Full Description

Physical Description 9 hlm.
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
MK-Pdf 10-20-329707190 TERSEDIA
No review available for this collection: 20352138
 Abstract
Penelitian ini membahas cara masyarakat Indonesia menanggapi fenomena online shop di Indonesia yang dikaitkan dengan pemikiran Jean Baudrillard mengenai masyarakat konsumeris. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Sumber data adalah perilaku konsumtif yang dilakukan masyarakat Indonesia yang dilihat dari pengikut di instagram online shop. Peneliti ini berkesimpulan bahwa online shop berkembang karena merupakan buah dari budaya konsumtif.
This research discusses about the way of Indonesian society reacted with the online shop phenomenon which related to the Jean Baudrillard idea about consumptive society. This research using qualitative method. Primary source data is the consumptive behavior which Indonesian society actually do and could be seen from the followers of an instagram online shop. Researcher summarize that the online shop could grows because of the consumptive behavior.