Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type computer dataset (rdacontent)
Media Type computer (rdamedia)
Carrier Type online resource (rdacarrier)
Physical Description xiii, 91 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S-Pdf 14-22-26218111 TERSEDIA
No review available for this collection: 20318409
 Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara image perusahaan, CSR disclosure dan interaksi antara image perusahaan dan CSR disclosure dengan profitabilitas perusahaan. Selain itu penelitian ini juga bertujuan untuk mengetahui hubungan antara CSR disclosure dengan image perusahaan. Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini yaitu regresi berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa image perusahaan tidak berpengaruh terhadap nilai profitabilitas perusahaan, CSR disclosure memberikan pengaruh yang negatif terhadap profitabilitas perusahaan, interaksi antara image perusahaan dan CSR disclosure dengan profitabilitas perusahaan memberikan pengaruh positif, serta CSR disclosure tidak berpengaruh terhadap image perusahaan. ......This research aims to know the relationship between corporate image, CSR disclosure and the interaction between corporate image and CSR disclosure towards corporate profitability. Besides, this research also aims to know the relationship between CSR disclosure and corporate image. Therefore, to answer the purpose of this research, multiple regession analysis is used. The results indicate that corporate image is not influencing corporate profitability, CSR disclosure has negative effect towards corporate profitability, the interaction between corporate image and CSR disclosure give positive effect to corporate profitability, then CSR disclosure is not influencing corporate image.