Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiii, 77 pages : illustration ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S62847 14-17-140675613 TERSEDIA
No review available for this collection: 20429415
 Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh modal sosial yang diturunkan ke dalam tiga dimensi yaitu dimensi struktural, dimensi relasional, dan dimensi kog- nitif terhadap kinerja crowdfunding di Indonesia pada periode 2013-2015. Penelitian dengan teknik regresi OLS robust menemukan dimensi struktural dan dimensi kognitif yang berpengaruh signifikan positif terhadap kinerja crowdfunding. Dimensi struktural diukur melalui teman Facebook yang dimiliki oleh wirausahawan, hal ini berarti teman Facebook wirausahawan mempengaruhi kesuksesan crowd- funding. Dimensi kognitif diukur melalui jumlah kata yang ada di platform crowdfunding, hal ini berarti jumlah kata juga mempengaruhi kesuksesan crowdfunding. Teknik regresi logistik juga menemukan hasil yang sama yaitu dimensi struktural dan dimensi kognitif memiliki pengaruh signifikan positif terhadap kinerja crowdfunding. Dari hasil regresi logistik dapat kita simpulkan teman Facebook wirausahawan dan jumlah kata mempengaruhi secara positif peluang crowdfunding untuk mencapai kategori sukses. ......This study aims to analyze the effect of social capital namely: structural, relational, and cognitive dimensions, to the performance of crowdfunding in Indonesia in the period 2013-2015. Using robust OLS regression techniques, this study finds the structural dimension and cognitive dimension have a positive and significant correlation to performance of crowdfunding. Structural dimension which is measured by Facebook friends owned by an entrepreneur, affects crowdfunding success. Cognitive dimension which is measured by the number of a word that is written by entrepreneurs in the platform, also affects crowdfunding success. Using logistic regression technique, this study finds same result, structural dimension and cognitive dimension have positive relationship to the performance of crowdfunding. This study concludes Facebook friends owned by entrepreneur and number of words af- fect positively crowdfunding opportunities in order to get a successful campaign.