Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiii, 138 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T38703 15-23-27849622 TERSEDIA
No review available for this collection: 20364807
 Abstract
ABSTRAK
Tesis ini berfokus untuk meneliti dan mendalami kebermanfaatan program kemitraan dalam mengembangkan usaha mitra binaan. Kemudian menyimpulkan apakah mitra binaan merupakan target penerima manfaat yang tepat sasaran. Selanjutnya, peneliti mengidentifikasi dan menganalisa faktor-faktor yang mempengaruhi keberhasilan mitra binaan. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan jenis penelitian studi kasus. Hasil penelitian menyimpulkan, mitra binaan yang dinyatakan berhasil tidak sesuai dengan kriteria penerima manfaat yang baik dikarenakan mereka termasuk masyarakat yang beruntung secara finansial dan sudah berdaya. Faktor-faktor yang mempengaruhi keberhasilan mitra binaan antara lain, adanya faktor produksi alam, faktor produksi manusia, faktor produksi modal, faktor produksi manajemen.
ABSTRACT
This thesis focuses on researching and exploring the usefulness of the partnership program in developing business partners. Then concluding whether the partners are the right target as the targeted beneficiaries. Furthermore, researchers identifying and analyzing the factors that influence the success of partners. This study is a qualitative, case study research. The study concluding, the partners declared to be successful do not fullfil the criteria of beneficiaries either because they financially belong to fortunate people or already powerfull. Factors that influence the success of the partners among others, the factors of natural, human, capital, and management production.