Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xii, 51 pages : illustration ; 29 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S63043 14-17-485136188 TERSEDIA
No review available for this collection: 20429401
 Abstract
ABSTRAK
Tingginya antusiasme masyarakat terhadap jasa pengiriman makanan memicu pertumbuhan usaha pada bidang tersebut. Untuk dapat bersaing dengan perusahaan kompetitor diperlukan suatu competitive advantage. Salah satu cara untuk mendapatkan dan mempertahankan competitive advantage suatu perusahaan adalah dengan meningkatkan rasa kepuasan pelanggan terhadap pelayanan yang ditawarkan. Penelitian ini menggunakan metode structural equation modeling (SEM) untuk mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi kepuasan pelanggan pengguna layanan pesan-antar makanan berbasis online. Penelitian dilakukan terhadap 395 responden yang berdomisili di Jabodetabek dan pernah menggunakan layanan ini. Hasil penelitian menunjukkan bahwa faktor kualitas makanan yang diantar, kualitas pelayanan, dan citra perusahaan terbukti mempengaruhi tingkat kepuasan pelanggan secara signifikan
ABSTRACT
Increasing enthusiasm for online food delivery services triggers the growth of its business. To be able to keep up with the competitor, it is required to have a competitive advantage. One way to gain and maintain competitive advantage is to improve customer satisfaction. This study uses structural equation modeling (SEM) to determine the factors affecting customer satisfaction in online food delivery service industry. 395 respondents who live in Jabodetabek and have ordered at least once through this service were surveyed. Findings indicates that quality of food delivered, service quality, and company image significantly affect customer satisfaction.