Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiv, 80 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T35252 TERSEDIA
No review available for this collection: 20350567
 Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah metode word building yang diberikan melalui intervensi pada anak slow learner usia 7-8 tahun efektif meningkatkan kemampuan membaca. Metode word building merupakan metode untuk mengajarkan hubungan huruf-suara. Aplikasi metode ini menggunakan kartu-kartu huruf yang disusun menjadi kata. Aktivitas di dalam metode ini, memberi kesempatan kepada anak untuk melihat secara langsung bahwa pengubahan satu huruf di dalam satu kata dapat menghasilkan kata baru. Penelitian ini menggunakan desain penelitian the-before-and-after-study design atau dikenal juga dengan sebutan pre-test/post-test design. Analisis data yang digunakan dalam penelitian ini merupakan gabungan dari metode kualitatif dan kuantitatif, dengan menggunakan t-test dan hasil observasi. Hasil perhitungan statistik menunjukkan kemampuan membaca responden mengalami peningkatan walaupun tidak signifikan.
ABSTRACT
The purposes of this research is to determine whether a word building method that given through intervention in slow learner children age 7-8 years old, effectively improve reading ability. Word building is a method to teach lettersound. Application of this method is using letter cards that arranged into a word. Activity in this method is giving children opportunities to experience the effects on a word of changing one letter. The-before-and-after-study design or known as pre-test/post-test design is used in this research. This research using quantitative and qualitative for data analysis: t-test and observation. The result indicates that there is an improvement reading ability, before and after intervention, although not significant.