Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xii, 133 pages : illustration ; 29 cm
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S61022 14-21-136394145 TERSEDIA
No review available for this collection: 20413215
 Abstract
Skripsi ini membahas mengenai peran brand community dalam membangun brand trust dan e WOM, di media sosial pada kasus FeMale Circle di FeMale Radio. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain deskriptif. Hasil penelitian ini memaparkan bahwa adanya trust yang terjadi pada brand community dapat menyebabkan terjadinya positif e WOM. Dalam membangun brand trust, komponen yang harus diperhatikan adalah hubungan yang terjadi antara anggota komunitas FeMale Circle terhadap siaran radio, brand, perusahaan dan sesama anggota. Dalam penelitian ini memperilihatkan bahwa dalam brand community yang mempengaruhi brand trust secara positif adalah produk, perusahaan dan sesama anggota dan brand trust secara positif juga terbukti mempengaruhi e WOM.
This thesis described the roles of brand community in building brand trust and e WOM on social media case study on Female Circle at FeMale Radio. The research written using quantitative approach with descriptive design. This research reveale that trust in brand community will cause positive e WOM. Components that build brand trust which much be pay attention is relationship between member of FeMale Circle with radio broadcast, brand, corporate and among member. In this thesis show that in the brand community that positively affects brand trust is a product, company and brand trust among members and also proven to positively affect e WOM.