Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xiv, 193 pages : illustration ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S65707 14-18-034339424 TERSEDIA
No review available for this collection: 20431215
 Abstract
PT. X merupakan salah satu perusahaan konstruksi yang rentan untuk mengalami krisis. Agar PT. X tetap dapat mencapai tujuan dan targetnya selama menghadapi krisis, dibutuhkan penerapan konsep Business Continuity Management (BCM) yang salah satu prinsipnya, yaitu Business Impact Analysis (BIA). BIA merupakan tahapan untuk mengetahui dampak potensial dan mengidentifikasi kemampuan perusahaan untuk melanjutkan operasi bisnisnya selama terjadi krisis. Jenis penelitian ini adalah studi kasus pada PT. X dengan mengidentifikasi krisis signifikannya dan mengkomparasi manajemen krisis yang diterapkan oleh PT. X dengan prinsip BIA dari konsep BCM. Metode yang digunakan untuk mencapai tujuan penelitian yaitu dengan melakukan kuesioner, wawancara mendalam dengan pakar dan analisis kesenjangan. Hasil dari penelitian ini yaitu krisis signifikan bagi PT. X terdiri dari ketidakstabilan politik, krisis finansial, pelanggan mengalami bangkrut dan kehilangan reputaasi dan image baik dan juga tahapan BIA belum diterapkan pada manajemen krisis PT. X secara umum.
PT. X is a very susceptive company to face crisis. Therefore, to keep PT. X on the track of reaching its objectives and its goals while facing crisis, it needs an implementation of Business Continuity Management (BCM) concept. One of the principles of BCM, Business Impact Analysis (BIA), is a phase to identify the potential impacts of crises on an organisation and its ability to continue business operation. The type of this research is case study in PT. X to identify the significant crises of PT. X and to compare crisis management applied in PT. X with BIA principle of BCM concept. The method applied to achieve the research's objectives are including questionnaire, in-depth interview and gap analysis. The research results shows that the significant crises of PT. X are the political instability, finansial crisis, customer experiences bankrupt, and loss of good reputation and image. Moreover, the processes of BIA principle haven't been applied generally in crisis management in PT. X.