Full Description

Cataloguing Source
Content Type
Media Type
Carrier Type
Physical Description 107
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 0
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S-Pdf 14-22-24241701 TERSEDIA
No review available for this collection: 20347189
 Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis asosiasi merek dan keputusan pembelian konsumen iPhone Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif Sampel dalam penelitian ini adalah 162 mahasiswa I FISIP UI pengguna iPhone Dengan menggunakan metode non probability sampling serta teknik purposive Instrumen penelitian ini menggunakan kuesioner dan dianalisis menggunakan analisis statistik deskriptif Hasil penelitian ini menunjukan bahwa merek iPhone dinilai memiliki asosiasi asosiasi di benak konsumennya dan dimensi dimensi asosiasi merek merupakan salah satu faktor yang melatar belakangi keputusan pembelian konsumen iPhone.
The objective of this research is to analyze the brand association and the consumer purchase decision of iPhone This research applied quantitative approach The samples of this research is 162 students of FISIP UI that were iPhone users collected using non probability sampling and purposive technique This research used questionnaire as research instrument and analyzed with descriptive statistical analysis The results of this research indicate that the iPhone rsquo s brand associations has embedded in the minds of consumers and the dimensions of brand association is one of the background factors of consumer rsquo s purchasing decision of iPhone.