Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiii, 141 pages : illustration ; 28 cm + appenidx
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T44387 15-20-786217869 TERSEDIA
No review available for this collection: 20414382
 Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan mengevaluasi penerapan komunikasi transformasional oleh pemimpin induk organisasi pada salah satu anak organisasi. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif deskriptif dengan desain studi kasus. Hasil penelitian menunjukkan bahwa komunikasi transformasional diterapkan oleh pemimpin induk organisasi melalui tiga fase komunikasi transformasi internal; menetapkan agen perubahan, penyampaian serta pemantauan pesan perubahan. Pemimpin transformasional juga mengkomunikasikan kekuasaan, nilai-nilai bersama, serta gaya komunikasi kepada seluruh anggota. Keberhasilan transformasi pada anak perusahaan tercapai atas koordinasi yang kuat antara pemimpin induk dan anak organisasi, yang mampu mengikutsertakan seluruh anggota dalam perubahan. Transformasi organisasi mengubah pola pikir, perilaku dan kultur anggota organisasi.
ABSTRACT
This research's aims is to evaluate the implementation of transformational communication of parent organization leader in one of its subsidiaries. This is a descriptive qualitative research with case study design. The results show that transformational communication applied by the leader of the parent organization through three phases of internal transformation communication; to establish the agent of change, to deliver and to monitor the message of change. Transformational leader also communicates his power, shared values, and leadership style to all members. The success of the transformation of the subsidiary achieved through strong coordination between the parent and subsidiary leaders of the organization, which able to involve all members. The transformation of the organization changes the mindset, behavior and the culture of the organization's members.