Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resources (rdamedia)
Physical Description xiv, 67 pages : illustration ; 29 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S42517 TERSEDIA
No review available for this collection: 20308418
 Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini membahas mengenai pemanfaatan Perpustakaan Daerah Kabupaten Tangerang Wilayah Mauk oleh pemustaka. Penelitian ini menggambarkan pemanfaatan Perpustakaan Daerah Kabupaten Tangerang oleh pemustaka ditinjau dari pemustaka memanfaatkan layanan perpustakaan, koleksi, serta temu kembali perpustakaan untuk meningkatkan pengetahuan masyarakat pesisir Kabupaten Tangerang khususnya wilayah Kecamatan Mauk. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode FGD (Focus Group Discussion). Perpustakaan Daerah Kabupaten Tangerang Wilayah Mauk dimanfaatkan oleh pemustaka yaitu masyarakat sekitar, pelajar, serta mahasiswa sebagai sarana penunjang belajar dan juga sarana rekreasi pengganti perpustakaan sekolah pada siswa. Sarana temu kembali yang masih belum dimanfaatkan secara optimal oleh pemustaka karena ketidaktahuan pemustaka. Sebagai saran untuk membuat poster mengenai tata cara penggunaan katalog.
ABSTRACT
This study his talking about the used of public library of Mauk in Tangerang by users. This study describe the used of public library of Mauk in Tangerang for how the users using library services, collections, and also retrieval system of library for increasing community knowledge of Tangerang especially Mauk regency. The study is FGD qualitative research. The users this library are community people, student and college student as tools of study and recreation. That replace school library for student. Retrieval tools is still unuseful optimal by users. as a suggestion to make a poster about the manner of use of the catalog.