Full Description

Cataloguing Source LibUI ita rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xvi, 54 pages : illustration ; 30 pages + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S61450 14-25-36660661 TERSEDIA
No review available for this collection: 20413883
 Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk untuk memberikan gambaran pelaksanaan reading challenge yang diadakan oleh blog buku sebagai salah satu upaya dalam meningkatkan minat baca. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode studi kasus. Pengumpulan data menggunakan metode wawancara dan observasi. Informan dalam penelitian ini adalah pemilik blog Luckty.wordpress.com dan Renslittlecorner.blogspot.com yang dipilih dengan menggunakan purposive sampling. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa reading challenge dapat meningkatkan minat baca, khususnya pada kalangan blogger. Akan tetapi, reading challenge di blog hanya dapat meningkatkan minat baca pada orang yang sudah memiliki minat baca, bukan meningkatkan minat baca pada orang yang belum memiliki minat baca. ...... The aim of this study is to describe the implementation of reading challenge as a method to increase reading interest. A qualitative approach with study case method is used in this study. In this study, the data were collected with interview and observation methods. In this study, the informant are the blogger of Luckty.wordpress.com dan Renslittlecorner.blogspot.com that were chosen with purposive sampling method. The result of this study showed that reading challenge in blog can be a method to increase reading interest, especialy for the blogger. But, reading challenge just increase reading interest for the people that have already had reading interest, not the people who do not have reading interest.