Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiii, 126 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T35665 TERSEDIA
No review available for this collection: 20348960
 Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini membahas mengenai optimalisasi modal sosial bermediasi teknologi dalam personal selling. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana optimalisasi modal sosial dalam personal selling yang dimediasi oleh teknologi. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kualitatif dengan strategi deskriptif. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara mendalam kepada empat orang informan. Penelitian ini mengeksplorasi tiga karakteristik yang menghubungkan modal sosial dengan personal selling yaitu interaktif, intensif dan konservatif kemudian menggali optimalisasi yang dapat dilakukan terhadap ketiganya yang dimediasi oleh teknologi komunikasi. Dari hasil penelitian ditemukan adanya tahapan dan pola modal sosial dalam personal selling yang menentukan optimalisasi apa yang dapat dilakukan.
ABSTRACT
This research discusses about the optimization of technology-mediated social capital in personal selling. The aim is to find out how to optimize social capital in personal selling which mediated by communication technology. Analysis carried out by qualitative research framework with a descriptive strategy in order to describing the results and discussion. Data was collected through in-depth interviews to four informants. This research was discover three characteristics of social capital that connects with personal selling known as interactive, intensive, and conservative? then try to digging out on how to optimize those factor through communication technology. From the results, we can observe the stages and patterns of social capital in personal selling that determines what to do related to optimization with through communication technology.