Full Description

Cataloguing Source LibUI ita rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia) ; computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier) ; online resource (rdacarrier)
Physical Description xv, 85 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T34721 15-25-34927419 TERSEDIA
No review available for this collection: 20329641
 Abstract
Tesis ini membahas bagaimana pengaruh logo Aku Cinta Indonesia dalam kategori produk high-tech dan low-tech produksi lokal dengan perbandingan kondisi ACI, non-ACI dan Foreign. Penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan desain faktorial 2x3. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pada kategori produk high-tech, ACI memberikan pengaruh positif yang signifikan pada sikap terhadap produk sedangkan pada intensi pembelian pengaruh tersebut tidak selalu siginifikan. Faktor lain yang mempengaruhi intensi pembelian pada kategori high-techi adalah pengetahuan konsumen mengenai produk lokal. Pada kategori produk low-tech, ACI tidak memberikan pengaruh yang signifikan, tetapi tetap menunjukkan adanya sikap terhdap produk yang lebih baik. Faktor lain yang mempengaruhi intensi pembelian pada kategori high-tech adalah pengalaman konsumen dalam menggunakan produk lokal. ...... This thesis discusses how the influence of the logo I Love Indonesia in the category of high-tech and low-tech local production to compare the ACI, non-ACI and Foreign. The study was a 2x3 factorial experimental design. The results of this study showed that the category of high-tech products, ACI provides a significant positive effect on attitudes toward the product, while the effect of purchase intentions are not always significant. Another factor affecting the purchase intention in the category of high-techi is consumer knowledge about the local products. In the category of low-tech products, ACI does not have a significant influence, but still shows the attitude terhdap better product. Another factor affecting the purchase intention in the category of high-tech is the consumer experience in using local produce.