Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xv, 108 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T35501 15-25-04381077 TERSEDIA
No review available for this collection: 20350621
 Abstract
Pendahuluan: pelaksanaan pendidikan kesehatan penting dilaksanakan rumah sakit. Tujuan: mengetahui faktor-faktor yang hubungan dengan pelaksanaan pendidikan kesehatan di rumah sakit. Desain: deskriptif analitik terhadap 81 perawat pelaksana, dipilih dengan cosecutive sampling. Pengukuran faktor yang mempengaruhi pendidikan kesehatan menggunakan kuesioner ( Cronbach= 0,953; 0,870). Hasil: Faktor yang mempengaruhi pelaksanaan pendidikan kesehatan yang baik di antaranya persiapan, lingkungan dan sumber daya, serta sikap pasien (p=0,008; p=0,004; p= 0,023). Faktor yang paling dominan berpengaruh yaitu persiapan pendidikan kesehatan (p=0,013; OR=3,87). Kesimpulan: Persiapan pelaksanaan pendidikan kesehatan meningkatkan perawat pelaksana untuk melaksanakan pendidikan kesehatan dengan baik sebesar 3, 87 kali lebih tinggi dibanding pendidikan kesehatan yang tidak dipersiapakan dengan baik. Rekomendasi: Meningkatkan pemahaman perawat akan perannya dalam melaksanakan pendidikan kesehatan, dengan melakukan persiapan dan menggunakan sumber daya yang ada. ...... Introduction: the implementation of health education at hospital is important. Objective: determine the factors most related to implementation of health education at hospital. Design: descriptive cross sectional analytic to 81 nurses, chosen by cosecutive sampling. Measurement of factors that affect the implementation of health education using questionnaires. Results: Factors that influence health education is going well including preparation, environment and resources, and patient?s attitudes (p=0,008; p=0,004; p= 0,023). Among the three factors that affect the implementation of health education, found that the most dominant factor is preparation to implementation of health education (p=0,013; OR=3,87). Conclusion: preparation to implementation of health education would give 3, 87 times greater chance for nurses to conduct health education are well compared with preparation are not do well. Recommendation: Increase the understanding of its role and nurse will carry out health education, the preparation and use of available resources.