Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resources (rdacarrier)
Physical Description xiii, 101 pages : illustration ; 29 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S62977 14-18-810832651 TERSEDIA
No review available for this collection: 20431213
 Abstract
ABSTRAK
Studi ini bertujuan untuk mengindentifikasi dan memodelkan faktor-faktor yang mempengaruhi pembelian musik digital secara legal. Faktor-faktor yang digunakan pada penelitian ini adalah faktor kenyamanan, norma subjektif, harga, metode penyampaian, varietas, triabilitas, dan risiko yang diterima. Pemodelan faktor-faktor ini dilakukan dengan metode Structural Equation Model (SEM). Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa faktor-faktor tersebut secara positif mempengaruhi pembelian musik digital secara legal
ABSTRACT
The purpose of this study is to identify and model the factors that influence Consumer in purchase digital music. Factors used in this study are Convenience, Subjective Norm, Price, Delivery Mode, Variety, Triability, dan Perceived Risk. Modeling method for these factors is Structural Equation Model (SEM). As a result, all the factors have a positif value and influence the consumer in purchase a digital music.