Full Description
Cataloguing Source | LibUI ind rda |
Content Type | text (rdacontent) |
Media Type | computer (rdamedia) |
Carrier Type | online resource (rdacarrier) |
Physical Description | xiii, 36 pages : illustration ; 30 cm + appendix |
Concise Text | |
Holding Institution | Universitas Indonesia |
Location | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
- Availability
- Digital Files: 1
- Review
- Cover
- Abstract
Call Number | Barcode Number | Availability |
---|---|---|
S-Pdf | TERSEDIA |
No review available for this collection: 20318361 |
Abstract
ABSTRAK
Pendekatan belajar adalah kecenderungan strategi yang digunakan siswa dalam kegiatan belajarnya untuk mencapai hasil belajar. Kepribadian tipe D adalah kecenderungan individu untuk secara terus menerus mengalami emosi negatif dan menghindari ekspresi diri ketika berada dalam interaksi sosial. Penelitian ini dilakukan untuk melihat hubungan antara tipe pendekatan belajar dengan kepribadian tipe D. Sebanyak 50 orang pelajar di Banten menjadi sampel penelitian ini. Hasil analisis menunjukkan bahwa tipe pendekatan belajar (surface approach, deep approach, dan strategic approach) tidak memiliki hubungan yang signifikan dengan kepribadian tipe D.
Abstract
Learning approach is the intention of strategy that used by student to reach learning outcomes. Type D personality is the intention to simultaneously experience negative emotion and inhibit self expression in social interaction. This research examine the relationship between types of learning approach with type D personality. The sample comprised 50 students in Banten for this research. Result indicated that there is no significant relationship between types of learning approach (surface approach, deep approach, and strategic approach) with type D personality.
Pendekatan belajar adalah kecenderungan strategi yang digunakan siswa dalam kegiatan belajarnya untuk mencapai hasil belajar. Kepribadian tipe D adalah kecenderungan individu untuk secara terus menerus mengalami emosi negatif dan menghindari ekspresi diri ketika berada dalam interaksi sosial. Penelitian ini dilakukan untuk melihat hubungan antara tipe pendekatan belajar dengan kepribadian tipe D. Sebanyak 50 orang pelajar di Banten menjadi sampel penelitian ini. Hasil analisis menunjukkan bahwa tipe pendekatan belajar (surface approach, deep approach, dan strategic approach) tidak memiliki hubungan yang signifikan dengan kepribadian tipe D.
Abstract
Learning approach is the intention of strategy that used by student to reach learning outcomes. Type D personality is the intention to simultaneously experience negative emotion and inhibit self expression in social interaction. This research examine the relationship between types of learning approach with type D personality. The sample comprised 50 students in Banten for this research. Result indicated that there is no significant relationship between types of learning approach (surface approach, deep approach, and strategic approach) with type D personality.