapat mengintegrasikan sistem-sistem yang sudah ada serta menambahkan fitur-fitur penting yang dibutuhkan oleh pengguna sistem sehingga dapat meminimalisir terjadinya kesalahan atas penagihan piutang serta dapat menyediakan informasi yang dibutuhkan secara andal sebagai dasar pengambilan keputusan.

ABSTRACT
This study aims to analyze the proposed of an information system and technology of revenue cycle for the broadcasting of television media advertisement at PT. XYZ. Right now, there are two information systems that used by PT. XYZ and have not integrated yet with each other; those are Broadcast Management System (BMS) as an advertisement production system and Oracle Finance (ORAFIN) as an Enterprise Resource Planning (ERP) system. Moreover, there are is no main feature integrated yet in the system that caused several problems that affect the performance of the related divisions. As a result, it can make a different values of an advertisement billing because the current system does not meet the user needs. This research is a case study with a qualitative method. The research methodology is using Participatory Action Research (PAR), where researchers use users of information systems directly PT. XYZ to identify information of information systems that exist nowaday and analyze their subsequent needs. Data was acquired by interview, documents analysis, and observation at PT. XYZ. The method used to develop information systems of revenue cycle is FAST (Framework for the Application of System Technique) method. The result of this study provides a new revenue cycle information system that can integrate the existing system to minimize the billing error and provide the reliable information as based on decision making."
2019
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4   >>