Full Description
Cataloguing Source | LibUI ind rda |
Content Type | text (rdacontent) |
Media Type | computer (rdamedia) |
Carrier Type | online resource (rdacarrier) |
Physical Description | xiv, 89 pages : illustration ; 28 cm + appendix |
Concise Text | |
Holding Institution | Universitas Indonesia |
Location | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
- Availability
- Digital Files: 1
- Review
- Cover
- Abstract
Call Number | Barcode Number | Availability |
---|---|---|
T-Pdf | 15-18-818411605 | TERSEDIA |
No review available for this collection: 20433913 |
Abstract
ABSTRAK
Tesis ini membahas tentang business coaching yang dilakukan penulis selaku coach terhadap Saelia Craft, sebuah UKM yang memproduksi handmade fashion accessories berupa tas dan dompet dengan bahan utama anyaman bambu. Tujuan penelitian ini adalah meningkatkan kinerja bisnis UKM dengan fokus pada pengembangan kondisi internalnya. Strategi yang diajukan dalam business coaching ini adalah melakukan pelatihan SDM, menetapan harga jual ideal, dan menambahan saluran pemasaran menggunakan media sosial. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah analisis data kualitatif. Pada akhir periode business coaching, belum semua strategi terlaksana dengan baik, akan tetapi Saelia Craft telah berhasil menjual produk dengan harga baru yang ditetapkan
ABSTRACT
This thesis is about business coaching conducted by the author towards Saelia Craft, an SME that produces handmade fashion accessories such as handbags and wallets with woven bamboo as main material. The purpose of this study is to improve the SME?s business performance by focusing on enhancing its internal condition. Strategies proposed in this business coaching are conducting human resources training, setting the ideal selling price, and adding new marketing channels using social media. Method used in this thesis is qualitative data analysis. At the end of business coaching, not all strategies implemented well, but Saelia Craft has been successfully selling its product with the new selling price
Tesis ini membahas tentang business coaching yang dilakukan penulis selaku coach terhadap Saelia Craft, sebuah UKM yang memproduksi handmade fashion accessories berupa tas dan dompet dengan bahan utama anyaman bambu. Tujuan penelitian ini adalah meningkatkan kinerja bisnis UKM dengan fokus pada pengembangan kondisi internalnya. Strategi yang diajukan dalam business coaching ini adalah melakukan pelatihan SDM, menetapan harga jual ideal, dan menambahan saluran pemasaran menggunakan media sosial. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah analisis data kualitatif. Pada akhir periode business coaching, belum semua strategi terlaksana dengan baik, akan tetapi Saelia Craft telah berhasil menjual produk dengan harga baru yang ditetapkan
ABSTRACT
This thesis is about business coaching conducted by the author towards Saelia Craft, an SME that produces handmade fashion accessories such as handbags and wallets with woven bamboo as main material. The purpose of this study is to improve the SME?s business performance by focusing on enhancing its internal condition. Strategies proposed in this business coaching are conducting human resources training, setting the ideal selling price, and adding new marketing channels using social media. Method used in this thesis is qualitative data analysis. At the end of business coaching, not all strategies implemented well, but Saelia Craft has been successfully selling its product with the new selling price